  • 21. Data: 2011-05-18 09:38:35
    Temat: Re: jaki nastepca IPAQ 614c
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 17.05.2011 Waldek Godel <n...@o...info> napisał/a:

    > Ale oni SĄ lepsi - masz szansę, że zajmą się twoim problemem. Szansa może
    > niezbyt wysoka, ale i tak wielokrotnie wyższa niż w przypadku tych drugich.

    Ja tam się nie znam, ale to podobno nasi biją jakieś rekordy w ilości
    podsłuchów i elektronicznej inwigilacji obywateli w skali światowej.
    Tam zdaje się ciągle można publicznie głosić że prezydent czy jakikolwiek
    polityk jest debilem u nas niestety nie.

    Tak naprawdę to jedyne czego się obawiam to to że Google swoimi mackami
    wywlecze jakiś projekt w stadium develop. Po za tym uważam że udostępniają
    świetne narzędzia, i dane, nic tylko brać i korzystać. A że sam przy okazji
    stajesz się źródłem informacji, no cóż coś za coś, i tak więcej biorę niż
    oddaję.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 22. Data: 2011-05-18 10:27:43
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 18.05.2011 Waldek Godel <n...@o...info> napisał/a:

    > Z przeglądarką to kwestia kiedy Opera się podda. W sumie nie wiem, czy
    > obecna wersja Opery za 2 lata będzie taka straszna :-)

    Kwestia gustu, ale teraz nie jest najlepsza w stawce, jak dla mnie.

    > Telefonów jest więcej, oczywiście w kategorii "telefon" a nie "modny gadżet
    > do zabłyśnięcia w towarzystwie". Np. taki Kaiser wciąż jest dobrym
    > urządzeniem z dosyć bogatym zestawem funkcji, przy okazji żywotnością
    > baterii bijąc nowsze telefony na głowę.

    Ale to jest sprzęt z 2007, WM6.0, i XDA Dev. wita żeby cokolwiek z sensem
    (nie mylić z senseUI) otrzymać. 320x240 2,8" no nie jest to sprzęt na
    dzisiejsze wygodne czasy. Zestaw to z najtańszym na allegro LG GT-540.

    > W dodatku zmiana wyglądu systemu nie wymaga ściągnięcia 666 megabajtów od
    > producenta, można zainstalować po prostu program, np. Wisbar Advance
    > Desktop i w kilkanaście minut wyrzeźbić sobie nowy wygląd, co ciężko nazwac
    > urobieniem się.

    Ale w androidzie jest tak samo, wybierasz z marketu launcher, motyw do
    niego i już. A to 666 to iOS miałeś na myśli, nie wiem nie znam się.

    > Wada - na skutek takiej a nie innej propagandy i masowego pędu developerów
    > brakuje nowych programów.

    Deweloperzy idą tam gdzie mają nadzieję zarobić.

    > TO jest system. A do czego zostanie zainstalowany to już inna broszka. Np.
    > na HTC HD2 można bez problemu.

    Tak pokręciłem z tym wolnym telefonem. OK, jest i co z tego, do samodzielnego
    wgrania i napisania sobie softu na niego.

    > urabiania w zasadzie tyle samo, trudno powiedzieć zresztą.
    > Z zalet - masy oprogramowania. Fakt, 90% z tego to tylko chłam, szum
    > informacyjny przez który trzeba się przebić zanim się znajdzie cokolwiek
    > wartościowego itp. Za to jest sporo akcesoriów - znajdź np. uchwyt do
    > samochodu który pozwala na użycie telefonu z Androidem jako źródła muzyki,
    > łącznie z kontrolą utworów z kierownicy samochodu...

    No ale co mi po akcesoriach skoro nie udostępnia mi podstawowej dla mnie
    funkcjonalności, razi też bardzo moje niezbyt wyszukane poczucie estetyki.
    iOS jest OTB dla mnie nie do użycia zupełnie. A dalej coraz bardziej pod
    górę.
    BTW, czy da się już ten telefon wyjąć z pudełka włożyć kartę i zadzwonić?
    Czy nadal nie.

    > Z ideałów - wciąż mam nadzieję, że chłopaki z xda-dev któregoś dnia dostaną
    > się do Windows CE pod WP7 i będzie można mieć telefon dualny, odpalający
    > zarówno stare jak i nowe programy. Technicznie jest to mozliwe.

    A to to już obsługuje copy paste, czy nadal jest na wishlist.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 23. Data: 2011-05-18 10:50:52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 18 May 2011 10:27:43 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

    > Deweloperzy idą tam gdzie mają nadzieję zarobić.

