  • 1. Data: 2011-12-06 17:32:17
    Temat: która strona wejściową w wynikach wyszukiwarki?
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    Dzień dobry,
    Uczę się tworzyć witryny internetowe w PHP. Zacząłem uczyć się
    pozycjonowania. Mam pytanie: skąd wyszukiwarki wiedzą która ze stron
    witryny ma być tą wejściową, tj. tą na którą użytkownik wejdzie gdy
    kliknie link w wynikach wyszukiwania? Moja witryna składa się z wielu
    stron .php i strony index.html. Chciałbym żeby wyszukiwarki
    uwzględniły słowa kluczowe ze wszystkich stron ale żeby przy
    kliknięciu linku było wejście na stronę index.html i tylko w ten
    sposób.

  • 2. Data: 2011-12-06 17:44:26
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-12-06 18:32, Jivanmukta pisze:
> [...]
    > uwzględniły słowa kluczowe ze wszystkich stron ale żeby przy
    > kliknięciu linku było wejście na stronę index.html i tylko w ten

    o tym, która strona będzie podana jako pierwsza decyduje serwer www.
    Możesz tam ustawić, żeby jako pierwsza była pobierana strona:
    moja-super-strona.dupa

    jak tak ustawisz, to tak będzie. Oczywiście przyjęło się zwyczajowo, że
    jest to index.html, albo .php - serwery często mają ustawione, żeby
    ładowała się strona .html, potem .php, a potem inne. Ale jest to
    konfigurowalne.

    wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 3. Data: 2011-12-06 18:28:08
    Od: Wojtek Gapiński <w...@w...I.TO.TEZ.pl>

    Dnia 06-12-2011 18:44 crazy bejbi napisał:

> [...]
    > jest to index.html, albo .php - serwery często mają ustawione, żeby
    > ładowała się strona .html, potem .php, a potem inne. Ale jest to

    Jak nie masz dostępu do konfiguracji serwera, to w pliku .htaccess
    możesz wskazać, który plik ma być uruchamiany, jeśli w adresie nie
    będzie żadnego konkretnego. Służy do tego polecenie DirectoryIndex.

    --
    Wojtek Gapiński
    http://jwmprojekt.pl

  • 4. Data: 2011-12-06 18:29:51
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    > jak tak ustawisz, to tak b dzie. Oczywi cie przyj o si zwyczajowo, e
    > jest to index.html, albo .php - serwery cz sto maj ustawione, eby
    > adowa a si strona .html, potem .php, a potem inne. Ale jest to
    > konfigurowalne.

    Czyli wystarczy DirectoryIndex w .htaccess i nie trzeba robić
    sitemap.xml, tak?

  • 5. Data: 2011-12-06 19:19:56
    Od: Wojtek Gapiński <w...@w...I.TO.TEZ.pl>

    Dnia 06-12-2011 19:29 Jivanmukta napisał:

    > Czyli wystarczy DirectoryIndex w .htaccess i nie trzeba robić
    > sitemap.xml, tak?

    sitemap.xml służy jedynie do wskazania stron, które chcemy aby
    wyszukiwarka łatwiej znalazła. Nie zablokujesz tym żadnej strony, jeśli
    będzie do niej gdzieś odnośnik.
    Do tego służyć może robots.txt

    --
    Wojtek Gapiński
    http://jwmprojekt.pl

  • 6. Data: 2011-12-06 19:21:39
    Od: ramblinman <%nick%@gazeta.pl>

    W dniu 2011-12-06 19:29, Jivanmukta pisze:

    > Czyli wystarczy DirectoryIndex w .htaccess i nie trzeba robić
    > sitemap.xml, tak?

    Crazy pisze o czymś innym, chyba nie o to Ci chodzi.
    To co chcesz zrobić jest bez sensu. Grozi za to, i należy się, ban w
    wyszukiwarce. Możesz to zrobić przez sprawdzenie, czy użytkownik ma
    określone cookie, jeśli nie i nie jest wyszukiwarką, przekierowywać na
    główną. Możesz też sprawdzać to tylko po stronie klienta (JavaScript), w
    tym przypadku strona powinna być normalnie zaindeksowana, i "tylko"
    użytkowników zdenerwujesz.

    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 7. Data: 2011-12-07 00:55:03
    Od: Wodzu <w...@s...wroclaw.pl>

    Hej,

    W dniu 06.12.2011 18:32, Jivanmukta pisze:
    > (...) Chciałbym żeby wyszukiwarki
    > uwzględniły słowa kluczowe ze wszystkich stron ale żeby przy
    > kliknięciu linku było wejście na stronę index.html i tylko w ten
    > sposób.

