  • 51. Data: 2016-08-02 20:20:39
    Temat: Re: kto jest mocarzem i zrobi takie cóś ??
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Adam pisze tak:

    > O to samo miałem zapytać.
    >
    > Jedni siedzą nad wodą i łowią ryby, inni narzekają na politykę, a
    > są i tacy, którzy wolą twórczo spędzić czas.

    Podziwiam ludzi którzy mają wolny czas na takie dłubanie.
    Jak oni to robią? Może są na rencie? ;)

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 52. Data: 2016-08-02 22:50:30
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 02.08.2016 o 19:19, Magnus Elephantus pisze:
    > Użytkownik "Ghost" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Moze, w 'Cepeli' ?
    > ale, musial by dolutowac ze dwa zajaczki...
    > http://www.rmf.fm/scratch/mola/mi/DSC02424.JPG

    Co doświadczenie, to doświadczenie.

    --
    Kaczin

  • 53. Data: 2016-08-03 00:59:35
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Magnus Elephantus" napisał w wiadomości grup

    >i rysuja kredkami po asfalcie...
    >http://fastnews.pl/upload/20160322173712uid1.jpg

    Mogło by niedowartościowane pisiorstwo ze swoja nachalną propagandą
    spierdalać stąd?

  • 54. Data: 2016-08-03 01:19:43
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > To jest zdecydowanie projekt na sprzedaż, i to za dobrą cenę

    tak, ale jednostkowy. Gdyby to powielić w większej ilości egz. to już
    niestety cena musiałaby być taka sobie - wtedy to już nie sztuka a gadżet.

    Więc jako interes dość słabe. Bo za ten 1 egz. (czy nawet kilka) nikt
    nie zapłaci kosmicznych pieniędzy.

    Ale doceniam pomysł i wykonanie. Podobuje mnie się.

  • 55. Data: 2016-08-03 02:35:39
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    > Użytkownik "Magnus Elephantus" napisał w wiadomości grup
    >

    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mogło by niedowartościowane pisiorstwo ze swoja nachalną propagandą
    > spierdalać stąd?

    Nie podobaly sie zajaczki...?
    http://www.rmf.fm/scratch/mola/mi/DSC02424.JPG
    :)
    BTW: Dlaczego niektorym, wszystko kojarzy sie z pisiorstwem?

  • 56. Data: 2016-08-03 08:59:14
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Magnus Elephantus" napisał w wiadomości grup

    >BTW: Dlaczego niektorym, wszystko kojarzy sie z pisiorstwem?

    Nie wszystko, tylko to bydło któremu się podobają np. przemowy niejakiego
    płaszczaka.

    Żegnam - PLONK

  • 57. Data: 2016-08-03 09:01:51
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >Więc jako interes dość słabe. Bo za ten 1 egz. (czy nawet kilka) nikt nie

    Oj, takie jednorazowe i unikatowe rzeczy potrafią kosztować

    Jeśli chodzi o interes, co cały myk polega na tym, by robić to dalej, ale
    różne projekty. Jednakowoż nie jest to oczywiście pewny pieniądz.

    >Ale doceniam pomysł i wykonanie. Podobuje mnie się.

    Ano, zarówno pomysł jaki wykonanie.

  • 58. Data: 2016-08-03 10:37:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Chyba, że kolejne impulsy zapalają coraz więcej LEDów i przy zmianie
    >minuty gasną wszystkie (reset diodami wszystkich przerzutników)
    >Wydaje mi się, że kondensatory byłyby pomocne, aby co sekundę tylko
    >jeden przerzutnik się przerzucił, mimo, że sygnał zegarowy wchodzi na
    >wszystkie.
    >Ale nie mam czasu się głębiej zastanawiać.

    Jest taki uklad flip-flop
    http://www.electronics-tutorials.ws/waveforms/tim17.
    gif
    dziala, za mlodu sprawdzalem, a przynajmniej bardzo podobny :-)

    Zmodyfikowac by sie chyba dalo do tego co zamyslasz.

    Jak to zrobic bez kondensatorow ... chyba znacznie bardziej
    skomplikowanie.
    Choc taki rejestr - moze nie az tak bardzo.

    Ale przyjrzalem sie temu zegarkowi na fotografiach ... duzo diod w
    okolicach tych LED.
    Chyba dekoder na nich zrobili.

    W kazdym badz razie - jak widac elektronika cyfrowa wcale nie
    potrzebuje kondensatorow, glupoty jakies w tych ksiazkach p* :-)

    J.

  • 59. Data: 2016-08-03 12:58:46
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > W kazdym badz razie - jak widac elektronika cyfrowa wcale nie potrzebuje
    > kondensatorow, glupoty jakies w tych ksiazkach p* :-)

    Kiedyś dawno walczyliśmy namiętnie z problemem jakichś przekłamań w naszym
    emulatorze EPROMu. Przekłamywało się raz na kilka sekund przy ciągłych
    odczytach (kilka MHz) więc procent błędów niewielki :).
    Mieliśmy wtedy tylko mój oscyloskop samoróbka - jeden kanał 5MHz - zobaczyć
    co się dzieje z impulsami liczonymi w ns - nie sposób.
    Pomógł kondensator bezpośrednio na nogach scalaka, ale nie od razu na to
    wpadliśmy (brak wiedzy/doświadczenia).
    P.G.

  • 60. Data: 2016-08-03 14:28:53
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

> [...]
    >
    > Jak to zrobic bez kondensatorow ... chyba znacznie bardziej
    > skomplikowanie.
    > Choc taki rejestr - moze nie az tak bardzo.

    Może coś w tym typie, co ja na przekaźnikach wymyśliłem? (przełącznik
    on-off)
    Układ ma jeden przycisk zwierny i na działać tak, że naciśnięcie, a nie
    puszczenie przycisku ma zmieniać stan wyjścia układu.
    http://photos.nasza-klasa.pl/10440440/317/main/01361
    5cec5.jpeg
    Kto ma profil na NK, może też tutaj:
    http://nk.pl/#profile/9953033/gallery/album/2/317
    Jak łatwo zauważyć, prócz przekaźników, żarówki i przycisku, no, oczywiście
    zasilania, układ nie ma nic innego, żadnych oporów, pojemności,
    półprzewodników...

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski