  • 11. Data: 2009-03-16 19:05:57
    Temat: Re: jaki sprzet do gier?
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    G Nowak wrote:
    > Zalezy od upodoban. Grales kiedys w FPP "na padzie"?

    Gralem chyba na wszystkim, wliczajac trackballa w starym Atari, amigowe
    joysticki, touch-pointy w IBM, dotykowy ekran w palmtopach i Nintendo DS,
    analog z PSP (jest tylko jeden, wiec do FPP srednio sie to nadaje...),
    wyposazony w akcelerometry i kamere IR Wiimote od Nintendo Wii (o, to jest
    rewelacja - ostatni Call of Duty ma idealne sterowanie), a nawet w
    wynalazki rejestrujace kamera ruchy ciala. I powiem Ci, ze na klasycznym
    joypadzie z analogowymi galkami i przyciskami gra mi sie bardzo dobrze. :)

    k,

  • 12. Data: 2009-03-16 22:53:54
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 16 marca 2009 (10:32:18) napisano:

    > Yakhub, lewak przebrzydły albo prawicowy pacan
    > w wiadomości 1...@g...pl pobredza:

    > A możesz plus minus podać konfig? Bo taki średniomocny zestaw, który
    > sobie składam wychodzi mi z monitorem ponad 4 kafle.

    OK, przesadziłem trochę z kwotą.

    Ale praktycznie równo rok temu robiłem upgrade i kupiłem:
    GA-P35-DS3L
    E2160
    GF9600GT
    2GB RAM
    (Tylko, że już miałem obudowę i napędy)
    W sumie zapłaciłem wtedy coś ok. 900-1000zł.

    Czyli na tamtą chwilę właściwie podzespoły low-endowe (za wyjątkiem
    grafiki ze średeniej półki) - a na dzień dzisiejszy, po roku, wciąż
    nie napotkałem problemów z graniem na tym sprzęcie (za wyjątkiem
    GTA4). Liczę się z tym, że za pół roku - rok problemy zaczną się
    pojawiać - czyli cały konfig będzie aktualny jakieś 1.5-2 lat*.

    Tyle tylko, żę gdybym wtedy wydał na te podzespoły dwa razy więcej, to
    wcale by ten komputer nie wytrzymałjakoś dużo dłużej.

    *)oczywiście licząc od ubiegłego roku!

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.

  • 13. Data: 2009-03-17 08:50:25
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Yakhub, lewak przebrzydły albo prawicowy pacan
    w wiadomości 2...@g...pl pobredza:

    > OK, przesadziłem trochę z kwotą.

    Pytam, bo obserwując od jakiegoś czasu ceny doszedłem do innych liczb i
    zastanawiałem się, czy też może jakiegoś specjalnego remedium nie
    chowasz w rękawie :)

> [...]
    > W sumie zapłaciłem wtedy coś ok. 900-1000zł.
    >
    > Czyli na tamtą chwilę właściwie podzespoły low-endowe (za wyjątkiem

    "Tamta chwila" mogła się wyróżniać na przykład dolarem za dwa złote z
    groszami, a nie, tak jak teraz, 4,60. Po prostu straszny jest teraz
    okres na kupno/modernizację sprzętu jeżeli nam się nie spieszy i mamy
    ograniczony budżet. Ale od zeszłego tygodnia waluty zaczynają
    podejrzanie spadać, więc może wiosna będzie dla co niektórych przychylna
    ;)

    > - a na dzień dzisiejszy, po roku, wciąż
    > nie napotkałem problemów z graniem na tym sprzęcie (za wyjątkiem
    > GTA4).

    GTA IV to w ogóle jest pieprzone, kiepskie kryterium przy ocenie
    pałerności systemu.

    > Tyle tylko, żę gdybym wtedy wydał na te podzespoły dwa razy więcej, to
    > wcale by ten komputer nie wytrzymałjakoś dużo dłużej.

    No jasna sprawa, zresztą to jest typowy argument fanbojów konsolowych
    przeciw PC.

    --
    tbr

  • 14. Data: 2009-03-17 09:15:01
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    PS3 wymiata i żaden komp nie da ci takiej frajdy:) do tego kup sobie
    rzutnik i nie wyjdziesz z domu przez miesiąc.
    Przy konsoli masz w dupie konfiguracje, nie martwisz się czy gra będzie
    chodziła płynnie czy nie. Po prostu wkładasz płytkę i wszystko śmiga
    elegancko.

  • 15. Data: 2009-03-17 09:57:38
    Od: "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com>

    Fanboje konsololi zapominaja tez wspomniec o tym, iz jedynie pierwsza gra po
    premierze konsoli wyglada tak samo jak na PC. Pozniejsze wydania ciete sa
    graficznie by dalej chodzily gladko na konsoli, ktorej nie mozna w zaden
    sposob podkrecic czy zupgradowac.

