-
21. Data: 2017-01-07 23:08:52
Temat: Re: który telefon?
Od: masti <g...@t...hell>
Yerine Ictimai wrote:
> Yerine Ictimai <i...@y...ru> Wrote in message:
>>> W tym momencie nie ma oprogramowania które fizycznie uszkodziłoby smartfon.
>>
>> Jak to, od wyjątkowo dobranych instrukcji kodu może telefon wygiąć
>> się, mogą fizyczne przyciski wyskoczyć, wyświetlacz może popsuć
>> się, wodoszczelny telefon od wody może mieć zwarcia, i jak
>> tutaj kolega wspomniał część obudowy może odkleić się - są to
>> autentyczne przypadki nie uznania przez serwisy gwarancyjne, o
>> których ludzie skarżyli się na forach.
>
> W Polsce jebią Polaków na potęgę:
sprzedają to co klient chce kupić.
--
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
22. Data: 2017-01-07 23:10:11
Temat: Re: który telefon?
Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>
atm <...@v...pl> Wrote in message:
> Np mozliwosc uzycia telefonu w systemie KNOX, ktory
> zapewnia bezpieczenstwo i administrowanie danymi w telefonach
> uzytkowanych biznesowo.
Aha, więc widać knox jest po to aby służyć użytkownikom do czegoś
dobrego,
gdzieś w wielkim świecie,
ale w Polsce ma jedyne zastosowanie do "wpuszczania w maliny"
klientów chcących czegoś od serwisów gwarancyjnych.
----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/
-
23. Data: 2017-01-07 23:14:03
Temat: Re: który telefon?
Od: atm <...@v...pl>
>
> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=687
84788
> Wątek w newsgroups: http://tinyurl.com/z5slarq
>
> Polacy są spolegliwi jak widać i kiedy bóg z serwisu gwarancyjnego
> orzekł: "Knox nabity to naprawa zasilacza = 1000zł"
> to klient z podkulonym ogonem pospiesznie się wycofuje, przecież
> dyrektywy Komisji Europejskiej w Polsce nie obowiązują,
> może za wyjątkiem tych co nakazują likwidację stoczni tp.
>
Opisz proszę swoje boje z Samsungiem bądź inną firmą mającą związek z
telefonami tutaj. Będzie to stanowiło dobry materiał dla innych osób.
Poważnie.
Mi odechciało się przecierania szlaków. Skończyło na kontakcie mailowym
i telefonicznym z Samsung Polska, gdzie po kilukrotnej wymianie
korespondencji, dowiedziałem się że zasady gwarancji jasno informują, iż
ingerencja w oprogramowanie narusza zasady anulując ją. Nie mam czasu
ani ochoty walczyć dalej. Poza tym akurat gwarancja chyba jest
świadczeniem dobrowolnym i to producent ustala zasady jej realizowania?
Telefonu się pozbyłem, nie mogłem zdzierżyć w S5 tych tandetnych
srebrnych ramek. Stabilność telefonu (być może jedynie tego egzemplarza
też pozostawiała do życzenia). Rozważałem zakup S7, ma właściwie
wszystko czego potrzebuję. W roota z pewnością nie bawiłbym się - od
kiedy pojawiła się systemowa możliwość kontroli uprawnień straciło to
dla mnie sens. Jednak ten metro wygląd i wsadzanie drugiego szkła, które
podwaja ryzyko uszkodzenia telefonu spowodowały, że póki co odpuściłem
sobie ten telefon. Dam teraz szansę Moto X Force, podoba mi się od premiery.
Do Samsunga jako takiego żalu nie mam, było jasno napisane; natomiast w
przypadku innych napraw gwarancyjnych ich sprzętu wszystko przebiegało
sprawnie.
-
24. Data: 2017-01-07 23:15:14
Temat: Re: który telefon?
Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>
masti <g...@t...hell> Wrote in message:
>> W Polsce jebią Polaków na potęgę:
>
> sprzedają to co klient chce kupić.
Jednak raczej co rynek mu oferuje (nie co "chce" ale co "może"),
ale rynek w Polsce widać nadal jest jakiś chory, raczej bez
przymiotnika "wolny"
----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/
-
25. Data: 2017-01-07 23:17:39
Temat: Re: który telefon?
Od: atm <...@v...pl>
On 07.01.2017 23:10, Yerine Ictimai wrote:
> atm <...@v...pl> Wrote in message:
>> Np mozliwosc uzycia telefonu w systemie KNOX, ktory
>> zapewnia bezpieczenstwo i administrowanie danymi w telefonach
>> uzytkowanych biznesowo.
>
> Aha, więc widać knox jest po to aby służyć użytkownikom do czegoś
> dobrego,
> gdzieś w wielkim świecie,
> ale w Polsce ma jedyne zastosowanie do "wpuszczania w maliny"
> klientów chcących czegoś od serwisów gwarancyjnych.
>
Dlaczego ma sprzedawcę interesować czy sprzedawany przez niego samochod
bedzie użytkowany do przewozu papieru toaletowego czy papierów
wartościowych? Kupujesz towar z okreslonymi cechami i funkcjami, mozesz
sie na to nie zgodzic nabywajac produkt konkurencji. Rownie dobrze
moglbys usunac irytujace uszczelki bo nie korzystasz z wodoszczelnosci,
moze gdzies tam na Karaibach, lub wydlubac NFC bo nie planujesz tego
wykorzystac.
-
26. Data: 2017-01-07 23:18:08
Temat: Re: który telefon?
Od: masti <g...@t...hell>
Yerine Ictimai wrote:
> masti <g...@t...hell> Wrote in message:
>>> W Polsce jebią Polaków na potęgę:
>>
>> sprzedają to co klient chce kupić.
