-
21. Data: 2012-05-29 21:11:25
Temat: Re: kawa ZZR 600
Od: "Ivam" <f...@p...fm>
Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:54v7s7hj22a3q9a82s0l3e46424dfqp4kr@4ax.
com...
> Gaźnik już cały rozbierałem i myłem, niestety w nim (14MC) da się
> tylko regulować skład mieszanki biegu jałowego oraz wolne obroty.
Powaznie? W hondzie dali opcje regulacji skladu mieszanki wolnych obrotow i
regulacje wolnych obrotow?
--
pzdr:
Ivam
scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo
-
22. Data: 2012-05-29 22:25:25
Temat: Re: kawa ZZR 600
Od: __Maciek <i...@c...org>
Tue, 29 May 2012 21:11:25 +0200 "Ivam" <f...@p...fm>
napisał:
>> Gaźnik już cały rozbierałem i myłem, niestety w nim (14MC) da się
>> tylko regulować skład mieszanki biegu jałowego oraz wolne obroty.
>
>Powaznie? W hondzie dali opcje regulacji skladu mieszanki wolnych obrotow i
>regulacje wolnych obrotow?
Nie w Hondzie tylko w Charcie :-) Piszę tutaj o swoim sprzęcie (Romet
Chart, silnik Dezamet 027, gaźnik 14MC).
Tak przy okazji fotka gaźnika rozmontowanego na części pierwsze:
http://maciek100.boo.pl/inne/14mc.jpg
-
23. Data: 2012-05-29 22:51:32
Temat: Re: kawa ZZR 600
Od: "Ivam" <f...@p...fm>
Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nqaas7l3gbpno8ld6cbo4trro58htp90dn@4ax.
com...
> Nie w Hondzie tylko w Charcie :-) Piszę tutaj o swoim sprzęcie (Romet
> Chart, silnik Dezamet 027, gaźnik 14MC).
Aaa...
To masz przynajmniej trzy regulacje:
- obrotow biegu jalowego - wplywa na bieg jalowy
- mieszanki (nie biegu jalowego, ale w ogole) - wplywa na bieg jalowy oraz
wkrecanie sie na obroty
- ilosci paliwa (przy pomocy polozenia iglicy) - wplywa na wkrecanie sie na
obroty oraz prace w srednim i wysokim zakresie obrotow
Ponadto
- poziom paliwa (komora plywakowa) - niskie, wysokie obroty - problemy,
kiedy plywak jest nieoryginalny lub dziurawy
- dysze - tez wszystkie obroty - zuzyte lub zatkane dysze
--
pzdr:
Ivam
scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo
-
24. Data: 2012-05-29 23:59:05
Temat: Re: kawa ZZR 600
Od: __Maciek <i...@c...org>
Tue, 29 May 2012 22:51:32 +0200 "Ivam" <f...@p...fm>
napisał:
>- obrotow biegu jalowego - wplywa na bieg jalowy
Zgadza się.
>- mieszanki (nie biegu jalowego, ale w ogole) - wplywa na bieg jalowy oraz
>wkrecanie sie na obroty
Jest tylko śrubka od składu mieszanki biegu jałowego, nie zauważyłem
żeby wpływała na bieg "roboczy", ale poeksperymentuję.
>- ilosci paliwa (przy pomocy polozenia iglicy) - wplywa na wkrecanie sie na
>obroty oraz prace w srednim i wysokim zakresie obrotow
Nie ma takiej regulacji w tym gaźniku. Jeżeli popatrzysz na
przepustnicę na fotce którą zamieściłem to wychodząca z niej iglica,
jest przymocowana do przepustnicy na stałe, nie da się jej regulować.
Chętnie bym tym pokręcił, ale nie da się. Chyba żeby wsadzić
przepustnicę w imadło i wcisnąć lekko tę iglicę do środka (bo pewnie
jest tylko włożona na wcisk). Dopóki jednak nie mam pewności że to na
pewno gaźnik a nie lewe powietrze albo brak kompresji to nie chcę
robić takich radykalnych operacji.
>- poziom paliwa (komora plywakowa) - niskie, wysokie obroty - problemy,
>kiedy plywak jest nieoryginalny lub dziurawy
Tego niestety również nie da się w tym gaźniku regulować. Na fotce
widzisz pływak, powyżej jego oś, a nad osią - iglicę zaworu. Nie ma to
żadnej regulacji, to co widać to już wszystko. Chyba żeby np. skrócić
trochę dół iglicy tego zaworka, ale tego też nie chcę na razie robić.
>- dysze - tez wszystkie obroty - zuzyte lub zatkane dysze
Szczerze mówiąc nie wyglądają na zużyte, chociaż nie wiem. Natomiast
co do zatkania to zdjęcie przedstawia właśnie elementy dosychające po
umyciu w myjce ultradźwiękowej i wypłukaniu oraz przedmuchaniu
sprężonym powietrzem. Zwłaszcza dyszę przedmuchałem bardzo starannie.
Zastanawiam się czy by nie kupić innego gaźnika. Są np. gaźniki K60B i
inne, ale wstrzymam się z tym do czasu aż sprawdzę kompresję i
simerringi, bo problem może nie leżeć w gaźniku.
Niemniej dzięki za zainteresowanie i odpowiedź.
-
25. Data: 2012-05-30 18:28:00
Temat: Re: kawa ZZR 600
Od: "Ivam" <f...@p...fm>
Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:e4has71ilcopr0cen2iqprhnrsas6enisj@4ax.
com...
> Jest tylko śrubka od składu mieszanki biegu jałowego, nie zauważyłem
> żeby wpływała na bieg "roboczy", ale poeksperymentuję.
