  • 1. Data: 2013-05-30 15:38:11
    Temat: Generator sinusoidalny
    Od: f...@g...com

    Witam !

    Mam do wykonania generator sinusoidalny którego schemat przedstawiam poniżej

    [URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c0edf491213
    db94d.html][IMG]http://images40.fotosik.pl/2063/c0ed
    f491213db94dm.jpg[/IMG][/URL]

    Zgodnie z założeniami powinien generować sygnał od 500Hz do 5kHz i mieć możliwość
    płynnej regulacji amplitudy.

    Obliczenia (warunek generacji oraz równianie na częstotliwosć) zamieszczam poniżej

    [URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a0ac4
    0133273c2da][IMG]http://images47.fotosik.pl/1836/a0a
    c40133273c2dam.jpg[/IMG][/URL]

    Symulowałem i zlutowałem układ zgodnie z wyliczonymi wartościami i układ działa ok
    jeśli chodzi o założenia z częstotliwością.

    Problem pojawia się przy regulacji amplitudy. Nie wiem jak należy zmodyfikować układ
    aby mieć kontrolę nad regulacją amplitudy i tutaj kieruję prośbę do Was o wskazówkę
    jak się do tego dobrać.

    Prowadzący powiedział mi, że mogę zastosować coś takiego

    [URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=823f6
    42c6b3bf051][IMG]http://images49.fotosik.pl/1915/823
    f642c6b3bf051m.jpg[/IMG][/URL]

    Nie wiem właśnie jak dobrać wartości(żeby nie wpłynąć na warunek generacji oraz
    częstotliwość) i zbytnio w który fragment układu to wkleić.

  • 2. Data: 2013-05-30 15:41:50
    Temat: Re: Generator sinusoidalny
    Od: f...@g...com

    W dniu czwartek, 30 maja 2013 15:38:11 UTC+2 użytkownik f...@g...com napisał:
> [...]
    płynnej regulacji amplitudy.

    > Obliczenia (warunek generacji oraz równianie na częstotliwosć) zamieszczam poniżej

    a.html

> [...]
    wskazówkę jak się do tego dobrać.

    > Prowadzący powiedział mi, że mogę zastosować coś takiego

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/823f642c6b3bf051
    .html