  • 11. Data: 2016-03-06 20:58:27
    Temat: [kupno] Berlingo / Doblo / Coś Innego !?
    Od: Iglo <I...@o...pl>

    Szukałem Partner/Berlingo/Caddy/Kangoo w budżecie do 15kzł, w tym na pakiet startowy
    i doprowadzenie do ludzi. Wersji stricte osobowej. Bardzo ciężki temat. Jakoś
    wyposażonych wersji jak na lekarstwo. Caddy że względu na zdecydowanie za dużą cenę i
    ubogie wyposażenie odpadł pierwszy. Znalazł się jeden egzemplarz Doblo, ale jazda na
    pusto z tymi resorami z tyłu po nierównościach mnie odstraszyła, może to była wada
    konkretnego egzemplarza, ale tył skakał na dziurach i się tłukł. Citroën/Peugeot
    celowałem w 1.6HDi, takie były w tych rocznikach. Niestety, nie znalazłem czegoś co
    rokowało. Widziałem 5. W końcu nie do końca przekonany pojechałem obejrzeć Kangoo, r.
    2007 jeszcze stara wersja, zwykły benzyniak 1.6. Wersja osobowa, bogata, schowki
    lotnicze, klimatyzacja, podgrzewane fotele, stoliki z tyłu. Chyba najmniejsze z
    takich aut, ale dla mnie wystarczające. Stan był bardzo dobry, papiery na przebieg,
    trochę ponad 200 tysięcy. Przez rok przyjechałem 20 tysięcy, jedyna usterka to
    zacięty termostat. Średnie spalanie (rzeczywiste, nie z kompa) 7.3/100. 95KM fajnie
    sobie radzi z tym małym kioskiem ruchu. Po początkowym szoku z wysokiej pozycji za
    kierownicą i masy powietrza nad głową (wcześniej duże ,komfortowe kombi) same zalety.
    Do kufra wchodzi tyle samo, zaparkować łatwiej bo krótszy, dzieci łatwo wsadzić bo
    suwane drzwi, spory prześwit nie boi się zwalniaczy i krawężników.
    W moim przypadku strzał w 10, do nadejścia konkretnego uderzenia kryzysu wieku
    średniego nie chcę nic innego, poza takimi prostymi "kombivanami".
    Powodzenia w poszukiwaniach.

  • 12. Data: 2016-03-06 21:01:58
    Temat: Re: [kupno] Berlingo / Doblo / Coś Innego !?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Mam wersję 120 KM z wyświetlaczem.

    ja mam ponoc jeden z ostatnich bez dpf 105km

    > Nie czepiam się klocków ani amorków, ale zawieszenie od Punto w 2x
    > cięższym aucie to chyba nie był dobry pomysł.

    ciezszy raptem bodaj 250kg porownujac do punto 1.3jtd, a na tyle masz
    resory. zawieszenie proste i prawie nie do zamordowania. Jedynie mogą
    tam poleciec gumy w amortyzatorach. poza tym zawieszenie od punto?
    widziales sprezyny chociazby jednego i drugiego? Zresztą - porównując do
    mojego punciaka to dluzej wytrzymuje zawieszenie doblo. moze dlatego ze
    doblo jezdze glownie 60-90km/h a punto zdarza mi sie szybciej.

  • 13. Data: 2016-03-06 21:41:04
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.03.2016 o 19:53, LinFanQri pisze:

    > RHY... auto czymś się wyróżnia? Po czym poznać? Na "stacjach-krzak"
    > raczej nie tankuje także drugi problem mi nie grozi... raczej :)
    w VINie jest ciąg znaków RHY a VIN powinien być w dolnym rogu szyby.
    Sam silnik rhy to początkowa odmiana 2.0 hdi 90 koni. potem koni
    dokładano, poprawiano "eko" dodając nie potrzebne i psujące się gagety.

    Natomiast 1.9, na serio bez widocznej szkody pojedzie na oleju po
    frytkach, powiedzmy 1:1 z ON

    ToMasz

  • 14. Data: 2016-03-06 22:40:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** LinFanQri pisze tak:

    > Trochę się nasłuchałem, że na krótkie przebiegi diesel
    > się nie nadaje?

    W Fiorino w zimie jest zimno jak w psiarni. Trzeba dynamicznie jeździć
    żeby było ciepło albo wozić ludzi żeby grzali ;) ale 10km w jednym
    kawałku to już powinno wystarczyć.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 15. Data: 2016-03-07 04:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > W Fiorino w zimie jest zimno jak w psiarni. Trzeba dynamicznie jeździć
    > żeby było ciepło albo wozić ludzi żeby grzali ;) ale 10km w jednym
    > kawałku to już powinno wystarczyć.

    zakryj na zime chłodnice.