Wplywa - moze malo, ale jak konkretnie zepsujesz to poznasz;)
> Nie ma takiej regulacji w tym gaźniku. Jeżeli popatrzysz na
> przepustnicę na fotce którą zamieściłem to wychodząca z niej iglica,
> jest przymocowana do przepustnicy na stałe, nie da się jej regulować.
??? Napewno? Powiem szczerze - charta nie mialem, ale w kadecie i komarze
byla regulowana (normalnie przy pomocy blaszki i rowkow ustalajacych).
> Tego niestety również nie da się w tym gaźniku regulować. Na fotce
> widzisz pływak, powyżej jego oś, a nad osią - iglicę zaworu. Nie ma to
Akurat w rometach sie nie reguluje, ale zly, nieoryginalny, inny wagowo,
etc. plywak moze powodowac zaburzenia spalania.
>Szczerze mówiąc nie wyglądają na zużyte, chociaż nie wiem.
Kup nowe - do rometow, mz'tek, wsk zawsze kosztowaly pare groszy.
--
pzdr:
Ivam
scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo
-
26. Data: 2012-05-30 21:30:19
Temat: Re: kawa ZZR 600
Od: Sir Piernik <s...@g...pl>
Ivam pisze:
...>8
> Kup nowe - do rometow, mz'tek, wsk zawsze kosztowaly pare groszy.
Jesli chodzi o MZ to naprawde nie polecam nic co nie jest oryginalne.
Nawet gumowe podrobki oslony lancucha sie nie sprawdzaja, nie mowiac o
innych czesciach.
No, moze linke nieoryginalna bym zaryzykowal...
I opony :)
Pozdrawiam
Sir Piernik
Betvelwe
-
27. Data: 2012-05-30 22:13:39
Temat: Re: kawa ZZR 600
Od: Tadzik <f...@f...com>
On Wed, 30 May 2012 21:30:19 +0200, Sir Piernik
<s...@g...pl> wrote:
> Jesli chodzi o MZ to naprawde nie polecam nic co nie jest
oryginalne.
To gdzies jeszcze mozna kupic oryginalne DDR-owskie czesci do
MZetek? Pytam powaznie bo potrzebuje jakies graty a nigdzie nie moge
znalezc
--
Pozdro
Tadzik
-
28. Data: 2012-05-30 22:19:26
Temat: Re: kawa ZZR 600
Od: Sir Piernik <s...@g...pl>
Tadzik pisze:
...>8
> To gdzies jeszcze mozna kupic oryginalne DDR-owskie czesci do MZetek?
> Pytam powaznie bo potrzebuje jakies graty a nigdzie nie moge znalezc
Dawno juz nie musialem korzystac ale kupowalem na gieldzie samochodowej
we wrocku.
Byl tam (a moze bywa i nadal) facet ktory po zjednoczeniu niemiec kupil
kontenero czesci w Zwikau...
O ile pamietam to gosc byl z Legnicy lub z Lubina.
Pozdrawiam
Sir Piernik
Betvelwe
-
29. Data: 2012-05-30 23:00:37
Temat: Re: kawa ZZR 600
Od: "Ivam" <f...@p...fm>
Użytkownik "Tadzik" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:a...@n...neos
trada.pl...
>> Jesli chodzi o MZ to naprawde nie polecam nic co nie jest oryginalne.
Zgadza sie. Ale dysze byly (jeszcze z 5 lat temu) bardzo latwo dostepne.
> To gdzies jeszcze mozna kupic oryginalne DDR-owskie czesci do MZetek?
> Pytam powaznie bo potrzebuje jakies graty a nigdzie nie moge znalezc
Nie wiem jak teraz, ale kiedys torunski wilmat mial sporo ddr'owskich
gratow. Tylko tam pracowalo 2 kolesi - jeden kumaty, a drugi w tematach
MZ'tek... coz, lepiej nie mowic.
Napisz jeszcze co i do jakiej MZ'tki potrzebujesz - mam jeszcze szafe
roznych gratow od roznych 250'tek.
--
pzdr:
Ivam
scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo
-
30. Data: 2012-05-31 22:19:50
Temat: Re: kawa ZZR 600
Od: __Maciek <i...@c...org>
Wed, 30 May 2012 18:28:00 +0200 "Ivam" <f...@p...fm>
napisał:
>??? Napewno? Powiem szczerze - charta nie mialem, ale w kadecie i komarze
>byla regulowana (normalnie przy pomocy blaszki i rowkow ustalajacych).
Kurde, obejrzę tę przepustnicę jeszcze raz w takim razie. Ale naprawdę
nie wygląda jakby dało się to regulować.
>Akurat w rometach sie nie reguluje, ale zly, nieoryginalny, inny wagowo,
>etc. plywak moze powodowac zaburzenia spalania.
Więc może jakby lekko dociążyć ten pływak (nalać paliwa do jakiegoś
naczynia i dobrać jakąś blaszkę dociążającą żeby pływał trochę
głębiej) to uda się podnieść poziom - w najbliższym czasie wypróbuję.
>>Szczerze mówiąc nie wyglądają na zużyte, chociaż nie wiem.
>Kup nowe - do rometow, mz'tek, wsk zawsze kosztowaly pare groszy.
Ok, zobaczę przy okazji jakichś zakupów, chociaż ta dysza naprawdę
wygląda zdrowo. Jak wygląda zużycie dyszy? Powiększają się te otworki
po bokach?
BTW wiesz/wiecie może czy w Rometach trzeba rozpołowić silnik żeby
simerringi wymienić, czy są one dostępne po zdjęciu bocznych pokryw i
zębatki zdawczej oraz koła magnesowego?