  • 1. Data: 2011-01-03 17:55:39
    Temat: kablowka + antena z balkony do cyfrowki
    Od: "-" <d...@W...o2.pl>

    witam, chce zapytac czy jest to wogole mozliwe:
    mam tv lg 32lh2000 i kablowke analogowa z mm. mieszkam ok 3km od nadajnika
    (http://radiopolska.pl/wykaz/pokaz_lokalizacja.php?p
    id=75) nadajacego mux3
    na kanale 48. kablowka na kanale 48 nadaje inny program analogowo.
    gdybym podlaczyl antene (jakis yagi np) z balkonu i spial to spliterem z
    kablem od mm - zobacze tvp historia, czy np mocny sygnal kablowki zakluci
    antene i g zobacze?
    jesli zle mysle, jak jest mozliwe zrobienie tego bez przelaczania kabli?

    ps. po odlaczeniu kablowki, na drucie lapie ze sniegiem wszystkie stacje
    analogowe, ale na kanalach gdzie jest mux2 i mux3 telewizor wyswietla "brak
    sygnalu". zdaje sobie sprawe, ze drut to za malo, ale chcialem tylko
    sprawdzic czy wogole cos wykryje z nadajnika - a tu nic..

  • 2. Data: 2011-01-03 19:33:21
    Temat: Re: kablowka + antena z balkony do cyfrowki
    Od: a...@p...pl

    http://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourc
    eid=navclient&gfns=1&q=przelacznik+antenowy+kablowka

    generalnie to kablowka i naziemna to sa te same pasma, wiec jak
    zsumujesz to sie zaklocaja nazwzajem. Sa 2 rozwiazania:

    1. mechaniczny przelacznik 2 wejscia i 1 wyjscie - na kreciolek lub
    jakis stycznik - najwyzsza separacja wejsc.

    Gdzies widzialem taki mechaniczny przelacznik, ale teraz go nie znajde
    w sieci. Moze grupa pomoze.

    2. ostry filtr na kanal <tez z muxa> na kablowce + sumator z naziemna,
    ale efekty moga byc rozne - poza tym musi byc b. duza separacja wejsc
    - bo sygnaly beda sie zaklocac.

    wg rozwiazanie 1, albo przekladac kabel !!!

    Generalnie nowe tv to sa w srodku linuxy (czyli jakies kompy) i
    wystarczyloby aby zmodyfikowac soft, aby na na jakims
    wyjsciu....pojawial sie sygnal do przelaczania anteny (przekaznika
    antenowego) i problem by znikl - no i potrzebne bylyby jakies
    przelaczniki ala satelitarne - 2 wejscia 1 wyjscie i sterowanie +5V.

    Albo 2 osobne wejscia antenowe pod naziemna/kablowke w analogu i
    cyfrowa naziemna/kablowke (dvb-t/c). No ale nie ma takich, bo to ze 2$
    wiecej u chinczykow by musialo kosztowac, ale kto by takie koszty
    poniosl?

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2011-01-03 20:33:54
    Od: "t-1" <t...@o...pl>

    Pół roku temu pytałem o to w Dipolu.
    I teraz mają mechaniczny przełącznik za ok 9zł.
    http://www.dipol.com.pl/przelacznik_tv_kablowa-dvb-t
    _E2022.htm
    działa, lecz ma złącza F i trzeba pokombinować z kabelkami.

    tadeusz

  • 4. Data: 2011-01-03 20:37:20
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    - wrote:

> [...]
    > "brak sygnalu". zdaje sobie sprawe, ze drut to za malo, ale chcialem tylko
    > sprawdzic czy wogole cos wykryje z nadajnika - a tu nic..

    swego czasu mialem stycznosc z podobnym problemem, tzn. byl maszt antenowy,a
    na nim kupa yagi odbierajacych stacje z kilku kierunkow.

    jednym z pierwszych rozwiazan byly waskopasmowe wzmacniacze antenowe
    (zamiast pasywnych filtrow) - osiagaly dobra dobroc, ale i tak zeby je
    skonstruowac potrzebne bylo 'podreczne laboratorium'.
    moim zdaniem skonstruowanie 'splitera' przez amatora bez sprzetu w domowych
    warunkach bedzie co najmniej frustrujace, nawet jesli bedzie podazal za
    bardzo dobra instrukcja powielajac sprawdzona konstrukcje...

    tak czy siak na maszcie anten przybylo , a te ktore byly zostaly ulepszone.
    pojawil sie nowy problem - anteny odbieraly odlegle odbiorniki, nadajace na
    tych samych lub bliskich kanalach , zbyt slabe by odebrac nawet sygnal, ale
    dosc mocne zeby wchodzic w interferencje np. z podnosna koloru, dajac efekt
    'plywajacych pasow' na ekranie. konstruowanie zlozonych filtrow pasmowych
    zaczelo byc zdrowym problemem, nawet pomimo iz 'laboratorium' bylo pod reka.

    cala sprawe w koncu rozwiazala skrzynka przekaznikow, sterowanych z okolic
    telewizorow. rozwiazanie to przebilo na glowe wszystkie konstrukcje filtrow
    i wzmacniaczy - wzmacniacze wprowadzaja ekstra szumy, filtry - tlumienie, a
    kazde z osobna i razem - znieksztalcenia nieliniowe.
    przekazniki zadnej z tych wad nie maja.

