  • 1. Data: 2010-01-10 09:57:46
    Temat: koszyk w przegubie ?
    Od: "jacek" <j...@j...com>

    Hej,

    od jakiegos czasu, powiedzmy 300 km, ok. 2 tyg., stukaly mi przeguby,
    ktorych z lenistwa (moja wina) nie pojechalem wymienic do mechanika. Wczoraj
    przy dosc duzym skrecie, na malej predkosci, i na duzym sniegu uslyszalem
    mocne stukniecie i samochod stanal. Teraz w ogole nie kreci sie zadne kolo,
    przy wrzucaniu jakiegokolwiek biegu. Moge wrzucic bieg i wyjsc z samochodu i
    nic sie nie dzieje. Czy powodem tego moze byc pekniety koszyk w przegubie ?
    Czy to cos ze sprzeglem, nie wiem z linka ? Najblizej mi do tego przegubu,
    bo tak stukal i wystukal sie chyba, ale jeestem nie pewien co. Jak myslicie?
    Jesli chodzi o samochod to jest to Lada 110, ale to chyba nie ma wiekszego
    znaczenia.

    Pzdr,
    Jacek

  • 2. Data: 2010-01-10 10:36:20
    Temat: Re: koszyk w przegubie ?
    Od: Piotr Kompa <p...@w...pl>

    jacek wrote:
> [...]
    > mocne stukniecie i samochod stanal. Teraz w ogole nie kreci sie zadne kolo,

    Nie wiem jak w Ładzie, ale w Syrenie można było pęknięty przegub
    zablokować jakimś kluczem (żeby się nie obracał luźno) i dojechać z
    napędem na drugie koło.

    --
    Pozdrawiam,
    Kompan.

    "-Hi!" - lied the politician.

  • 3. Data: 2010-01-10 17:04:44
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "jacek" <j...@j...com> napisał w wiadomości
    > Hej,
    >
    > od jakiegos czasu, powiedzmy 300 km, ok. 2 tyg., stukaly mi przeguby,
    > ktorych z lenistwa (moja wina) nie pojechalem wymienic do mechanika.
    > Wczoraj
    Zobacz na półosie. Na uszkodzonym przegubie powinna być zerwana osłona
    gumowa. Albo wrzuć bieg i niech ktoś patrzy na nie, ta co się kręci jest
    zerwana. Coś słabe te przeguby, ja na stukającym zrobiłem ok 2kkm. Do
    zeszłego wtorku, kiedy ładnie stanął w nocy w szczerych polach pod Kielcami
    :)
    Wojtek

    --
    Wystarczy wyrżnąć kilka tysięcy hektarów lasu,
    zamordować kilka milionów rybek, i już mamy...

  • 4. Data: 2010-01-10 19:16:02
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    >Coś słabe te przeguby, ja na stukającym zrobiłem ok 2kkm. Do zeszłego
    >wtorku, kiedy ładnie stanął w nocy w szczerych polach pod Kielcami

    moj ojciec zrobil ze 150-200tys na stukajacym przegubie. w 1992 kupil
    escorta z 1986 i juz troche stukal jeden przegub. jezdzil nim az do 2001 i
    rano jak jechal do roboty to budzil caly blok tak juz stukaly przy skrecie.
    ale to byly inne czasy i inne auta. Auto poszlo na zlom ale przeguby
    dzialaly do samego konca.

  • 5. Data: 2010-01-11 10:07:31
    Od: GK <g...@g...pl>

    peter pisze:

> [...]
    > i rano jak jechal do roboty to budzil caly blok tak juz stukaly przy
    > skrecie. ale to byly inne czasy i inne auta. Auto poszlo na zlom ale

    To ja się podepnę ze swoim pytaniem, bo może i u mnie jest podobny
    problem. Mianowicie w moim fordzie, jak wrzucam bieg i ruszam słychać
    stuknięcie dochodzące z tyłu auta. Wcześniej tego nie było, ale jakiś
    czas temu wymieniane miałem sprzęgło i być może to od tamtego czasu
    pojawił się ten stuk. Najpierw cichy, ostatnio głośniejszy.
    Ktoś ma jakiś pomysł co to może być?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 6. Data: 2010-01-11 10:30:04
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    GK pisze:

    > To ja się podepnę ze swoim pytaniem, bo może i u mnie jest podobny
    > problem. Mianowicie w moim fordzie, jak wrzucam bieg i ruszam słychać
    > stuknięcie dochodzące z tyłu auta.

    Jak dochodzi z tyłu, to nic związanego z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią
    itp. - to wszystko znajduje się przed twoimi nogami.

    Na odległość bardzo trudno określić, co to może być - od źle zamocowanej
    gaśnicy, po uszkodzony wahacz.

    Jeśli jednak dźwięk dochodzi z przodu, to powodów może być jeszcze
    więcej: uszkodzona poduszka silnika, uszkodzone mocowanie kolumny
    zawieszenia, dyndająca chłodnica...

    Trzeba wleźć pod samochód i potargać za wszystko, co się może ruszać i
    wydawać takli dźwięk. Ale najpierw przejrzeć zawartość bagażnika :)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 7. Data: 2010-01-11 10:35:06
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    GK pisze:
    > pojawił się ten stuk. Najpierw cichy, ostatnio głośniejszy.
    > Ktoś ma jakiś pomysł co to może być?

    Stawiam na klocki, pewnie lekko podmarzaja, a pewnie auto na recznym
    stoi to rano sa lekko "sklejone". Jka sadze, pozniej juz problem nie
    wystepuje?
    Zostaw auto na noc na biegu. Stukniecia nie powinno byc.

    --
    pozdrawiam
    MarcinJM

  • 8. Data: 2010-01-11 10:36:37
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    MarcinJM pisze:

> [...]
    > wystepuje?
    > Zostaw auto na noc na biegu. Stukniecia nie powinno byc.

    Oczywscie mowa o tylnych klockach. :)

    MarcinJM

  • 9. Data: 2010-01-11 10:42:51
    Od: GK <g...@g...pl>

    MarcinJM pisze:

    > Oczywscie mowa o tylnych klockach. :)

    To raczej na pewno nie klocki. Stuk dochodzi zawsze podczas ruszania.
    Nie wiem czy kojarzycie, ale czasami jadąc autobusem MPK też słyszy się
    podobny stuk, tylko o wiele głośniejszy właśnie podczas ruszania.
    Występuje on w zasadzie za każdym razem jak ruszam z miejsca.
    Auto ma silnik z przodu, napęd na tył.
    I na pewno nie pochodzi ten dźwięk z bagażnika, ale z przeniesienia napędu.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz