  • 21. Data: 2012-08-13 10:46:11
    Temat: Re: jaki tablet z androidem
    Od: tomi124 <t...@-...pl>

    W dniu 2012-08-10 08:47, Marx pisze:
    > Zerknij np na Ainol Aurora II. ICS, 2 rdzenie, ekran IPS. Cena wprost od
    > chińczyka całkiem fajna, w polskim sklepie trochę gorzej, ale i tak
    > tańsze od nowego laptopa.

    A co możecie polecić aby było wydajne jak Ainol i dodatkowo wyposażone w
    GPS?

    Tomasz

  • 22. Data: 2012-08-13 15:35:08
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 13.08.2012 10:46, tomi124 wrote:

    > A co możecie polecić aby było wydajne jak Ainol i dodatkowo wyposażone w
    > GPS?

    Nic lepszego nie znalazłem.
    Jak zależy Ci na GPS to niestety musisz kupić albo słabsze albo znacznie
    droższe firmowe sprzęty (np Nexus 7)
    Marx

  • 23. Data: 2012-08-14 11:39:38
    Od: Trybun <r...@y...com>

    W dniu 2012-08-13 09:35, Marx pisze:

    > Ma GPS i GSM i na tym koniec zalet - może na nawigację się nada, ale
    > do niczego innego.
    > Android 2.1, jeden słaby rdzeń, ekran to jakieś najtańsze LCD
    > Marx

    Czyli, co masz na myśli? Mam następce tego modelu, ma on co prawda
    trochę nowsze (i lepsze?) wyposażanie i nowszy system, ale powiedz z
    czym on nie da sobie rady?

  • 24. Data: 2012-08-14 12:54:15
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 14.08.2012 11:39, Trybun wrote:

    > Czyli, co masz na myśli? Mam następce tego modelu, ma on co prawda
    > trochę nowsze (i lepsze?) wyposażanie i nowszy system, ale powiedz z
    > czym on nie da sobie rady?

    Chyba podstawowe zadanie aktualnie to odtwarzanie multimediów (i tu
    pewnie będzie ok o ile kodek jest wspierany sprzętowo) i przeglądanie
    WWW - z tym niestety będzie słabo. Mała ilość pamięci to dodatkowy
    element rzutujący na słabą wydajność. Stara wersja Androida to niestety
    braki funkcjonalności z nowszych wersji, wiele aplikacji pewnie nie
    będzie działać, np nie zainstalujesz Chrome.

    Marx

  • 25. Data: 2012-08-14 14:30:27
    Od: "cpt. Nemo" <c...@a...pl>

    Użytkownik "Marx" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > Jak zależy Ci na GPS to niestety musisz kupić albo słabsze albo
    > znacznie droższe firmowe sprzęty (np Nexus 7)

    Ta, Nexus :)
    Chyba tylko po to zeby nie moc miec karty pamieci :)
    Nexus to porazka :)

  • 26. Data: 2012-08-14 15:36:11
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 14.08.2012 14:30, cpt. Nemo wrote:
    > Użytkownik "Marx"<a...@g...com> napisał w wiadomości
    >>
    > Ta, Nexus :)
    > Chyba tylko po to zeby nie moc miec karty pamieci :)
    > Nexus to porazka :)

    To zależy na czym Ci zależy. Nie wiem czy Nexus ma USB Host ale jeśli ma
    to w możesz korzystać z mediów po USB, a w domu np po WiFi.
    Natomiast żaden inny tablet nie zapewni ci regularnych aktualizacji Androida
    Marx

  • 27. Data: 2012-08-14 16:11:05
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl>

    Dnia 10-08-2012 o 23:08:26 Waldek Godel <n...@y...org>
    napisał(a):

    > No kod maszynowy zdecydowanie to nie jest. Ani nawet coś blisko tego.

