-
11. Data: 2011-11-13 14:12:27
Temat: Re: jaki silnik V90...
Od: franc <j...@o...pl>
On 13 Lis, 14:59, "Ivam" <f...@p...fm> wrote:
> Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:j9ocml$5...@n...news.atman.pl...
>
> > A TDM-ka ma korby na jednym wykorbieniu? A taki warunek tez byl.
>
> No fakt - umklo mi.
>
> --
> pzdr:
> Ivam
silnik nie musi działać, zależy mi na układzie wał-korby-tłoki
cylindry bez głowic - do silnika Stirlinga.
Tak, TL1000 to chyba to o co mi chodzi, ale jeszcze szukam.
-
12. Data: 2011-11-13 14:19:38
Temat: Re: jaki silnik V90...
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
Ivam <f...@p...fm> napisała rzekomo
news:j9oiif$mkk$1@mx1.internetia.pl
> Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:j9ocml$5cq$...@n...news.atman.pl...
>> A TDM-ka ma korby na jednym wykorbieniu? A taki warunek tez byl.
> No fakt - umklo mi.
A propos utrudnień w wykorbieniach.
Był sobie facet który zbudował V8 (no, jest w trakcie) na dwóch
wykorbieniach. A wcześniej 125ccm R4 na jednym wykorbieniu.(co za dźwięk!):
http://thekneeslider.com/archives/2010/10/14/ducati-
elenore-v8-update/
http://www.youtube.com/watch?v=7E6KglXPmTs&feature=p
layer_embedded
Problemem przy tych wszystkich układach dźwigni zapewne będzie smarowanie.
--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.
-
13. Data: 2011-11-13 14:29:06
Temat: Re: jaki silnik V90...
Od: franc <j...@o...pl>
> By sobie facet kt ry zbudowa V8 (no, jest w trakcie) na dw ch
> wykorbieniach.
silniki gwiazdowe w samolotach też są na jednym wykorbieniu,
generalizując...
-
14. Data: 2011-11-13 15:43:54
Temat: Re: jaki silnik V90...
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
franc <j...@o...pl> napisała rzekomo
news:dc1ca281-62d9-4b02-a312-99c8efcdb09c@y12g2000vb
a.googlegroups.com
> silniki gwiazdowe w samolotach też są na jednym wykorbieniu,
> generalizując...
Raczej odwracając sytuację.
W linku, który wysłałem był zastosowany system symetrycznych ramion łączący
w pary tłoki w sąsiednich cylindrach..
Ciężko mi to wytłumaczyć bez obrazka..
--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.
-
15. Data: 2011-11-13 18:41:52
Temat: Re: jaki silnik V90...
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-11-13, Jasio <b...@g...pl> wrote:
>
> A propos utrudnien w wykorbieniach.
>
> By? sobie facet który zbudowa? V8 (no, jest w trakcie) na dwóch
> wykorbieniach. A wcze?niej 125ccm R4 na jednym wykorbieniu.(co za d 1/4 wiek!):
>
> http://thekneeslider.com/archives/2010/10/14/ducati-
elenore-v8-update/
>
> http://www.youtube.com/watch?v=7E6KglXPmTs&feature=p
layer_embedded
>
> Problemem przy tych wszystkich uk?adach d 1/4 wigni zapewne bedzie smarowanie.
>
Jakie sa zalety takiego rozwiazania? Czy to po prostu taka fanaberia -
ze sie da?
--
Artur
ZZR 1200
-
16. Data: 2011-11-13 19:11:56
Temat: Re: jaki silnik V90...
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-11-13 19:41, AZ pisze:
> Jakie sa zalety takiego rozwiazania? Czy to po prostu taka fanaberia -
> ze sie da?