>
> Jednak raczej co rynek mu oferuje (nie co "chce" ale co "może"),
a dlaczego to oferuje? Bo tacy są klienci, którzy szukają najtańszego.
co widać wyraźnie na tej grupie. zażarte dysksujse gdzie abo o złotówkę
taniej
> ale rynek w Polsce widać nadal jest jakiś chory, raczej bez
> przymiotnika "wolny"
naprawdę? kto zabrania konkurencji dać czegoś lepszego?
--
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
27. Data: 2017-01-07 23:21:07
Temat: Re: który telefon?
Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>
atm <...@v...pl> Wrote in message:
> ani ochoty walczyć dalej. Poza tym akurat gwarancja chyba jest
> świadczeniem dobrowolnym
Jednak raczej: gwarancja jest częścią umowy zawieranej z klientem
w chwili zakupu,
a umowa jest owszem dobrowolna, zarówno dla klienta jak i oferenta,
ale tylko PRZED jej zawarciem,
ponieważ już PO zawarciu UMOWY jako takiej
jej realizacja jest niestety obowiązkowa!
----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/
-
28. Data: 2017-01-07 23:26:42
Temat: Re: który telefon?
Od: atm <...@v...pl>
On 07.01.2017 23:21, Yerine Ictimai wrote:
> atm <...@v...pl> Wrote in message:
>> ani ochoty walczyć dalej. Poza tym akurat gwarancja chyba jest
>> świadczeniem dobrowolnym
>
> Jednak raczej: gwarancja jest częścią umowy zawieranej z klientem
> w chwili zakupu,
> a umowa jest owszem dobrowolna, zarówno dla klienta jak i oferenta,
> ale tylko PRZED jej zawarciem,
> ponieważ już PO zawarciu UMOWY jako takiej
> jej realizacja jest niestety obowiązkowa!
>
Czyli wszystko się zgadza: to co jest zawarte w gwarancji jest
świadczeniem zdefiniowanym przez producenta telefonu, dobrowolnym
zobowiązaniem się. Ja się świadomie na to zgodziłem; zresztą te same
uwagi odnośnie utraty gwarancji w przypadku modyfikacji oprogramowania
widziałem również u innych producentów. To co odróżnia obecne telefonu
Samsunga od wiekszości konkurencji do nieodwracalność modyfikacji.
-
29. Data: 2017-01-08 00:57:28
Temat: Re: który telefon?
Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>
atm <...@v...pl> Wrote in message:
> On 07.01.2017 23:21, Yerine Ictimai wrote:
>> atm <...@v...pl> Wrote in message:
>>> ani ochoty walczyć dalej. Poza tym akurat gwarancja chyba jest
>>> świadczeniem dobrowolnym
>>
>> Jednak raczej: gwarancja jest częścią umowy zawieranej z klientem
>> w chwili zakupu,
>> a umowa jest owszem dobrowolna, zarówno dla klienta jak i oferenta,
>> ale tylko PRZED jej zawarciem,
>> ponieważ już PO zawarciu UMOWY jako takiej
>> jej realizacja jest niestety obowiązkowa!
>>
>
> Czyli wszystko się zgadza: to co jest zawarte w gwarancji jest
> świadczeniem zdefiniowanym przez producenta telefonu, dobrowolnym
> zobowiązaniem się. Ja się świadomie na to zgodziłem; zresztą te same
> uwagi odnośnie utraty gwarancji w przypadku modyfikacji oprogramowania
> widziałem również u innych producentów. To co odróżnia obecne telefonu
> Samsunga od wiekszości konkurencji do nieodwracalność modyfikacji.
>
Ale każda umowa przecież musi być zgodna z obowiązującym prawem,
np swojej nerki legalnie w EU sprzedać nie możesz,
supermarkety kiedyś wywieszały swoje regulaminy że nie wolno
wchodzić z plecakiem (a okazało się to bezprawne)
itp.
A w sprawie gwarancji wypowiadają się dyrektywy Komisji Europejskiej,
Samsung może krzyczeć jak to Knox pozbawi go obowiązków związanych
ze swoją działalnością sprzedażową, ale są to puste słowa wobec
każdego sądu.
----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/
-
30. Data: 2017-01-08 10:30:35
Temat: Re: który telefon?
Od: atm <...@v...pl>
> Ale każda umowa przecież musi być zgodna z obowiązującym prawem,
> np swojej nerki legalnie w EU sprzedać nie możesz,
> supermarkety kiedyś wywieszały swoje regulaminy że nie wolno
> wchodzić z plecakiem (a okazało się to bezprawne)
> itp.
> A w sprawie gwarancji wypowiadają się dyrektywy Komisji Europejskiej,
> Samsung może krzyczeć jak to Knox pozbawi go obowiązków związanych
> ze swoją działalnością sprzedażową, ale są to puste słowa wobec
> każdego sądu.
>
>
> ----Android NewsGroup Reader----
> http://usenet.sinaapp.com/
>
Dlatego zachecam Cie do wyegzekwowania tego w sądzie.
Przetrzesz szlak w tej kwestii.
Jak wspomnialem ja nie mam na takie sprawy ochoty i czasu, wole
zaglosowac portfelem. Zreszta jesli root jest dla Ciebie istotny mozesz
tez wrzucic tutaj liste producentow telefonow, ktorzy pozwalaja
modyfikowac system w czasie trwania gwarancji bez jej utraty. Przy
okazji gdzies wyczytalem, ze nawet w przypadku wynalazkow typu Xiaomi
trzeba od nich uzyskac zgode na modyfikacje systemu, zeby zachowac
gwarancje. OnePlus chyba nie robi na tym polu problemow.