  • 61. Data: 2009-02-26 09:46:09
    Temat: Re: konsorcja firm operatorskich Nieliczni, ale zadowoleni
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Thu, 26 Feb 2009 08:31:37 +0000 (UTC), MM <s...@s...invalid>
    wrote:

    >Bywa i tak - np. wchodzenie na trudno dostępne dachy zlecam dekarzom,
    >bo umieją a ja nie. I czasem myślę, że może kiedyś zamiast na studia
    >trzeba było iść do budowlanki i zostać takim cenionym specjalistą ;)

    dobra, nie pierdziel tylko poszukaj jakiegos operatora w 3mieście,
    albo postaw mi impreze wyjazdową to zrobie to za Ciebie, chętnie się
    kopne bo okolica ładna i wreszcie będzie okazja do wypicia zaległej
    wódki :p

  • 62. Data: 2009-02-26 10:25:41
    Od: MM <s...@s...invalid>

    futszaK <f...@g...com> wrote:

    > dobra, nie pierdziel tylko poszukaj jakiegos operatora w 3mieście,

    Właśnie trochę popytałem w okolicy i operatorzy jacyś są, tylko niestety
    nie za 100zł/Mbit przy 4Mbit (na razie tyle by wystarczyło, z możliwością
    dokupienia więcej za jakiś czas - a nie że wtedy będzie BMT jak w TP).
    A 250zł/Mbit z cyrografem na 2 lata to trochę słaby interes, zwłaszcza
    biorąc pod uwagę że niedługo Internet dla końcowych odbiorców może być
    "darmowy" (== płatny przymusowo z naszych podatków).

  • 63. Data: 2009-02-26 10:58:22
    Temat: OT: Darmowy internet
    Od: daniel <d...@j...pl>

    > A 250zł/Mbit z cyrografem na 2 lata to trochę słaby interes, zwłaszcza
    > biorąc pod uwagę że niedługo Internet dla końcowych odbiorców może być
    > "darmowy" (== płatny przymusowo z naszych podatków).

    swoją drogą to ciekawe, jak załatwią ten darmowy internet względem
    operatorów komercyjnych. Pewnie takie nasze małe firemki nie wiele
    wskórają, ale takie UPC straci na pewno sporo - i zastanawiam się czy
    jakieś odszkodowania rząd planuje w tej kwestii, bo pewnie jakbym był
    większy i jakby mi wdrożyli net za free w mojej miejscowości pewnie
    poszedłbym z tym do sądu.

  • 64. Data: 2009-02-26 12:19:16
    Od: andzio <a...@w...pl>

    MM pisze:

> [...]
    > biorąc pod uwagę że niedługo Internet dla końcowych odbiorców może być
    > "darmowy" (== płatny przymusowo z naszych podatków).

    Kolejny co mysli ze rzad/uke/etc dolozy choc zlotowke do czegos darmowego.
    Zalozenie w tej "calej darmowosci" jest jedno - cos za cos. GSM dostaje
    przydzial pasma o ktore sie stara, ale czesc z niego ma wykorzystac do
    free uslug.

    Polecam w marcu przejechac sie na spotkanie w sprawe "darmowosci" i
    posluchac, pozglaszac problemy, podyskutowac na ten temat.
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&new
    s_cat_id=168&news_id=3802&layout=3&page=text

    --
    Andrzej Banach

  • 65. Data: 2009-02-26 13:24:51
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Thu, 26 Feb 2009 10:25:41 +0000 (UTC), MM <s...@s...invalid>
    wrote:

    >Właśnie trochę popytałem w okolicy i operatorzy jacyś są, tylko niestety
    >nie za 100zł/Mbit przy 4Mbit (na razie tyle by wystarczyło, z możliwością
    >dokupienia więcej za jakiś czas - a nie że wtedy będzie BMT jak w TP).

    z TP się nie rozmawia

    >A 250zł/Mbit z cyrografem na 2 lata to trochę słaby interes,

    z takimi co chcą tyle na takich warunkach też się nie rozmawia

    > zwłaszcza
    >biorąc pod uwagę że niedługo Internet dla końcowych odbiorców może być
    >"darmowy" (== płatny przymusowo z naszych podatków).

    na to bym akurat nie liczył, bo darmowy ma być bardzo okrojony, a na
    przykład ja juz szykuję na postpegeerowskich osiedlach pakiet 2/0.25
    mega za 49 brutto i 4/0.5 mega za 99

    drogo ?

