  • 21. Data: 2012-05-29 21:11:25
    Temat: Re: kawa ZZR 600
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości grup
    com...
    > Gaźnik już cały rozbierałem i myłem, niestety w nim (14MC) da się
    > tylko regulować skład mieszanki biegu jałowego oraz wolne obroty.

    Powaznie? W hondzie dali opcje regulacji skladu mieszanki wolnych obrotow i
    regulacje wolnych obrotow?

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

  • 22. Data: 2012-05-29 22:25:25
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 29 May 2012 21:11:25 +0200 "Ivam" <f...@p...fm>
    napisał:

    >Powaznie? W hondzie dali opcje regulacji skladu mieszanki wolnych obrotow i
    >regulacje wolnych obrotow?

    Nie w Hondzie tylko w Charcie :-) Piszę tutaj o swoim sprzęcie (Romet
    Chart, silnik Dezamet 027, gaźnik 14MC).

    Tak przy okazji fotka gaźnika rozmontowanego na części pierwsze:
    http://maciek100.boo.pl/inne/14mc.jpg

  • 23. Data: 2012-05-29 22:51:32
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości grup
    com...
    > Nie w Hondzie tylko w Charcie :-) Piszę tutaj o swoim sprzęcie (Romet
    > Chart, silnik Dezamet 027, gaźnik 14MC).

    Aaa...

    To masz przynajmniej trzy regulacje:
    - obrotow biegu jalowego - wplywa na bieg jalowy
    - mieszanki (nie biegu jalowego, ale w ogole) - wplywa na bieg jalowy oraz
    wkrecanie sie na obroty
    - ilosci paliwa (przy pomocy polozenia iglicy) - wplywa na wkrecanie sie na
    obroty oraz prace w srednim i wysokim zakresie obrotow

    Ponadto
    - poziom paliwa (komora plywakowa) - niskie, wysokie obroty - problemy,
    kiedy plywak jest nieoryginalny lub dziurawy
    - dysze - tez wszystkie obroty - zuzyte lub zatkane dysze

  • 24. Data: 2012-05-29 23:59:05
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 29 May 2012 22:51:32 +0200 "Ivam" <f...@p...fm>
    napisał:

    >- obrotow biegu jalowego - wplywa na bieg jalowy

    Zgadza się.

    >- mieszanki (nie biegu jalowego, ale w ogole) - wplywa na bieg jalowy oraz
    >wkrecanie sie na obroty

    Jest tylko śrubka od składu mieszanki biegu jałowego, nie zauważyłem
    żeby wpływała na bieg "roboczy", ale poeksperymentuję.

    >- ilosci paliwa (przy pomocy polozenia iglicy) - wplywa na wkrecanie sie na
    >obroty oraz prace w srednim i wysokim zakresie obrotow

    Nie ma takiej regulacji w tym gaźniku. Jeżeli popatrzysz na
    przepustnicę na fotce którą zamieściłem to wychodząca z niej iglica,
    jest przymocowana do przepustnicy na stałe, nie da się jej regulować.
    Chętnie bym tym pokręcił, ale nie da się. Chyba żeby wsadzić
    przepustnicę w imadło i wcisnąć lekko tę iglicę do środka (bo pewnie
    jest tylko włożona na wcisk). Dopóki jednak nie mam pewności że to na
    pewno gaźnik a nie lewe powietrze albo brak kompresji to nie chcę
    robić takich radykalnych operacji.

    >- poziom paliwa (komora plywakowa) - niskie, wysokie obroty - problemy,
    >kiedy plywak jest nieoryginalny lub dziurawy

    Tego niestety również nie da się w tym gaźniku regulować. Na fotce
    widzisz pływak, powyżej jego oś, a nad osią - iglicę zaworu. Nie ma to
    żadnej regulacji, to co widać to już wszystko. Chyba żeby np. skrócić
    trochę dół iglicy tego zaworka, ale tego też nie chcę na razie robić.

    >- dysze - tez wszystkie obroty - zuzyte lub zatkane dysze

    Szczerze mówiąc nie wyglądają na zużyte, chociaż nie wiem. Natomiast
    co do zatkania to zdjęcie przedstawia właśnie elementy dosychające po
    umyciu w myjce ultradźwiękowej i wypłukaniu oraz przedmuchaniu
    sprężonym powietrzem. Zwłaszcza dyszę przedmuchałem bardzo starannie.

    Zastanawiam się czy by nie kupić innego gaźnika. Są np. gaźniki K60B i
    inne, ale wstrzymam się z tym do czasu aż sprawdzę kompresję i
    simerringi, bo problem może nie leżeć w gaźniku.
    Niemniej dzięki za zainteresowanie i odpowiedź.

  • 25. Data: 2012-05-30 18:28:00
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości grup
    com...
    > Jest tylko śrubka od składu mieszanki biegu jałowego, nie zauważyłem
    > żeby wpływała na bieg "roboczy", ale poeksperymentuję.

    Wplywa - moze malo, ale jak konkretnie zepsujesz to poznasz;)

    > Nie ma takiej regulacji w tym gaźniku. Jeżeli popatrzysz na
    > przepustnicę na fotce którą zamieściłem to wychodząca z niej iglica,
    > jest przymocowana do przepustnicy na stałe, nie da się jej regulować.

    ??? Napewno? Powiem szczerze - charta nie mialem, ale w kadecie i komarze
    byla regulowana (normalnie przy pomocy blaszki i rowkow ustalajacych).

    > Tego niestety również nie da się w tym gaźniku regulować. Na fotce
    > widzisz pływak, powyżej jego oś, a nad osią - iglicę zaworu. Nie ma to

    Akurat w rometach sie nie reguluje, ale zly, nieoryginalny, inny wagowo,
    etc. plywak moze powodowac zaburzenia spalania.

    >Szczerze mówiąc nie wyglądają na zużyte, chociaż nie wiem.

    Kup nowe - do rometow, mz'tek, wsk zawsze kosztowaly pare groszy.

  • 26. Data: 2012-05-30 21:30:19
    Od: Sir Piernik <s...@g...pl>

    Ivam pisze:
    ...>8
    > Kup nowe - do rometow, mz'tek, wsk zawsze kosztowaly pare groszy.

    Jesli chodzi o MZ to naprawde nie polecam nic co nie jest oryginalne.
    Nawet gumowe podrobki oslony lancucha sie nie sprawdzaja, nie mowiac o
    innych czesciach.
    No, moze linke nieoryginalna bym zaryzykowal...
    I opony :)

    Pozdrawiam
    Sir Piernik
    Betvelwe

  • 27. Data: 2012-05-30 22:13:39
    Od: Tadzik <f...@f...com>

    On Wed, 30 May 2012 21:30:19 +0200, Sir Piernik
    <s...@g...pl> wrote:
    > Jesli chodzi o MZ to naprawde nie polecam nic co nie jest
    oryginalne.

    To gdzies jeszcze mozna kupic oryginalne DDR-owskie czesci do
    MZetek? Pytam powaznie bo potrzebuje jakies graty a nigdzie nie moge
    znalezc

    --
    Pozdro
    Tadzik

  • 28. Data: 2012-05-30 22:19:26
    Od: Sir Piernik <s...@g...pl>

    Tadzik pisze:
    ...>8
    > To gdzies jeszcze mozna kupic oryginalne DDR-owskie czesci do MZetek?
    > Pytam powaznie bo potrzebuje jakies graty a nigdzie nie moge znalezc

    Dawno juz nie musialem korzystac ale kupowalem na gieldzie samochodowej
    we wrocku.
    Byl tam (a moze bywa i nadal) facet ktory po zjednoczeniu niemiec kupil
    kontenero czesci w Zwikau...
    O ile pamietam to gosc byl z Legnicy lub z Lubina.

    Pozdrawiam
    Sir Piernik
    Betvelwe

  • 29. Data: 2012-05-30 23:00:37
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Tadzik" napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

    Zgadza sie. Ale dysze byly (jeszcze z 5 lat temu) bardzo latwo dostepne.

    > To gdzies jeszcze mozna kupic oryginalne DDR-owskie czesci do MZetek?
    > Pytam powaznie bo potrzebuje jakies graty a nigdzie nie moge znalezc

    Nie wiem jak teraz, ale kiedys torunski wilmat mial sporo ddr'owskich
    gratow. Tylko tam pracowalo 2 kolesi - jeden kumaty, a drugi w tematach
    MZ'tek... coz, lepiej nie mowic.

    Napisz jeszcze co i do jakiej MZ'tki potrzebujesz - mam jeszcze szafe
    roznych gratow od roznych 250'tek.

  • 30. Data: 2012-05-31 22:19:50
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 30 May 2012 18:28:00 +0200 "Ivam" <f...@p...fm>
    napisał:

    >??? Napewno? Powiem szczerze - charta nie mialem, ale w kadecie i komarze
    >byla regulowana (normalnie przy pomocy blaszki i rowkow ustalajacych).

    Kurde, obejrzę tę przepustnicę jeszcze raz w takim razie. Ale naprawdę
    nie wygląda jakby dało się to regulować.

    >Akurat w rometach sie nie reguluje, ale zly, nieoryginalny, inny wagowo,
    >etc. plywak moze powodowac zaburzenia spalania.

    Więc może jakby lekko dociążyć ten pływak (nalać paliwa do jakiegoś
    naczynia i dobrać jakąś blaszkę dociążającą żeby pływał trochę
    głębiej) to uda się podnieść poziom - w najbliższym czasie wypróbuję.

    >Kup nowe - do rometow, mz'tek, wsk zawsze kosztowaly pare groszy.

    Ok, zobaczę przy okazji jakichś zakupów, chociaż ta dysza naprawdę
    wygląda zdrowo. Jak wygląda zużycie dyszy? Powiększają się te otworki
    po bokach?

    BTW wiesz/wiecie może czy w Rometach trzeba rozpołowić silnik żeby
    simerringi wymienić, czy są one dostępne po zdjęciu bocznych pokryw i
    zębatki zdawczej oraz koła magnesowego?