  • 11. Data: 2016-03-09 22:28:11
    Temat: Re: jest maszyna do testowania plytek, droga maszyna
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 09.03.2016 o 14:31, a...@g...com pisze:
    > tak
    > ale on sa polaczone rownolegle
    > i wartosc kondensatora nr 2 jest duzo mniejsza niz tego 1

    No właśnie. O to chodzi. I to, że dużo mniejsza tym lepiej dla tej
    metody pomiarów.
    Pierwszy dobrze działa powiedzmy do częstotliwości kiloherc-owych a
    drugi w zakresie Megaherc-owym. Razem działają poprawnie w całym
    wymaganym pasmie częstotliwości.
    Nie sądzisz chyba, że połączono równolegle dwa kondensatory po to, aby
    uzyskać dokładną pojemność 222nF.
    Przecież dopuszczalne odchylenie wartości pojemności pierwszego
    (tolerancja) jest dużo większe niż pojemność drugiego.
    Podsumowując, nie ma elementów idealnych. Każdy rezystor, dławik czy
    kondensator może w pewnych warunkach przejawiać odmienne parametry.

  • 12. Data: 2016-03-10 10:32:27
    Od: "Piotr Galka" <p...@c...pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    > tak
    > ale on sa polaczone rownolegle
    > i wartosc kondensatora nr 2 jest duzo mniejsza niz tego 1

    Mam wrazenie, ze nie jestes swiadomy, ze pojemnosc to tylko jeden (w
    niektórych przypadkach nie najwazniejszy) z parametrów kondensatora.

    Zajrzyj tu:
    www.atmel.com/images/doc4279.pdf

    Na stronie 12 rysunek 19.
    Masz tam czerwony 100nF i zielony 10nF.
    Jak je polaczysz równolegle to wypadkowa ch-ka bedzie:
    - od lewej poruszala sie po czerwonym,
    - zaliczy dolek na czerwonym,
    - w miejscu spotkania czerwonego z zielonym zaliczy górke znacznie wyzsza
    niz ich punkt przeciecia bo pojawi sie rezonans i peak moze byc bardzo
    wysoki (ten peak jest grozny dla EMC jak trafi akurat w jakas f wystepujaca
    w ukladzie, bo wtedy kondensatory które maja blokowac zasilanie akurat dla
    tej f nie beda tego robily),
    - dalej bedzie sie poruszala po zielonym, zaliczajac po drodze dolek z
    zielonego.

    Jest wiele róznych mozliwosci wykrycia obecnosci tego malego równolegle do
    duzego np.:
    - bez malego nie ma tego peak-u,
    - bez malego nie ma drugiego dolka,
    - bez malego dla wysokich f lecimy po linii czerwonej a nie zielonej.

    Przypuszczam, ze majac tylko generator i dobry oscyloskop bylbym w stanie
    wykryc, ze do duzego jest podlaczony maly.
    P.G.

  • 13. Data: 2016-03-10 22:19:27
    Od: a...@g...com

    dzieki