  • 31. Data: 2010-02-03 00:29:37
    Temat: Re: kradzież prądu
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl>

    Użytkownik Remek napisał:

    > Pracującego? To jakie było uszkodzenie? Coś słyszałeś, że dzwonią, ale
    > nie wiesz w którym kosciele.

    Pracującego. Leci kabel, ma zasilanie,ma odgałęzienia - do części
    odgałęsień zasilanie dociera, do reszty nie, między ostatnim działającym
    a pierwszym odciętym masz dwieście metrów kabla - wyłączysz tych co mają
    zasilanie czy będziesz dwieście metrów kabla wykopywał? Dołącza się
    generator, identyfikuje sioę miejsce uszkodzenia, wstepnie odkopuje i
    dopiero po przejściu z kopania koparka na kopanie łopatą (ostatni etap
    odsłaniania kabla) odcina się zasilanie - trudno, odbiorcy zostaną bez
    zasilania ale możliwie krótko.

    --
    Darek

  • 32. Data: 2010-02-03 00:30:09
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl>

  • 33. Data: 2010-02-03 02:30:47
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" napisał:

    > Pracującego. Leci kabel, ma zasilanie,ma odgałęzienia ...

    Odgałęzienia??? Przestań bredzić. Temat znasz chyba ze słyszenia. Kabla pod
    napięciem szuka się w celu ustalenia jego trasy na potrzeby inwentaryzacji,
    lub robót ziemnych.

    > do części odgałęsień zasilanie dociera, do reszty nie ...

    Ciekawe uszkodzenie. Ktoś kabel uciął, dobrze zaizolował i zakopał???
    Przestań wreszcie siać zamęt i robić ludziom wodę z mózgu.

    Remek

  • 34. Data: 2010-02-03 02:43:42
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "J.F." napisał:

    > Wiec mozna namierzyc jakies podlaczone do magistrali kable niezgodne z
    > projektem, albo jesli ma licznik na zewnatrz to sprawdzic czy sie kreci i
    > czy prad plynie ..

    W miarę rozwoju wątku wypowiedzi coraz bardziej debilne. Przstańcie wreszcie
    pieprzyć dzieci neostrady. Akurat dzisiaj w telewizorze był program na ten
    temat. Przestawicielka ZE opowiadała jak się namierza amatorów darmowego
    prądu. Połowa jest skutkiem donosu życzliwych sąsiadów. Reszta wynika z
    analizy wielkości odbioru w poprzednich okresach, porównania zużycia energi
    przez podobne gospodarstwa domowe itp. metody statystyczne. Podobno trafne
    typowania są w 90% podejrzanych.

    Remek

  • 35. Data: 2010-02-03 04:20:27
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    Michal AKA Miki pisze:

    > Na moje oko to kolega pomylil sytuacje z namierzaniem osob, ktore nie placa
    > abonamentu RTV.
    > Takie metody, jak opisana powyzej, maja w UK.
    Odbiornika nie namierzysz, nie wiem skąd masz takie informacje.
    SP6STZ

  • 36. Data: 2010-02-03 06:50:29
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "JG" <g...@c...uj.edu.pl> napisał w wiadomości
    > Wystarczy generator o odpowiednio wysokiej częstotliwości i wtedy sygnał
    > nie przejdzie przez licznik ... przynajmniej ten tradycyjny. Wtedy
    > analizując natężenie sygnału odbieranego z antenki w połączeniu z
    > współżędnymi GPS można by stworzyć mapę 2D natężenia i powinno być na niej
    > widać czy sygnał zanika przy liczniku czy jest za licznikiem.
    > Nie orientuje się jak to jest z nowymi licznikami.

    Współczesne mają bocznik rezystorowy.

  • 37. Data: 2010-02-03 06:57:51
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dziwne. U mnie na osiedlu spółdzielni opłacało się wymienić wodomierze na
    > model z odczytem radiowym. W przypadku licznika energii powinno to być
    > jeszcze prostsze/tańsze.

    Bo wymienili WSZYSTKIE wodomierze w krótkim czasie. Gdyby je mieli wymieniać
    20 lat (bo takie są czasy legalizacji licznika elektrycznego) to pewnie nie
    byłoby sensu utrzymywac i odczyt radiowy i inkasenta.

  • 38. Data: 2010-02-03 07:16:56
    Temat: Re: kradzieżpršdu
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > A sprawdzales ile Cie to kosztowalo, a ile zarobil na tym prezes ?

    Oczywiście. Mam znajomą w banku, która regularnie przysyła mi wyciągi z
    konta prezesa.

    > W spoldzielni ojca odczyt wodomierza kosztuje 2zl. Stawka chyba dobra.
    > Gdyby to robic co kwartal, to nowoczesny tak latwo sie nie zwroci.

    W detalu różnica w cenie tego wodomierza z elektroniką i bez to jakieś
    50 zł. Przy zakupie kilkunastu tysięcy takich wodomierzy cena na pewno
    jest sporo niższa. A do tego pewnie i tak wyszarpali na to jakieś
    dofinansowanie unijne.

  • 39. Data: 2010-02-03 07:21:44
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    SP6STZ pisze:

    > Odbiornika nie namierzysz, nie wiem skąd masz takie informacje.

    Pośredniej z telewizora nie da się złapać? Pamiętam, że bawiłem się
    kiedyś w łapanie fonii z telewizora na zwykłym radiu UKF (zasięg to
    jakieś pojedyncze centymetry od obudowy).

  • 40. Data: 2010-02-03 08:10:25
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "SP6STZ" <z...@v...pl> napisał w wiadomości

    > No niestety ale jakkolwiek bym nie liczył to długość fali przy
    > częstotliwości 50Hz wynosi 6000km, oznacza to tyle że np dipol półfalowy
    > by wynosił 3000km (jak się nie pomyliłem w przecinkach). Długość fali
    > świetlnej dla światła widzialnego to ok. 0,4um do ok. 0,8um. Spróbujcie
    > sobie teraz przeliczyć rozmiar anteny soczewkowej lub parabolicznej dla
    > fali o długości 6000km. Jak już ktoś tu pisał, praw fizyki nie da się
    > zmienić.

    Chodziło o zakłócenia (istniejące lub celowo wprowadzone, a sięgające GHz),
    a nie 50Hz.
    P.G.