  • 66. Data: 2009-02-26 17:18:58
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > biorąc pod uwagę że niedługo Internet dla końcowych odbiorców może być
    > "darmowy" (== płatny przymusowo z naszych podatków).

    czyli szukasz jelenia co za 400 zlotych da Ci sygnal i zestaw lacze
    najlepiej w pasmie licencjonowanym ??

    I to mnie wlasnie wkurza u niektorych. Dac wszystko, najlepiej za darmo a i
    tak beda narzekac, ze za wolno.

    Icek

  • 67. Data: 2009-02-26 17:32:52
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    >drogo ?

    troszke ;) ale calkiem przyzwoicie

    Icek

  • 68. Data: 2009-02-26 18:10:46
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Thu, 26 Feb 2009 18:18:58 +0100, "Icek" <i...@d...pl> wrote:

    >czyli szukasz jelenia co za 400 zlotych da Ci sygnal i zestaw lacze
    >najlepiej w pasmie licencjonowanym ??

    aj tam od razu szuka jelenia. przecież wiadomo że skoro chce mieć
    tanio to będzie musiał sporo zrobić sam i zakładam że jest na to
    przygotowany, zresztą nie widzę innej możliwości

    ja osobiście się szykuje do takiego odbioru, i technik z tej sieci był
    lekko zdziwiony, że wizja lokalna była naprawde formalnością (był
    przygotowany na biegalnie z lornetką), bo mnie interesowało czy będzie
    którędy przecisnąć mój kabel z dachu do miejsca, gdzie się kończy ich
    światełko

    >I to mnie wlasnie wkurza u niektorych. Dac wszystko, najlepiej za darmo a i
    >tak beda narzekac, ze za wolno.

    przesadzasz

  • 69. Data: 2009-02-26 18:27:45
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]

    światełko

    >I to mnie wlasnie wkurza u niektorych. Dac wszystko, najlepiej za darmo a i

    wiesz, to zalezy co masz miec w cenie. Albo "zamontowanie i uruchomienie
    radia w relacji X/Y o parametrach" vs "Zaprojektowanie, zamontowanie,
    uruchomienie, sprawdzenie radia w relacji X/Y o parametrach oraz serwis o
    parametrach XXX" to musi sie to roznic cena.

    Nikt nie zestawi lacza dajac do tego dobry serwis za takie pieniadze. ;)

    Rozumiem, ze ktos moze wszystko sam. To tez jest opcja. Taka prosta
    kalkulacja:
    - koszty instalacyjne (bo tu zawsze klient chce 1 zloty)
    - amortyzacja sprzetu
    - ubezpieczenie/ryzyko kradziezowe
    - serwis okresowy
    - awarie / serwis nagly
    - sygnal
    - zarobek dystrybutora sygnalu

    I sadzisz, ze dla linku na 10km 4/4Mb/s da sie wszystko schowac w 400
    zlotych ??

    [reklama]
    sam robie tego typu instalacje i cena bazowa to 500-600 zlotych z serwisem w
    ciagu 12 godzin od zgloszenia na urzadzeniach w wolnym pasmie. Za takie
    pieniadze da sie zrealizowac dobra usluge z transmisja po miescie, jakims
    dachem, zasilaniem z UPSem. Jak klient ma dachy, prad, sererownie to da sie
    to zrobic za troche mniej. Tak czy owak 400 zeta za 4/4Mb/s na takim
    dystansie to nieoplacalny biznes.
    [/reklama]

    Icek

  • 70. Data: 2009-02-26 19:48:06
    Od: cyber_no_@_spam_sarocom.net

    > na to bym akurat nie liczył, bo darmowy ma być bardzo okrojony, a na
    > przykład ja juz szykuję na postpegeerowskich osiedlach pakiet 2/0.25
    > mega za 49 brutto i 4/0.5 mega za 99
    > drogo ?
    pewnie, powinienes doplacac tak ze 30 zeta
    --
    Robert CyberM