  • 11. Data: 2009-05-03 11:23:22
    Temat: Re: kontroler fdd
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Sprawdziłem u dostawcy -- najtańsze SD 4GB po 29zł, a 10 dyskietek
    > za 5,27zł (napęd fdd z interfejsem usb -- 46,25zł).

    u fry'sa w grudniu byly dyskietki po 9.99$, SD 4GB po 7.99$ (plus tax oba).
    Chcialem kupic dyskietke, bo potrzebowalismy sciagnac pare zbiorow z win95 i
    przeprowadzic na linusia. W koncu udalo sie nam podlaczyc kompa z win95
    prowizorycznie do sieci.

    Waldek

  • 12. Data: 2009-05-03 11:37:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 03 May 2009 13:23:22 +0200, Waldemar Krzok wrote:

    >u fry'sa w grudniu byly dyskietki po 9.99$, SD 4GB po 7.99$ (plus tax oba).

    Wspomniany ZUS kupil 130 tys dyskietek za 48kzl, wychodzi jakies
    30gr/szt. Wymagana byla produkcja z roku 2008 .. ciekawe - naciagneli,
    czy jeszcze ktos to produkuje ?

    J.

  • 13. Data: 2009-05-03 12:13:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > u fry'sa w grudniu byly dyskietki po 9.99$, SD 4GB po 7.99$ (plus tax oba).

    Podane przeze mnie ceny też bez VAT. Ceny SD zgadzają się prawie dokładnie,
    ale dyskietki odstają bardzo wyraźnie, cena różni się pięciokrotnie.
    Czyżby to był efekt zamówień ZUS-u? Przy takich ilościach importer mógł
    uzyskać dobre ceny i teraz może tanio sprzedawać.

    Kiedyś pytałem sprzedawców ile tego towaru schodzi -- bywają tygodnie,
    że w ogóle nikt nie kupi. Wyszło nam nawet, że chyba więcej sprzedaje
    się napędów fdd niż samych dyskietek!

    > Chcialem kupic dyskietke, bo potrzebowalismy sciagnac pare zbiorow
    > z win95 i przeprowadzic na linusia. W koncu udalo sie nam podlaczyc
    > kompa z win95 prowizorycznie do sieci.

    Karta sieciowa chyba też tańsza od napędu fdd. A używana, to nawet
    tańsza od dyskietki. W dodatku taka karta wyciągnięta z piwnicy raczej
    działa, czego nie można powiedzieć o dyskietce czy napędzie.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2009-05-03 12:14:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Wspomniany ZUS kupil 130 tys dyskietek za 48kzl, wychodzi jakies
    > 30gr/szt. Wymagana byla produkcja z roku 2008 .. ciekawe - naciagneli,
    > czy jeszcze ktos to produkuje ?

    Mogę przy najbliższej okazji poświęcić 6zł i kupić pudełko. Zobaczymy
    jaką ma datę. Myślę, że gdzieś jeszcze stoja maszyny, które w razie
    potrzeby można uruchomić.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2009-05-03 12:45:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 May 2009 12:14:10 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Mogę przy najbliższej okazji poświęcić 6zł i kupić pudełko. Zobaczymy
    >jaką ma datę.

    Mozesz kupic z zapasow magazynowych i jak bedzie stara to o niczym nie
    swiadczy.

    >Myślę, że gdzieś jeszcze stoja maszyny, które w razie
    >potrzeby można uruchomić.

    A to niekoniecznie .. hala kosztuje :-)

    J.

  • 16. Data: 2009-05-03 12:52:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 May 2009 12:13:52 +0200, Szymon wrote:
    >Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    >Nie tylko pecety sa na swiecie. Nie wyrzucisz obrabiarki numerycznej z
    >powodu moralnego zuzycia jedynej drogi komunikacji z nia.

    Nie bedziesz produkowal dyskietek, jesli zapotrzebowanie jest 10 tys
    sztuk rocznie :-)

    Poza tym mozna opracowac emulator FDD :-)

    J.

  • 17. Data: 2009-05-03 13:25:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Mozesz kupic z zapasow magazynowych i jak bedzie stara to o niczym nie
    > swiadczy.