    --
    pozdr

  • 16. Data: 2009-03-17 10:28:45
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 17 Mar 2009 09:57:38 -0000, "G Nowak"
    <g...@g...usun.kom.zostaw.com> wrote:

> [...]
    >graficznie by dalej chodzily gladko na konsoli, ktorej nie mozna w zaden

    Fanbojarze PC zapominaja tez wspomniec o tym, iz jedynie pierwsze gry
    po zakupie komputera wyglądają/chodzą tak szybko jak oczekujemy.
    Pozniejsze gry sa wolniejsze/wyglądając gorzej i wymagając
    modernizacji komputera, w przeciwieństwie do konsoli, ktorej nie
    trzeba w zaden sposob podkrecic czy zupgradowac.

    --
    Grzegorz Krukowski

  • 17. Data: 2009-03-17 10:51:06
    Od: "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com>

    Bez przesady, taniej sprzedac grafike na ebayu i dolozyc do drugiej niz stac
    sie wlascicielem oryginalnej gry - na konsole czy tez pc to juz bez
    znaczenia.

  • 18. Data: 2009-03-17 10:56:18
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 17 Mar 2009 10:51:06 -0000, "G Nowak"
    <g...@g...usun.kom.zostaw.com> wrote:

    >Bez przesady, taniej sprzedac grafike na ebayu i dolozyc do drugiej niz stac
    >sie wlascicielem oryginalnej gry - na konsole czy tez pc to juz bez
    >znaczenia.
    Bez przesady, jeszcze taniej jest kupić grę, pograć, nacieszyć się i
    sprzedać dalej. Ja konsoli nie mam, ale brat ma i tak robi - kosztowo
    robią się z tego wtedy nieduże pieniądze. BTW, o ile nie masz
    ciśnienia na nowości oraz stachanowskiego przerobu, to już na
    szczęście nie zbankrutujesz.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 19. Data: 2009-03-17 11:13:27
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    G Nowak, lewak przebrzydły albo prawicowy pacan
    w wiadomości gpns5f$4v4$...@i...gazeta.pl pobredza:

    > Fanboje konsololi zapominaja tez wspomniec o tym, iz jedynie pierwsza
    > gra po premierze konsoli wyglada tak samo jak na PC.

    Na tę sytuację mają gotową odpowiedź w stylu "następne gry też są super,
    bo deweloperzy uczą się wyciskać maszynki ile tylko się da". I
    oczywiście tak bez końca. Ewentualnie: "gry wyglądają dużo lepiej na
    telewizorze [bo ten rozmywa obraz i ukrywa najbardziej widoczne
    mankamenty] niż na waszych śmiesznych monitorkach ''24 i
    More-than-FullHD, bo nie da się ich przecież podpiąć do telewizorów".

    > Pozniejsze
    > wydania ciete sa graficznie by dalej chodzily gladko na konsoli,
    > ktorej nie mozna w zaden sposob podkrecic czy zupgradowac.

    To co mówisz jest oczywiście oczywistą najprawdziwszą prawdą dlatego na
    przykład ja z dużą podejrzliwością podchodzę do gier wydawanych
    równocześnie na PC i konsole, a z rozważań nad zakupem portów (GTA IV,
    ha!) chyba w ogóle zrezygnuję. Ostatnio zainteresowany gameplay'ami na
    YT ściągnąłem sobie demko "Battle for Middle-earth II" (PC+Xbox) i byłem
    porażony grafiką, oczywiście negatywnym tego słowa znaczeniu. Oczywiście
    wiem, że mamy rok 2009, a gra jest z 2006, ale, psiakrew, "WarCraft III"
    z *2002* ma sto razy bardziej szczegółową grafikę postaci, które mają
    ręce zamiast klocków i chodzą, a nie pływają.

    --
    tbr

  • 20. Data: 2009-03-17 11:16:07
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    G Nowak, lewak przebrzydły albo prawicowy pacan
    w wiadomości gpnv9n$j65$...@i...gazeta.pl pobredza:

    > Bez przesady, taniej sprzedac grafike na ebayu i dolozyc do drugiej
    > niz stac sie wlascicielem oryginalnej gry - na konsole czy tez pc to
    > juz bez znaczenia.

    Wszedłem sobie ostatnio przypadkiem na Polygamię i tam zderzyłem się z
    przekonaniem konsolarzy, że pececiarze są zmuszeni wydawać corocznie
    trzy-cztery kafle na nowy sprzęt.

    --
    tbr