  • 16. Data: 2016-03-07 09:18:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 6 Mar 2016 15:02:32 +0100, LinFanQri napisał(a):

    > Diesel czy Benzyna

    Niedawno kupiłem Kangoo DCI 1,5 rocznik 2002 za 7 tys. Jesienią byłem w
    Grecji, trasa ponad 7 tys.km, zużycie paliwa 4,9 l/100 km. Dwa razy
    sprawdzałem :) Na hajłeju ciagnie 110 km/h bez problemu, przy
    wyprzedzaniu 130 wyciąga i jeszcze do podłogi kawałek, więc nie narzekam
    na te 1,5 l. Czego chcieć więcej. Mam wersję bez klimy, poduszki tylko
    dwie a lusterka ręcznie ale od środka. Zapewne znajdziesz bogatsze
    wersje. Normalnie jeżdżę po mieście i okolicy, zimą gorąco leci z
    ogrzewania już po 3 km.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 17. Data: 2016-03-07 18:31:14
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2016-03-06 o 15:02, LinFanQri pisze:
    > Witam.
    (...)
    > Zapomniałem o jakimś aucie / silniku?

    Jest jeszcze Opel Combo.
    Jeżdżę 14 lat tym kredensem, od samej nowości. Niektórzy się
    podśmiewają, ale na razie nie zamierzam sprzedawać.
    320 tys km, zero zużycia oleju. Silnik 1.7 DTI, trochę słaby, ale po
    mieście nie wychodzi poza 6l nawet zimą. Autostrada 100 - 140 km/h +
    klima - 6,02 litra. Teraz dojeżdżam ponad 40 km do pracy pali nieco
    poniżej 5,5.
    Przez około 300 tys km jeżdżony zawsze na krótkich odcinkach (poza
    urlopami), zero problemów z tym związanych

    Zalety
    100% cynkowanych blach
    oszczędny
    bardzo mało awarii
    bardzo dużo miejsca w środku

    Wady:
    najbrzydszy ze wszystkich
    najniżej się siedzi
    trochę mało mocy
    brak ogrzewania w mieście (oszczędny silnik), poza miastem też długo się
    rozgrzewa. Osłona chłodnicy niewiele daje. Myślę, że pomogłaby osłona
    silnika od spodu.

    Poważniejsze naprawy:
    2x przednie zawieszenie, jest trochę za słabe do diesla, ale ja zwalniam
    zawsze na wybojach i nie mam z tym problemu
    2x moduł sterujący pompą - oryginał kosztuje jakieś chore pieniądze, ale
    wkładałem regenerowany.

  • 18. Data: 2016-03-07 19:09:46
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 07.03.2016 o 18:31, adam pisze:
> [...]
    > poniżej 5,5.
    > Przez około 300 tys km jeżdżony zawsze na krótkich odcinkach (poza
    > urlopami), zero problemów z tym związanych

    Hmmm... przesiadka z Corsy w Combo.... Cenowo wygląda OK, wyposażenie
    ujdzie... A jak wygląda to na długich trasach? Wygodny czy tak sobie?
    Francuzy pod tym względem prezentują się ciekawiej.

> [...]
    > brak ogrzewania w mieście (oszczędny silnik), poza miastem też długo się
    > rozgrzewa. Osłona chłodnicy niewiele daje. Myślę, że pomogłaby osłona

    Silniki nie powalają. Ani olej ani benzyna... słabe to wszystko. Po
    mieście wiadomo... nie ma co fruwać - ale na trasie fajnie byłoby
    wyprzedzać z zapasem a nie zastanawiać się zdążę/nie zdążę...

    I teraz mam zagadkę :)

  • 19. Data: 2016-03-07 21:55:17
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2016-03-07 o 19:09, LinFanQri pisze:

    > Hmmm... przesiadka z Corsy w Combo.... Cenowo wygląda OK, wyposażenie
    > ujdzie... A jak wygląda to na długich trasach? Wygodny czy tak sobie?
    > Francuzy pod tym względem prezentują się ciekawiej.

    Nie namawiam Cię, napisałem tylko jak to u mnie wygląda.
    Długie trasy - jeździłem do Włoch i Austrii, wytrzymałem, ale kręgosłup
    mi dokuczał, inna sprawa, że ja mam porypany, współtowarzyszom nie dokuczał.
    Komfort - trochę głośny powyżej 100, poza tym w miarę normalnie.
    Francuzami nie jeździłem, ale chyba rzeczywiście są wygodniejsze.

> [...]
    > mieście wiadomo... nie ma co fruwać - ale na trasie fajnie byłoby
    > wyprzedzać z zapasem a nie zastanawiać się zdążę/nie zdążę...

    Ja gdybym teraz czegoś szukał, to wziąłbym teraz francuza, ale to tak
    dla odmiany, bo Combo znudził mi się dokumentnie.
    Na razie jeżdżę, bo mam go od nowości, wiem co w nim siedzi, nie psuje
    się, nie rdzewieje, nie bity. Szkoda byłoby oddać za psie pieniądze.

  • 20. Data: 2016-03-09 17:29:55
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Zapomniałem o jakimś aucie / silniku?
    żaba? eee tego - multipla.... znaczy sie...
    a moze cos innego?
    http://allegro.pl/honda-cr-v-2-0-automat-1997-i60382
    59995.html
    japonczyk..., niestety trzeba te 3k na gaz odzalowac.....
    to tylko przyklad. nie mam pojecia kto to jest i jak wyglada to auto....
    ot tak mi sie nawinelo...