Pewnie dlatego. Silnik ma tez swoje zalety, na przyklad bardzo
kompaktowy wal korbowy, mala skrzynie korbowa, niska mase elementow
wirujacych. Ale reszte widze slabo, zwlascza na styku tloki-dzwignia
miedzytlokowa i korbowod. Tam jest tyle swozni i dzwigni ze silnik robi
sie troche zbyt skomplikowany aby byc niezawodny i trwaly. Obawiam sie
rowniez iz straty energii z tlokow zewnetrznych beda wieksze niz na
tlokach wewnetrznych wiec silnik nie bedzie obciazony rownomiernie.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
17. Data: 2011-11-13 21:54:52
Temat: Re: jaki silnik V90...
Od: Wojtek Sobociński <s...@g...pl>
Kuczu wrote:
> W dniu 2011-11-13 13:17, Ivam pisze:
> > Użytkownik "franc" napisał w wiadomości grup
> > dyskusyjnych:ec6cc119-14d4-4a94-91db-679234e95bbf@d1
7g2000yql.googlegroups.com...
> >
> >> - silnik V90, czterosów, najlepiej chłodzony cieczą
> >
> > Musi byc V'ka? Nie moze byc R2 odpowidnio wykorbione? Np. TDM'ka?
> >
>
> Twin z pojedynczym wykorbieniem ?? Niby jak?
>
Normalnie :). Każda XTZa tak ma i wszystkie jeżdżą :D
Wrzucę fotę wału, niech się tylko picasa zainstaluje do końca...
--
Wojtek Sobociński
Raz na rowerze raz na motorze
-
18. Data: 2011-11-13 22:40:35
Temat: Re: jaki silnik V90...
Od: Wojtek Sobociński <s...@g...pl>
Wojtek Sobociński wrote:
> Kuczu wrote:
> >
> > Twin z pojedynczym wykorbieniem ?? Niby jak?
> >
>
> Normalnie :). Każda XTZa tak ma i wszystkie jeżdżą :D
> Wrzucę fotę wału, niech się tylko picasa zainstaluje do końca...
>
http://tnij.org/n7mj
Wał od XTZ (nieostre ale widać)
pozdrawiam
--
Wojtek Sobociński
Raz na rowerze raz na motorze
-
19. Data: 2011-11-13 23:12:28
Temat: Re: jaki silnik V90...
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-11-13, Wojtek Sobociński <s...@g...pl> wrote:
>>
>> Normalnie :). Każda XTZa tak ma i wszystkie jeżdżą :D
>> Wrzucę fotę wału, niech się tylko picasa zainstaluje do końca...
>>
>
> http://tnij.org/n7mj
>
> Wał od XTZ (nieostre ale widać)
>
Te ale gdzie tu masz pojedyncze wykorbienie?? W V masz 2 korby na jednym
wykorbieniu a nie dwa wykorbienia w jednej linii.
Tu masz wal od VTR
http://i.ebayimg.com/12/!BqO1WsQBWk~$(KGrHqEOKj0EuZR
riyW+BLu37-6,2g~~_35.JPG
--
Artur
ZZR 1200
-
20. Data: 2011-11-13 23:40:52
Temat: Re: jaki silnik V90...
Od: Wojtek Sobociński <s...@g...pl>
AZ wrote:
> On 2011-11-13, Wojtek Sobociński <s...@g...pl> wrote:
> >>
> >> Normalnie :). Każda XTZa tak ma i wszystkie jeżdżą :D
> >> Wrzucę fotę wału, niech się tylko picasa zainstaluje do końca...
> >>
> >
> > http://tnij.org/n7mj
> >
> > Wał od XTZ (nieostre ale widać)
> >
> Te ale gdzie tu masz pojedyncze wykorbienie?? W V masz 2 korby na jednym
> wykorbieniu a nie dwa wykorbienia w jednej linii.
>
Nie zrozumiałem pytania :) Myślałem że chodzi o jedną linię.
Nie widziałem jeszcze takiego wału.
--
Wojtek Sobociński
Raz na rowerze raz na motorze