  • 1. Data: 2012-04-27 01:17:54
    Temat: jako modem, archaicznie
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    Witam,

    Zamierzam zaczac uzywac telefonu jako modemu do PC.
    System jest stary (98) wiec instalowanie czegokolwiek nowego
    odpada, chyba ze calego systemu - ale to moze pominmy.
    Bluetooth nie instaluje sie, najprawdopodobniej w uzyciu
    bedzie USB lub nawet COM (chodzi na 460kbps).

    Czego bede potrzebowal na PC-cie? Przykladowo Nokia
    udostepnia program PCsuite, ktory zajmuje sie komunikacja
    komorka-pecet. Z tego co zrozumialem komp po zazyciu
    bedzie widzial komorke jako modem, czy tak?

    Czy PCsuite jest konieczny czy mozna sobie radzic inaczej?

    PCsuite nie zawiera dialera, konfiguracje polaczenia z bts
    robimy gdzie indziej, czy tak? (internet connection wizzard?)

    Jak wyglada od strony softwareowej sprawa z innymi popularnymi
    markami - samsung, motorola, sony? Szczegolnie mnie interesuja
    opcje leciwe bez msi instalerow, np instalacja poprzez unzip,
    skopiowanie pliku itp.

    TIA
    Marcin

  • 2. Data: 2012-04-27 01:32:19
    Temat: Re: jako modem, archaicznie
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 27 Apr 2012 01:17:54 +0200, mw158979 napisał(a):

> [...]
    > markami - samsung, motorola, sony? Szczegolnie mnie interesuja
    > opcje leciwe bez msi instalerow, np instalacja poprzez unzip,

    Potrzebujesz telefonu który miał wbudowaną funkcję modemu, czyli port
    szeregowy z komendami AT (nokie miały, ale zmieniony zestaw komend wymaga
    middleware które tłumaczy komendy).
    Generalnie będziesz miał ciężko uzyskać cokolwiek ponad EDGE.

    Najłatwiej będzie chyba znaleźć kartę WLAN ze sterownikami do W98 i użyć
    telefonu z funkcją hotspot.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Trole sa niekonsekwetne.... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 3. Data: 2012-04-27 08:31:16
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Czego bede potrzebowal na PC-cie?

    niczego. Sterowniki do starego telefonu siemensa zajmowały 6 kilobajtów.
    telefon był podłączony przez com, albo usb i był w systemie widziany
    jako modem. ten modem konfigurowało się tak samo jak do pracy na zwykłym
    łączu telefonicznym. Zero dodatkowego softu
    (...)
    Tylko, powiedz mi proszę, czy nie lepiej kupić stary modem? Bo na
    dzisiejsze czasy nie widzę zalet telefonu w tym użytkowaniu

    ToMasz

  • 4. Data: 2012-04-27 10:14:04
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-04-27 08:31, ToMasz pisze:

> [...]
    > jako modem. ten modem konfigurowało się tak samo jak do pracy na zwykłym
    > łączu telefonicznym. Zero dodatkowego softu

    SonyErikSony - podobnie, konfiguracja normalnego polaczenia modemowego

    > Tylko, powiedz mi proszę, czy nie lepiej kupić stary modem? Bo na
    > dzisiejsze czasy nie widzę zalet telefonu w tym użytkowaniu

    Hmm - stary telefon z funkacja modemu moze byc tanszy i latwiej dostepny
    niz stary modem GSM. Gdyby chodzilo o modem analogowy, to takowe mysle
    ze ciagle da sie znalezc (sam mam ciagle w torbie taki na USB).

    Pozdro

    Maseł

  • 5. Data: 2012-04-27 10:54:31
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 26.04.2012 mw158979 <...@t...pl> napisał/a:
> [...]
    > markami - samsung, motorola, sony? Szczegolnie mnie interesuja
    > opcje leciwe bez msi instalerow, np instalacja poprzez unzip,

    Najprościej będzie jak kupisz stary telefon z poprawnie
    zaimplementowaną funkcją modemu AT. Na przykład dobrze wspominam
    Motorolę v3xx, bdb modem zarówno po kablu USB jak i BT, bez
    zbędnych kombinacji GPRS/EDGE/3G/HSDPA.
    Nokia to ogólnie same problemy i dziwne rozwiązania.
    Jak w takiej 6021 modem działał bez udziwnień, to zrywała
    co jakiś czasz połączenie i się wieszała. W innych jak pisał
    Waldek bywały problemy z własnymi wymysłami Nokii i sterownikami.
    Jeszcze Siemensy S55, S45 miały bezproblemowe modemy ale to tylko
    GPRS.
    Jeśli wybierzesz dobry telefon to skonfigurujesz modem i będzie
    działało.
    To tyle z własnych doświadczeń.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 6. Data: 2012-04-27 13:09:34
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    > jako modem. ten modem konfigurowało się tak samo jak do pracy na zwykłym
    > łączu telefonicznym. Zero dodatkowego softu

    A jakie modele by to mogly byc?

    > Tylko, powiedz mi proszę, czy nie lepiej kupić stary modem? Bo na
    > dzisiejsze czasy nie widzę zalet telefonu w tym użytkowaniu

    Interesuje mnie cos z UMTS 900 (aero).
    Przekopuje sie przez to ale widze same sprzety
    z wymaganiami 2000/XP min.

    Marcin

  • 7. Data: 2012-04-27 13:18:19
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    "Maseł" <m...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Hmm - stary telefon z funkacja modemu moze byc tanszy i latwiej dostepny
    > niz stary modem GSM. Gdyby chodzilo o modem analogowy, to takowe mysle
    > ze ciagle da sie znalezc (sam mam ciagle w torbie taki na USB).

    Potwierdzam, stare telefony zwlaszcza z peknietym czyms tam
    mozna trafic za pol darmo. A chodzi o modem UMTS 900.

    Marcin

  • 8. Data: 2012-04-27 14:50:22
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "mw158979" <...@t...pl> wrote:

    > Potwierdzam, stare telefony zwlaszcza z peknietym czyms tam
    > mozna trafic za pol darmo. A chodzi o modem UMTS 900.

    Modemy UMTS900 to sprawa ostatnich 3-4 lat, więc czarno to widzę.

  • 9. Data: 2012-04-27 21:23:19
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Interesuje mnie cos z UMTS 900 (aero).
    > Przekopuje sie przez to ale widze same sprzety
    > z wymaganiami 2000/XP min.
    obawiam się że aero2 to raczej na żadnym starym telefonie za 30zł nie
    pójdzie. najtaniej hauwei 173 s2+ dowolny komputer z linuksem
    ToMasz

  • 10. Data: 2012-04-28 00:59:55
    Od: "MIR" <d...@g...com>

    Obecnie używam mobilnych modemów GSM/USB. Jednakże do sporadycznych
    połączeń internetowych, stosowałem telefony SonyEricsson serii K-800i
    lub K-850i.

    W sieci ERA była dostęna usługa [nie sprawdzałem, czy w T-Mobile funkcja ta
    jest jeszcze dostępn] o nazwie <Internet przez telefon jako modem>. Dopłata
    za tę usługę wynosiła 12,- zł miesięcznie.

    Do zastosowań nie sporadycznych, a bardziej intensywnych połączeń
    internetowych, lepiej nabyć za kilkadziesiąt zł osobną usługę internetową
    oraz modem od wybranego operatora telefonii komórkowej - przy czym wyboru
    tego dokonać, z porównaniem dostępnej szybkości transmisji oraz wysokości
    opłaty za tę usługę.

    [-] MIR