    Spodziewam się jednak, że będzie tam data 2008, o ile w ogóle będzie.
    A to już by o czymś śwadczyło. No chyba żeby jakiś Chińczyk już kilka
    lat wcześniej przewidział jakie wymagania będzie miał ZUS. I odpowiednio
    ustawił datownik.

    > A to niekoniecznie ..

    Niekoniecznie myślę? Ja bym jednak prosił o powstrzymanie się od takich
    uwag o charakterze osobistym.

    > hala kosztuje :-)

    Hala (w prowincjonalnych Chinach) kosztuje niewiele. Zwałaszcza w porównaniu
    z tym, co można w niej wyprodukować. Może być prościej, lepiej i taniej
    postawić obok nową (co i tak się przecież robi), niż wyciągać ze starej
    jakąś maszynę, z którą nie wiadomo co dalej zrobić. A od czasu do czasu
    gdzieś na świecie jakiś ZUS się trafi, więc biznes jest. Taka maszyna, to
    wiele miejsca nie zajmuje.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2009-05-03 13:27:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Nie bedziesz produkowal dyskietek, jesli zapotrzebowanie jest 10 tys
    > sztuk rocznie :-)

    Liczebność chyba jest słabym argumentem. Niedawno widziałem producenta
    kart Arcnet, ale życzył sobie chyba coś koło 1,5k$ za sztukę. Skoro
    jednak dyskietki są wciąż dostępne i kosztują po kilkadziesiąt groszy,
    to ktoś to musi *normalnie* produkować.

    > Poza tym mozna opracowac emulator FDD :-)

    FDD w sensie dyskietki czy napędu? To pierwsze, to duże wyzwanie,
    ale emulatory napędu w obudowie 3,5" ze standardowym złączem i gniazdem
    na karty compact flash, to kiedyś widziałem.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2009-05-03 14:10:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 May 2009 13:27:14 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >FDD w sensie dyskietki czy napędu? To pierwsze, to duże wyzwanie,
    >ale emulatory napędu w obudowie 3,5" ze standardowym złączem i gniazdem
    >na karty compact flash, to kiedyś widziałem.

    I dokladnie o to chodzi, tylko dzis na USB lub SD :-)

    A w sumie to i o emulacji samej dyskietki mozna by pomyslec, jesli
    maszyna uzywa jakiegos niestandardowego napedu ..

    J.

  • 20. Data: 2009-05-03 14:51:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > I dokladnie o to chodzi, tylko dzis na USB lub SD :-)

    Adaptery ATA/CF są dostępne i dzisiaj, ceny gdzieś od 20zł w górę.
    Kiedy się pojawiły, były również ze złączem FDD, ale później z braku
    popytu wymarły -- lepiej bootować system z (emulowanego) HDD. Z kolei
    pamięci SD i USB nie były wtedy tak dostępne jak dziś. Trzeba więc
    brać co jest, dobre i CF. Można skontaktować się z producentami takich
    diwajsów (w samej Polsce jest kilku) i pytać, czy zostało im jeszcze
    w magazynie coś na złączu FDD.

    > A w sumie to i o emulacji samej dyskietki mozna by pomyslec, jesli
    > maszyna uzywa jakiegos niestandardowego napedu ..

    Inicjator wątku skąpi informacji o tym, co mu potrzeba, więc trudno
    cokolwiek ustalić. Z jednej strony chce "kontrolera" -- ale jakiego?
    Chce pewnie nie dlatego, że stary się spalił i trzeba wymienić (bo by
    podał konkretny typ). Więc jednak chce rzeźbić. Ale co? Wiemy, że to
    obrabiarka wymienia dane z resztą świata za pomocą dyskietek. Reszta
    świata z dyskietkami problemu (jeszcze) nie ma, pecetów z fdd jest
    w brud. Wieć chyba coś nie tak z maszyną. Ale jeśli coś tam rzeźbić,
    a nie po prostu ją naprawiać, to lepiej zrobić coś, co czyta pliki
    z pendrajwa zamiast USB... Ja juz nic z tego nie rozumiem, chyba się
    nie znam.

    --
    Jarek