    ad 'linuxow w telewizorze' - mysle ze w dzisiejszych czasach nie ma sensu
    nawet kombinowac z firmware tv - wyprowadzajac jakies kable z telewizora w
    poblize anteny ryzykujemy ze cos nam upali np. burza.
    a nie ma to sensu - kazdy bowiem szanujacy zestaw domowy posiada tzw.
    'leniucha' - czyli pilota na podczerwien. prawie na kazdym pilocie jest
    kilka niewykorzystanych przyciskow - w skrzynce z przekaznikami moze wiec
    siedziec sobie mikrokontroler i zwyczajnie reagowac na polecenia wydawane
    przez pilota. jesli wolnych guzikow brak, to moze nawet dekodowac
    'prawdziwe' komendy z pilota, tzn. wduszanie numerow kanalu i klawiszy P+
    P-.

  • 5. Data: 2011-01-04 17:37:14
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

> [...]
    > i wzmacniaczy - wzmacniacze wprowadzaja ekstra szumy, filtry - tlumienie, a
    > kazde z osobna i razem - znieksztalcenia nieliniowe.

    Piszesz "telewizorów" - w liczbie mnogiej. Jak radzisz sobie
    z problemem, gdy potrzeby dwóch telewidzów przy dwóch telewizorach
    są sprzeczne z punktu widzenia ustawień przekaźników?

    Mi nie udało się tej bariery pokonać, więc zastosowałem
    rozwiązanie filtrowe - musiałem połączyć sygnał
    z analogowej kablówki UPC z DVB-T z Chwaszczyna.
    Problemem okazały się kanały 48 (tam UPC nadaje coś cyfrowego,
    a z eteru mamy MUX3) oraz 21 (TVN Style na UPC i analogowa TVP2 z
    Elbląga, kiepska, ale wspomniane pasy widać było ślicznie, a
    przy pięknej pogodzie nawet zrywało synchronizację). Dwa filtry,
    jeden sumator i sprawa została załatwiona :)

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 6. Data: 2011-01-04 18:38:58
    Od: "-" <d...@W...o2.pl>

    > z analogowej kablówki UPC z DVB-T z Chwaszczyna.
    > Problemem okazały się kanały 48 (tam UPC nadaje coś cyfrowego,
    > a z eteru mamy MUX3) oraz 21 (TVN Style na UPC i analogowa TVP2 z

    podlaczylem pozyczona antene pokojowa dzisiaj (jakis thomson ze
    wzmacniaczem). kanal 35 z Chwaszczyna odbiera (Polsat, TVN itp), ale na
    kanale 48 gdzie jest TVP na ktorym mi zalezy - telewizor dalej wypisuje
    "brak sygnalu"..

  • 7. Data: 2011-01-05 18:01:27
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

> [...]
    > wzmacniaczem). kanal 35 z Chwaszczyna odbiera (Polsat, TVN itp), ale na
    > kanale 48 gdzie jest TVP na ktorym mi zalezy - telewizor dalej wypisuje

    Kanał 35 z Chwaszczyna, czyli MUX2 jest nadawany z mocą 100kW
    Kanał 48 z Chwaszczyna, czyli MUX3 jest nadawany z mocą 15kW

    Jak widać na Twoim eksperymencie, ma to duże znaczenie.
    Ja mam antenę Telkom-Telmoru z przedwzmacniaczem. Telewizor
    podłączony na krótko do anteny odbierał MUX3. Po przejściu
    przez domową instalację sygnał był już za słaby. Pomógł jeszcze
    jeden wzmacniacz. Jak masz możliwość pożyczyć od kogoś wzmacniacz
    antenowy, spróbuj.

    Moc MUX3 zostanie zwiększona, gdy wyłączą analogowy nadajnik
    nadający na tym kanale, zdaje się w Iławie.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 8. Data: 2011-01-06 08:02:03
    Od: "-" <d...@W...o2.pl>

    > Moc MUX3 zostanie zwiększona, gdy wyłączą analogowy nadajnik
    > nadający na tym kanale, zdaje się w Iławie.

    patrzac szybko w googlach znalazlem kilka dat konca "analogu": 2012,13,15...
    czyli realnie patrzac, Ilawa bedzie nadawala nawet po euro i koncu swiata -
    czyli - cyfrowki TVP u siebie w domu raczej niedoczekam ;)

  • 9. Data: 2011-01-06 08:37:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Jan 2011 09:02:03 +0100, - wrote:

    >patrzac szybko w googlach znalazlem kilka dat konca "analogu": 2012,13,15...
    >czyli realnie patrzac, Ilawa bedzie nadawala nawet po euro i koncu swiata -
    >czyli - cyfrowki TVP u siebie w domu raczej niedoczekam ;)

    Doczekasz doczekasz - bo moze puszcza drugi kanal cyfrowy, nie
    przerywajac analoga.

    Albo poczekaja az sobie zamontujesz miednice, a potem w trybie
    administracyjnym upomna sie o abonament :-)

    J.

  • 10. Data: 2011-01-06 09:18:26
    Od: "-" <d...@W...o2.pl>

    > Albo poczekaja az sobie zamontujesz miednice, a potem w trybie
    > administracyjnym upomna sie o abonament :-)

    oj prawda, antena za balkonem przyciągnie poborców abonamentowych; ale jak
    dam dla zmyłki wielki napis "wifi"... ;)