  • 31. Data: 2013-01-12 16:38:21
    Temat: Re: kasowanie danych bezpowrotne
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > Tylko w trybie raw, po podłączeniu samego chipa flash do jakiegoś
    > czytnika.
    > Istnieje coś takiego jak funkcja secure-erase(erase unit), która
    > powinna czyścić fizycznie(zerować) cały nośnik danych i obszary
    > zarezerwowane, teoretycznie. Widziałem wyniki testów (chyba dwa lata
    > temu) w których erase unit działała poprawnie tylko na trzech
    > zdziesięciu testowanych dysków, mam nadzieje, że producenci to
    > poprawią.
    > Dobrym zwyczajem(po zerowaniu) jest sprawdzenie nośnika kilkoma
    > programami do odzysku danych.

    piszesz o dysku ssd, tak?
    mi chodzilo o przypadek karty sdhc

  • 32. Data: 2013-01-12 17:08:00
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 12 Jan 2013 16:38:21 +0100
    doszła do mnie wiadomość <kcs01h$bg2$1@node2.news.atman.pl>
    od chwdp <h...@i...yfd> :

    >piszesz o dysku ssd, tak?
    >mi chodzilo o przypadek karty sdhc

    Nadpisz je czymkolwiek(Victoria, Hdtune), spartycjonuj i testuj za
    pomocą jakiegoś programu do odzysku danych.
    --
    "To, czy myśli się metalem, czy kisielem, jest obojętne."
    Stanisław Lem - Altruizyna.

  • 33. Data: 2013-01-12 17:12:33
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > Nadpisz je czymkolwiek(Victoria, Hdtune), spartycjonuj i testuj za
    > pomocą jakiegoś programu do odzysku danych.

    tak juz poczynilem, jednak zaciekawilo mnie to o czym napisales i
    zastanawiam sie co trzeba by uczynic aby dobrac sie do tego zapasowego
    obszaru na sd karcie.

  • 34. Data: 2013-01-12 17:26:21
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 12 Jan 2013 17:12:33 +0100
    doszła do mnie wiadomość <kcs21l$dhg$1@node2.news.atman.pl>
    od chwdp <h...@i...yfd> :

    >tak juz poczynilem, jednak zaciekawilo mnie to o czym napisales i
    >zastanawiam sie co trzeba by uczynic aby dobrac sie do tego zapasowego
    >obszaru na sd karcie.

    Problemem może być wyjęcie flasha z karty SD(trawienie w jakimś
    kwasie?).
    Zakupić czytnik z oprogramowaniem:
    http://www.pc-3000flash.com/eng/drflash.php
    Trochę zajęć praktycznych i można czekać na zlecenie od CIA ;)

  • 35. Data: 2013-01-12 17:38:26
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

> [...]
    > Zakupić czytnik z oprogramowaniem:
    > http://www.pc-3000flash.com/eng/drflash.php
    > Trochę zajęć praktycznych i można czekać na zlecenie od CIA ;)

    czyli generalnie mozna zalozyc ze koncowy odzysk danych jest raczej
    niemozliwy - reasumujac to wszystko co zostalo napisane w tym podwatku.

    bo wyobrazam sobie ze nawet jesli w obszar zapasowy cos bylo napisane to
    beda to raczej poszatkowane kawalki a nie cale pliki ?

  • 36. Data: 2013-01-12 18:56:52
    Od: Tomek Głowacki <t...@n...o2.pl.cx>

    W dniu 2013-01-12 01:45, chwdp pisze:

    > pewnie by starczylo. tylko jakim softem? wdclear odpada bo nie chce mi
    > sie kombinowac z fdd i dosowym srodowiskiem.

    Linux LiveCD dowolny i komenda dd if=/dev/zero of=/dev/sdx gdzie x to
    literka odpowiadająca wykrytemu urządzeniu.

    można dać jeszcze opcję bs=1M żeby nie czekać sto lat na skończenie
    operacji. Chwila moment i po sprawie.

    --
    Tomek Głowacki

  • 37. Data: 2013-01-12 18:57:19
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sat, 12 Jan 2013 15:13:48 +0100, "Q" <n...@s...org> wrote:

    >Jeszcze raz, ale inaczej:
    >IMHO nie ma takiej firmy, ktora odtworzy Ci dane
    >z nowoczesnego, gesto upakowanego talerza, z zapisem prostopadlym, itd.
    >Za duzo filmow sie naogladales + nie uwazales na fizyce.

    jeszcze raz. przeczytaj to co napisalem, do konca. staraj sie
    zrosumiec to co przeczytales. jesli nie zrozumiales, popros kogos zeby
    ci pomogl. <rs>

  • 38. Data: 2013-01-12 19:04:46
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On 12 Jan 2013 09:52:31 GMT, PK <P...@n...com> wrote:

    >O rząd wielkości za mała kwota. O kilka rzędów wielkości za duża część
    >odzyskanych danych.

    za ile danych. jest gdzies napisane? nie. wiec?

    >Analizy laboratoryjne dysków robi się *z nadzieją* na odzyskanie
    >skrawków informacji: np. numerów telefonów czy nazwisk. Trudno mi
    >wyobrazić sobie zainteresowanie takim badaniem podmiotów innych niż
    >wojsko/wywiad itp.

    tego z mojego postu oczywiscie nie mozna wyczytac, trzeba podac
    lopatologicznie. ale w sumie moze i dobrze bo taki Q nie zakumal. <rs>

  • 39. Data: 2013-01-12 22:08:47
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > zanim ktos zacznie dywagowac na temat mikroskopow elektronowych, guttmana
    > i odzyskiwania tak potraktowanego nosnika proponuje znalezc jakakolwiek
    > firme ktora podejmie sie odzyskania czegos z nadpisanego wspolczesnego
    > moze byc (40+GB) dysku

    Niedawno jakiś spec z laboratorium kryminalistycznego w Gdańsku
    powiedział w wywiadzie dla gazeta.pl, że są w stanie odczytać WSZYSTKIE
    dane jakie kiedykolwiek były zapisane na twardym dysku, jeśli tylko nie
    jest on fizycznie zniszczony, więcnieznaszsię :P
    Przem

  • 40. Data: 2013-01-12 22:11:59
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > pewnie by starczylo. tylko jakim softem?

    ja używam DiskWipe.
    http://www.diskwipe.org/download.php
    Przem