  • 21. Data: 2010-12-07 00:18:22
    Temat: Re: konczy sie pewna epoka...
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    news:slrnifqr2m.i6b.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Na Barbary trzymałem kiedyś swój modem. Zajmował około 0,025 metra
    > kwadratowego. Chyba nic za to nie liczyli. Zresztą leżał na drugim
    > modemie, więc i tak by trzeba było podzielić stawkę na dwa.

    Ja tam kiedyś trzymałem kapcie (zajmowały podobną powierzchnię
    jak Twój modem). Też mi za to nic nie liczyli.

    Ale te kapcie to trzymałem jako pracownik, a pracownikom
    nie liczyli za "wynajmowaną" powierzchnię. ;-)))

    Piotr

  • 22. Data: 2010-12-07 01:03:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr napisał:

    > O, tak nieco poza tematem - przypomniało mi się, jak kiedyś
    > (lata 80.) babka w biurze obsługi na Pięknej (wtedy to był pokój
    > jak w zwykłym biurze, a nie takie wypasione lokale jak teraz)
    > mi tłumaczyła, że odległość taryfowa jest liczona tak,
    > jak kable idą. I że może wyjść więcej, bo kable mogą iść
    > zygzakiem.
    > A to były już czasy, kiedy stosowano radiolinie. :-DDD

    Mnie właśnie z tej Świętej Barbary (pamiętam jak się dziwili,
    że ona święta) linię dzierżawioną do modemu na Saską Kepę
    wyliczyli na 18 kilometrów. W linii prostej jest 3,4 km, teraz
    guglem zmierzyłem. Wtedy pytałem, czy mi jakiej cewki w druta
    nie włożyli, że aż tyle wyszło.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2010-12-07 01:03:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr napisał:

    > Ja tam kiedyś trzymałem kapcie (zajmowały podobną powierzchnię
    > jak Twój modem). Też mi za to nic nie liczyli.

    Mam nadzieję, że nie na moim modemie.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2010-12-07 10:51:16
    Od: Wojtek <p...@a...eu>

    On Mon, 06 Dec 2010 14:20:24 +0100, pyton wrote:
    > i co im zaproponują w zamian?

    Mnie by niedługo siłą do gardła wcisnęli Neostradę przez BlueLine jeszcze
    parę lat temu. Dopiero osobista wizyta w TPunkcie pomogła i na DSLu 250
    stanęło.
    Wiocha jak się patrzy - kabla jakieś 7km, SNR (mierzony już z
    synchronizacją 640) 8-9 dB.

    --
    Wojtek
    aquaz.eu

  • 25. Data: 2010-12-07 12:18:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    > Pewnie te 300 tysięcy działa tak samo, jak "odległość od 25 do
    > 100 km" w ubiegłowiecznych taryfach. Pamiętam, że z Warszawy
    > wtedy Ostrołęka się mieściła, a Radom już nie :-)
    > Prawdopodobnie chodzi o miasta, gdzie jest centrala tranzytowa,
    > co ma uzasadnienie techniczne: punkty styku dla kilku SN.

    Albo po prostu w duzych miastach nagle numerow przybylo i jest
    klopot z miejscem, a w malych puste przestrzenie strasza.

    J.

  • 26. Data: 2010-12-07 12:21:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Prawdopodobnie chodzi o miasta, gdzie jest centrala tranzytowa,
    > co ma uzasadnienie techniczne: punkty styku dla kilku SN.

    Tylko ze w zasadzie dzis taka centrale tranzytowa stawiasz
    gdziekolwiek i prowadzisz pare swiatlowodow do niej.

    Za to jak chcesz postawic stojak ADSL, to musi byc tam gdzie sie
    koncza kabelki od klientow :-)

    J.

  • 27. Data: 2010-12-07 12:49:26
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2010-12-07 13:21, J.F. pisze:

    > Tylko ze w zasadzie dzis taka centrale tranzytowa stawiasz gdziekolwiek
    > i prowadzisz pare swiatlowodow do niej.

    Niezupełnie. Jakoś ostatnio nikt nie stawiał central tranzytowych w
    szczerym polu. A te, które są, są z reguły w centrach miast (tych 10
    miast), i mają doprowadzone setki światłowodów, ktore ciężko przenieść
    bez uszczerbku dla łączności.
    A punkty styku są nadal potrzebne: i dla komórek, i dla altopów
    telefonicznych, i dla WLR-owców. Poza tym, na mocy nowej świeckiej
    tradycji, z reguły są tam altopi od internetu. Ci równiez mają
    doprowadzone własne światełko.

    > Za to jak chcesz postawic stojak ADSL, to musi byc tam gdzie sie koncza
    > kabelki od klientow :-)

    A nawet nie tam, gdzie się kończą, a tam gdzie się zbiegają. Tak, jak w
    biurze mam nominalną odległość do CA ok. 3 km, a DSL z Netii śmiga w
    okolicach 16 Mbps.

  • 28. Data: 2010-12-07 12:50:29
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    > Mam nadzieję, że nie na moim modemie.

    LOL

  • 29. Data: 2010-12-07 12:55:53
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2010-12-07 01:09, PiotRek pisze:

> [...]
    > zygzakiem.
    > A to były już czasy, kiedy stosowano radiolinie. :-DDD

    A nie wiesz, że radiolinie (kolejne przęsła) MUSZĄ iśc zygzakiem?

  • 30. Data: 2010-12-07 13:37:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...one.pl>

> [...]
    > (tych 10 miast), i mają doprowadzone setki światłowodów, ktore
    > ciężko przenieść bez uszczerbku dla łączności.

    Bo to nie w szczerym polu i nie przenosic - konkurencja moze
    kawalek pomieszczenia niedaleko centrali, kwestia poprowadzenia
    jednego kabla zeby sie wpiac w system TP.
    I stawka za wynajem nie bedzie 800zl/m, choc z ochrona i klima kto
    wie ..

    J.