  • 11. Data: 2016-07-19 13:09:33
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, July 19, 2016, 11:16:13 AM, you wrote:

    > Ty sie smiej, a Holandia i Norwegia juz zapowiedzialy koniec
    > samochodow spalinowych u siebie.
    > Wczesniej byla Kalifornia, ktora nakazala wprowadzenie elektrycznych
    > G* z tego wyszlo, i wesze spisek, tym razem lobby nafciarskiego :-)
    > Unia chce ograniczyc emisje CO2, USA .. chce i nie chce, Chiny
    > chcialyby, ale jak juz opanuja produkcje elektrykow.
    > No i te normy czystosci spalin, ktorych wspolczesne diesle nie
    > wytrzymuja.
    > W powietrzu wisi nowy pomysl - wiatraki i panele beda produkowac
> [...]

    Policz sprawność...

    > Ale moze nie bedzie potrzebny - bo ostatnio cos mowia o szybko
    > ladowanych akumulatorach.

    Tu też.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2016-07-19 13:16:20
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 7 lipca 2016 15:17:30 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:
> [...]
    awia-na-silniki-elektryczne-i-nie-bedzie-inwestowal-
    w-silniki-Diesla.html

    > Ciekawe czy w samochodach elektrycznych będzie coś na zasadzie dźwięku
    > migawki z mikrofonu w cyfrówkach. Żeby się człowiek nie czuł nieswojo :)

    Mysle ze moze byc ale niewiele tego potrzeba.
    U mnie w starym fordowskim dieslu przy 80-90km/h silnik słuchać mniej niz czałoroczne
    opony (kleber quadraxer).
    Z zewnątrz pewnie podobnie.

    Dla mniejszych prędkości pewnie jakiś głośnik z szumieniem/brumem jednak zamocować by
    trzeba. Choć jak melex jedzie to go słychac dosyć dobrze i to nawet z daleka :)

  • 13. Data: 2016-07-19 13:16:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >--Ty sie smiej, a Holandia i Norwegia juz zapowiedzialy koniec
    >samochodow spalinowych u siebie.
    >oczywiscie i oba kraje to uznane potegi samochodowe :-)

    Jak sie u nich sprawdzi, to na calym cywilizowanym swiecie wejda.

    >--No i te normy czystosci spalin, ktorych wspolczesne diesle nie
    >wytrzymuja.
    >diesle nie spelniaja norm juz od dawna tylko niemieccy lobbisci
    >w Brukseli byle na tyle skuteczni ze o tym nie mowiono ani nie pisano

    No i jak myslisz - nadal beda skuteczni, obnizy sie wymagania, czy
    Unia sie postawi i nastapi koniec diesli ?

    >... przeciez te testy to sciema NEFZ zamiast realnego drogowego testu
    >?

    Hm, jak ma byc wynik dokladny, to i test musi byc dobrze okreslony ...

    >i fajnie wybucha :-)

    Slyszales o jakims wybuchu ?
    Wybucha podobnie jak inne gazy ... i opary benzyny.

    >--Ale moze nie bedzie potrzebny - bo ostatnio cos mowia o szybko
    >ladowanych akumulatorach.
    >no juz sa. w telefonach :-)

    ABB sie chwali takimi, co sie 15 sekund laduja ...

    > gospodarka jest oparta na silniku diesla poza tym wciaz brak
    > wiarygodnych
    >badan nt. udzialu spalin samochodowych w zanieczyszczeniu srodowiska
    >przypomnijmy tylko ze cyrk w Niemczech z tzw Umweltplakette pokazal
    >ze NIE ZAOBSERWOWANO zadnych mierzalnych efektow po wprowadzeniu
    >stref ...

    A to nie wiem, fakt, ze teraz samochody duzo czystsze, ale sumarycznie
    cos tam jednak emituja.
    Te alarmy smogowe sie zdarzaja.

    W sumie, to nie mam nic przeciwko, abym za miast dieslem jezdzil
    oszczedna hybryda beznynowa, a po miescie to w dodatku na prad z
    gniazdka.
    Nie zniose tylko godzinnego tankowania co 300 km ...

    J.

  • 14. Data: 2016-07-19 13:48:25
    Od: p...@g...com

    --Nie zniose tylko godzinnego tankowania co 300 km ...

    oni w dupie maja zwyklego uzytkownika i tylko strach przed zapascia gospodarki
    powstrzymuje eurooszolomow przed nerwowymi ruchami ... zblaznili sie raz z plakietka
    ekologiczna ale nic ich to nie nauczylo ... za ta pseudo troska o ekologie stoja
    miliardy euro ktore koncerny samochodowe planuja zarobic wiec parcie rosnie :-)

    P.

  • 15. Data: 2016-07-19 16:32:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiekszosc ludzi robi kilka kilkanascie kilometrow dziennie. Dla nich wystarczy
    miejski samochod o zasiegu 40-50 kilometrow.

  • 16. Data: 2016-07-19 16:58:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Wiekszosc ludzi robi kilka kilkanascie kilometrow dziennie. Dla nich
    >wystarczy miejski samochod o zasiegu 40-50 kilometrow.

    Jasna sprawa. Tylko ze nawet jak raz na 3 miesiace jada gdzies dalej,
    to sie zrobi klopot, bo trzeba drugi samochod.
    Z wypozyczalni ?

    A tym na kilkanascie km dziennie to wystarczy tramwaj, autobus lub
    rower :-P

    J.

  • 17. Data: 2016-07-19 17:14:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    No to beda mieli problem. Oni nie ja. Mnie 40 od ladowania do ladowania
    satysfakcjonuje, 60 usatysfakcjonuje wiekszosc posiadaczy elektrykow. Elektryk na
    dzisiejszym poziomie rozwoju technicznego to samochod miejski. W USA musi byc o
    wiekszym zasiegu bo u nich 100 kilometrow dziennie wielu musi zrobic.

  • 18. Data: 2016-07-19 17:45:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >miejski.
    > W USA musi byc o wiekszym zasiegu bo u nich 100 kilometrow dziennie

    No to wez pod uwage, ze u nas czesto sie ludzie wynosza za miasto i im
    dystans do przejechania rosnie.
    Powiedzmy 20 km w jedna strone nie dziwi.
    A kto ma mniej, to tramwaj lepszy :-)

    20km niby niewiele, ale jak nie bedzie gniazdka na parkingu to trzeba
    40, a biorac pod uwage zuzycie akumulatorow przez lata pracy, to
    szukalbym minimum 80 km.

    I teraz jeszcze pytanie - liczymy sie z ryzykiem niedojechania,
    liczymy na rozbudowe stacji ladujacych gdzies po drodze, czy wymagamy
    samochodu z awaryjnym zrodlem zasilania ?

    J.

  • 19. Data: 2016-07-19 18:03:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie moj problem tylko tych co sie wyprowadzaja za miasto. Miastowy jestem od wielu
    pokolen. Napisalem wczesniej o jakim zasiegu potrzebuje samochodu.

  • 20. Data: 2016-07-19 23:42:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > No to beda mieli problem. Oni nie ja. Mnie 40 od ladowania do ladowania
    satysfakcjonuje

    nie musisz po fajki jeździć autem. możesz z buta

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?