  • 1. Data: 2011-05-03 17:28:08
    Temat: jesli silnika, to jakiego?
    Od: " fir" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    interesuje sie gamedevem ale poki co poduczylem sie jedynie opengl'a
    (w podstawowej wersji i _co najwyzej_ srednio, ale na tyle ze umiem
    costam napisac) i physx'a (na sucho, czytajac dokumentacje - tylko
    polapalem sie z grubsza jak moze wygladac dzialanie progsow pod physXem)

    chetnie looknalbym i sprobowal sie przyuczyc jakiegos silnika, ale
    jesli silnika, to jakiego? co moze zaowocowac najcnniejszym
    doswiadczeniem? glownie chodzi mi tymczasowo o przyuczenie sie
    racej 'na sucho' tj poczytanie i przyjrzenie sie jak robi sie gry w
    danym enginie...

    perspektywa pracowania w jakims powaznym gamedevie (gdybym sie
    jeszcze podszkolil) zarazem mnie troche przeraza (podejrzewam ze
    wymagania i zapieprz jest tam duzy) jak i troche wydaje mi sie
    to ew niuniknione - bo wlasnie programowanie gier mnie inteesuje
    wiec bez sensu byloby robic cos innego... poki co jestem zbyt
    cienki ale jak mus sie czegos przyuczyc to czego ? unreal 3 ?

  • 2. Data: 2011-05-03 17:37:31
    Temat: Re: jesli silnika, to jakiego?
    Od: " fir" <f...@W...gazeta.pl>

    wogole wydaje sie jakby ze te polskie studia od gamedevu
    sie jakos ruszyly, nie znam sie na tym, ale przegladalem jakies
    wywiady gdzie generalnie rozni chwala sie ze zarabiaja itd

    przegladalem tez np wczoraj ciekawy filmik z wizyta w studio gamedevu

    http://polygamia.pl/
    Polygamia/1,107165,9484987,Stuart_Black__tajemnicza_
    gra__Combat_Wings_i_Sniper.html?
    bo=1

    na pierwszej stonie z unreal engine 3 jest odnosnik i opisy do 'bulletstorma'
    a to o ile wiem gra zobiona przez polskie studia itd

  • 3. Data: 2011-05-04 18:56:04
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    fir denied rebel lies:

> [...]
    > doswiadczeniem? glownie chodzi mi tymczasowo o przyuczenie sie
    > racej 'na sucho' tj poczytanie i przyjrzenie sie jak robi sie gry w

    Ogre3D, Irrlicht - te oglądałem, trochę w nich - hmm... -
    prototypowałem? Teraz robię miniprojekcik w ogre (w sumie wybór losowy).

    Do fizyki bullet, newton, kiedyś było też ODE (nie wiem czy rozwijane),
    havok no i PhysX ((sprawdzałem pobieżnie swego czasu tylko ODE i
    newtona).

    Co wybrać? Albo obejrzeć wszystko i wybrać świadomie, albo losowo.

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|Ha ha ha! Let's put
    (::) (::)|bookworms in his spell

  • 4. Data: 2011-05-04 19:11:59
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

> [...]

    > newtona).
    >
    > Co wybrać? Albo obejrzeć wszystko i wybrać świadomie, albo losowo.

    masz jakies linki do czegos co mozna i warto przeczytac nt np tych
    wymienionych wyzej (tak aby sie polapac z grubsza jak sie tego uzywa?)

    a z komercyjnych vel profesjonalnych pobudek? chyba najbardziej
    teraz w uzyciu sa 'cry engine 3' i 'unreal engine 3'? da sie
    tego poduczyc na sucho ? sa tutoriale dostepne bez pieniedzy ?
    ma ktos jakies doswiadczenia?

    sam sprobuje sie za to wziac ale za jakis czas teraz pytam
    orientacyjnie (sam podkreslam jestem dosyc cienki i nie zrobilbym
    nawet jednago wybuchu jakich pojawiaja sie tysiace na sekunde
    we wspolczesnych topowych grach ale jak czlowiek sie dlugo uczy
    to moze sie w koncu nauczy)

  • 5. Data: 2011-05-04 19:29:21
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    fir denied rebel lies:

    > masz jakies linki do czegos co mozna i warto przeczytac nt np tych
    > wymienionych wyzej (tak aby sie polapac z grubsza jak sie tego uzywa?)

    Tak trudno wrzucić w gugle?

    http://newtondynamics.com/forum/newton.php
    http://www.ogre3d.org

    Reszty mi się nie chce szukać.

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|Do undo others as they have
    (::) (::)|done to you

  • 6. Data: 2011-05-04 19:49:50
    Od: p...@p...onet.pl

    > fir denied rebel lies:

    > Tak trudno wrzucić w gugle?
    >
    > http://newtondynamics.com/forum/newton.php
    > http://www.ogre3d.org
    >
    > Reszty mi się nie chce szukać.

    w google jest duzo materialow - niektorzy mowia ze google to
    wielki smietnik - zwlaszcza jesli temat jest szeroki - pytam
    czy ktos znalazl cos szczegolnie ciekawego, albo wogole
    'przerobil' temat na tyle ze moze powiedziec cos
    wartosciowszego niz stronka z wynikami w google

  • 7. Data: 2011-05-04 21:04:18
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 04.05.2011 21:49, p...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    > 'przerobil' temat na tyle ze moze powiedziec cos
    > wartosciowszego niz stronka z wynikami w google
    A myślałeś o takim ryzykownym posunięciu jak zajrzenie na stronę
    projektu? Tam jest i dokumentacja i tutoriale i przykłady...

    Michoo

  • 8. Data: 2011-05-04 22:40:58
    Od: p...@p...onet.pl

    > A myślałeś o takim ryzykownym posunięciu jak zajrzenie na stronę

    > projektu? Tam jest i dokumentacja i tutoriale i przykłady...

    nie spieszy mi sie, wolalbym zebrac najpierw jakies opinie
    (zwlaszcza ze teraz nie mam czasu na gruntowniejsze studia bede
    mogl zrobic ale pwnie pozniej za miesiac czy pare)

  • 9. Data: 2011-05-05 07:20:14
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    p...@p...onet.pl denied rebel lies:

    > nie spieszy mi sie, wolalbym zebrac najpierw jakies opinie
    > (zwlaszcza ze teraz nie mam czasu na gruntowniejsze studia bede
    > mogl zrobic ale pwnie pozniej za miesiac czy pare)

    No to wtedy pytaj. Za parę miesięcy zapomnisz w ogóle o co Ci chodziło.

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|I won't fall in; I just want
    (::) (::)|a better look at what's down there.

  • 10. Data: 2011-05-05 07:35:30
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    MoonWolf <m...@p...com> napisał(a):

    > p...@p...onet.pl denied rebel lies:

    > No to wtedy pytaj. Za parę miesięcy zapomnisz w ogóle o co Ci chodziło.

    zapomne to ta blablanine zajmujaca miejsce
    dla czegos co WARTO BY zapamietac - ale na to
    drugie b rzadko stac grupowiczow - czyli jak
    zwykle