    To naprawdę kiepski pomysł. Wiadomo, będąc właścicielem strony chciałoby
    się, żeby wszyscy wchodzili na naszą stronę przez drzwi, które im
    wskażemy. Postaw się jednak w roli odwiedzającego, któremu wujek Google
    właśnie znalazł stronę n/t. hodowli patyczaków afrykańskich - taka osoba
    klika w link i ...trafia na stronę główną, gdzie nie ma słowa o
    patyczakach, jest ładne logo, wykaz kategorii, nawet wyszukiwarka, ale
    nie ma tego, po co tu przyszedł, zatem - do widzenia, więcej nie wróci!

    Pomijając tę kwestię - ktoś z Przedmówców pisał o rozwiązaniach z JS
    bądź Cookie + detekcja robotów - będzie to równie skuteczne w kontekście
    zamierzonego celu, jak i wkurzenia użytkowników (opis powyżej), zatem
    radzę potraktować to rozwiązanie wyłącznie jako akademicką ciekawostkę :)

    Pozdrawiam,
    Wodzu

  • 8. Data: 2011-12-07 09:13:05
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Wed, 07 Dec 2011 01:55:03 +0100, Wodzu wrote:

    > Hej,

    > To naprawdę kiepski pomysł. Wiadomo, będąc właścicielem strony chciałoby
    > się, żeby wszyscy wchodzili na naszą stronę przez drzwi, które im
    > wskażemy.

    Szczerze mówiąc, nie rozumiem dlaczego.

    [...]

    --
    M.G.

  • 9. Data: 2011-12-07 09:24:08
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Tue, 6 Dec 2011 09:32:17 -0800 (PST), Jivanmukta wrote:

> [...]
    > uwzględniły słowa kluczowe ze wszystkich stron ale żeby przy
    > kliknięciu linku było wejście na stronę index.html i tylko w ten

    Chciałbyś korzystać z książki, która zmusza Cię do przejścia przez 499
    stron by udostępnić tę o numerze 500? Chyba nie. Nie próbuj kontrolować
    internauty, bo ten jest niecieprliwy i już do Ciebie nie wróci.

    Nie myśl o serwisie internetowym jak o pilnie strzeżonym budynku z jednym
    wejściem. To otwarty zbiór dokumentów, zgrupowany i wzajemnie podlinkowany
    w ramach URLi w jednej domenie (a i to niekoniecznie). Powinno Ci zależeć
    nie na tym by ludzie wchodzili przez stronę "główną" (której "główność" i
    tak jest umowna), tylko by dostawali się tam z każdego możliwego kierunku.
    Dlatego traktuj wszystkie podstrony jako dokumenty, które ktoś może
    znaleźć, podzielić się nimi z kimś innym, podlinkować na swojej stronie.

    Stąd każda podstrona powinna:

    1. Zawierać interesującą treść.
    2. Mieć unikalny tytuł i opis.
    3. Być traktowana jako potencjalne źródło ruchu z zewnątrz.
    4. Mieć "ładny" URL. Nie strona.com/?p=234, tylko strona.com/kontakt

    Tzw. głębokie linki, czyli linki z innych serwisów do konkretnej podstrony
    Twojego serwisu, są prawdziwym skarbem. Podstrony będą zazwyczaj zawierać
    treść znacznie bardziej specyficzną i wąską tematycznie, a więc ciekawszą
    dla precyzyjniej określonej grupy odbiorców. Taką treść popularyzować jest
    łatwiej niż zwyczajowy, tematyczny galimatias, który znajduje się na
    stronie startowej.

    --
    M.G.

  • 10. Data: 2011-12-07 12:11:16
    Od: Kapsel <k...@o...pl>

    Wed, 7 Dec 2011 10:13:05 +0100, M.G. napisał(a):

    > Szczerze mówiąc, nie rozumiem dlaczego.

    Wyobraź sobie że czegoś szukasz w google, np. info o Marii
    Skłodowskiej-Curie ;)
    No i na górze masz dajmy wikipedię. Klikasz i trafiasz na stronę główną
    wikipedii :] Google znalazło czego szukałeś, a Ty wciąż musisz szukać (tym
    razem w serwisie).
    To bez sensu po prostu, i na pewno nie chciałbyś żeby inne serwisy w ten
    sposób działały. Na szczęście Google się nie daje :)

    Chcesz sobie zrobić inaczej, umieść wszystko na jednej podstronie, a potem
    użyj ajaxa i dynamicznego ładowania treści, tak aby robot google mógł
    przeczytać całość od razu, a użytkownik mógł sobie wybierać jakieś tam
    zakładki.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net