    From: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: łaczenie dwu kompów kablem i programowanie ich
    Date: Wed, 22 Jan 2014 14:08:07 +0100

    W dniu 2014-01-22 12:56, firr pisze:

    > ok, tnx
    >
    > co do kart sieciowych to jesli mam wyjscie internetowe z tyłu kompów, (to takie
    nieco
    > wieksze niz usb) to zanaczy ze mam juz w tych kompach te karty sieciowe?

    tu masz fotkę takiego gniazda
    (http://ola-os.ssg-systems.com/c/node/60/image_galle
    ry), jeśli jest
    takie gniazdo, to jest wbudowana karta sieciowa (większość nowszych płyt
    (od ok. 10 lat) ma je wbudowane).
    Wtedy wystarczy tylko połączyć kablem. Czasem karta może być wyłączona
    w Biosie, trzeba sprawdzić.

    > wtedy tylko ten kabel ethernet? kupic w sklepie i wetknać czy coś bardziej
    skomplikowanego?

    żeby połączyć bezpośrednio dwie karty sieciowe kabel musi być koniecznie
    ,,crossowy" - czasem można kupić, można też poprosić
    w jakimś serwisie elektronicznym o zarobienie.
    Wg mnie lepszą opcją jest kupno switcha (proste są tanie), łączy się
    standardowami kablami i można połączyć więcej niż dwa kompy.

    > jak wtedy ustalic adresy 'ip' :O przy laczeniu winsockiem?

    ustawić w ustawieniach sieciowych komputera, jeśli sieć nie ma
    połączenia z innymi sieciami, to można wybrać dowolny zakres ip,
    ale do sieci lokalnych wybiera się z zakresu 192.168.0.0 - 192.168.255.255