    Bytecode jest kompilowany do kodu maszynowego w locie przed pierwszym
    wykorzystaniem. Więc co najwyżej może to spowolnić uruchomienie programu,
    ale już nie jego działanie. Skompilowany kod jest cache'owany, więc
    podczas następnego użycia system korzysta już z kodu maszynowego.

    Pocieszę Cię. Ja też kiedyś myślałem, że języki z JIT są wolniejsze od
    kompilowanych. Do momentu, gdy przepisałem mój algorytm 1:1 z C++ na C#
    (~40k linijek kodu) i zauważyłem, że działa *o rząd* szybciej od tego
    pierwszego. Współcześnie narzut na języki z wirtualną warstwą pośrednią
    jest tak mały, że często pomijalny.

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 28. Data: 2012-08-14 16:20:22
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl>

    Dnia 09-08-2012 o 21:36:26 ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):

    (...)
    > Tak więc popatrzyłem na ceny tabletów w biedronce i carrefourze, z myślą
    > że może im takie coś kupie. ale na szczęście rzuciłem okiem również na
    > YT gdzie są prezentacje w działaniu takich sprzętów. Przecież to
    > tragedia jest. Woooooooolno to strasznie chodzi, żadnego porównania ze
    > średniej jakości telefonem.

    Z całym szacunkiem, ale to ma być żart? Dziwi Cię, że tablet za kilka
    groszy z Biedronki czy innego marketu chodzi gorzej od markowego telefonu?

    No i standardowa praktyka marketów - podają duże liczby.

    Załóżmy, że masz procesor 800 MHz w komórce i 1 GHz w tanim tablecie.
    Tylko że ten w komórce jest wysokiej klasy i pewną operację wykonuje w
    dwóch cyklach, gdy jego tani odpowiednik potrzebuje ich już pięciu. W ten
    sposób komórkowy procesor wykona ją w sekundzie 400M razy, a tani tablet -
    tylko 200M razy, czyli ten drugi - choć taktowany wyżej - będzie o połowę
    mniej wydajny.

    A system operacyjny nie ma z tym większego związku. Jeślibyś przełożył
    iOSa (hipotetycznie) do takiego taniego tableta, to byś się mocno zdziwił,
    jak wolno działa. Tyle że Apple jest sprytne i dopasowuje sprzęt do
    systemu, żeby wszystko działało płynnie. A firmie krzak zależy tylko na
    tym, żeby się uruchomił i wyglądał.

    Niestety, brutalna prawda jest taka, że jakość kosztuje. I tyle.

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 29. Data: 2012-08-14 17:04:37
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Yerine Ictimai" <y...@g...com>

    ion

    > Ja pie... co za ....

    Oczywiscie, ze zarowno Dalvik jak i klasyczna Java pochlaniaja
    dodatkowa prace procesora (w porownaniu z wykonaniem binarnych plikow
    wykonywalnych, czyli np. *.exe pod Windows). To bezsporny fakt!
    Jednak jak to wypada w oszacowaniach ILOSCIOWYCH? Ile % czasu CPU jest
    przez to zjadane? Podajcie moze wlasnie takie linki...
    --
    Na twoim miejscu zadałbym raczej pytanie jaki % urządzenie spędza na
    wykonywaniu kodu pośredniego.

    (Jezeli np.
    tylko 3% to raczej warto dla takiej przenoszalnosci i bezproblemowosci
    applikacji pod Androida, gdzie zmieniasz sobie ROMy jak rekawiczki
    praktycznie nie ruszajac ani jednej aplikacyjki...)
    --
    Tego rodzaju przenaszalności w ogóle nie rozwiązuje kod pośredni tylko
    wsteczna kompatybilność systemu i przestarzałość wykonywanego kodu.

  • 30. Data: 2012-08-14 17:28:52
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 14 Aug 2012 17:04:37 +0200, John Kołalsky napisał(a):

    > Użytkownik "Yerine Ictimai" <y...@g...com>

    Mógłbyś przestać odpowiadać w stopce?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Pecety beda folklorem w kilku domach. Reszta nie potrzebuje tego typu