    W Android Markecie za dużo nie zarobią - zdecydowana większość programów
    jest darmowa, bardzo mało jest programów które nie miałyby swojego
    darmowego odpowiednika.

    > Tak pokręciłem z tym wolnym telefonem. OK, jest i co z tego, do samodzielnego
    > wgrania i napisania sobie softu na niego.

    Nokia właśnie zaczyna reklamować N9 z MeeGo, podobno przeniesienie
    oprogramowania z Maemo do MeeGo nie jest skomplikowane, a Maemo wbrew
    pozorom miało sporo dobrych programów.

    > BTW, czy da się już ten telefon wyjąć z pudełka włożyć kartę i zadzwonić?
    > Czy nadal nie.

    Nie. Z drugiej strony standardowego Androida wciąż nie da się
    zsynchronizować z pecetem na odległość mniejszą niż kilkaset kilometrów.
    Tzn na 8 tysięcy się da. Na 80 centymetrów się nie da. Bo tak.

    > A to to już obsługuje copy paste, czy nadal jest na wishlist.

    Windows CE? Zawsze :-)
    A WP7 od paru tygodni również.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu" - Paweł "robbo" Kamiński

  • 24. Data: 2011-05-18 12:30:24
    Od: kakmar <k...@g...com>

> [...]
    >
    > W Android Markecie za dużo nie zarobią - zdecydowana większość programów
    > jest darmowa, bardzo mało jest programów które nie miałyby swojego

    Ale piszą, są aplikacje, powstają nowe, kilka kupiłem, więc raczej nie ma
    tragedii. Są też niezależne od Google sklepy z oprogramowaniem.

    > Nokia właśnie zaczyna reklamować N9 z MeeGo, podobno przeniesienie
    > oprogramowania z Maemo do MeeGo nie jest skomplikowane, a Maemo wbrew
    > pozorom miało sporo dobrych programów.

    Ale z reklamy nie zadzwonię, zobaczymy co im wyszło jak wejdzie na rynek.
    Jak zobaczyłem N900 to chciałem ją kupić, pooglądałem jakieś dane,
    prezentacje, to świetny telefon, bdb system. Tyle że jak wziąłem do ręki
    to zrezygnowałem. Tak samo jak z HD2.

    > Nie. Z drugiej strony standardowego Androida wciąż nie da się
    > zsynchronizować z pecetem na odległość mniejszą niż kilkaset kilometrów.
    > Tzn na 8 tysięcy się da. Na 80 centymetrów się nie da. Bo tak.

    Niby taka jest koncepcja, ale to trochę wydumana wada, bo jak ktoś chce
    to się da, bez specjalnego napinania. Część producentów daje tę
    funkcjonalność OTB.

    > Windows CE? Zawsze :-)
    > A WP7 od paru tygodni również.

    I bardzo dobrze, że idzie ku lepszemu ;)

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 25. Data: 2011-05-19 06:21:54
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > Póki co - WM6.5, MeeGo, Maemo (w zasadzie już ś.p.) i - aż głupio przyznać
    > - iOS.

    Problem w tym, że praktycznie nie powstają już nowe aplikacje na WM6.5,
    gdzie się nie wejdzie, to developerzy idą tylko w Androida albo w iOS.

  • 26. Data: 2011-05-19 06:27:47
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > do zabłyśnięcia w towarzystwie". Np. taki Kaiser wciąż jest dobrym
    > urządzeniem z dosyć bogatym zestawem funkcji, przy okazji żywotnością
    > baterii bijąc nowsze telefony na głowę.

    Dodam od siebie Samsung Omnia Lite, z wymienionym ROMem (na tym od Samsunga
    nie da sie pracować).
    telefon tani, ma 3G, GPS, chodzą mapy różnych dostawców, sensor ruchu,
    wideorozmowy, WiFi, chodzi udostępnianie netu po BT, WiFi.
    Żeby jeszcze miał klawiatutę numeryczną (nie qwerty)...

> [...]
    > się do Windows CE pod WP7 i będzie można mieć telefon dualny, odpalający
    > zarówno stare jak i nowe programy. Technicznie jest to mozliwe.

    Ale CE to chyba nie do końca to samo co WM, wiele instalek ma w cab-ie
    warunek, że jak CE to nie zainstaluje aplikacji przeznaczonej dla WM. No ale
    może dłubanina tu i ówdzie by to obeszła.

    JA

  • 27. Data: 2011-05-19 09:56:49
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 19 May 2011 08:27:47 +0200, Jeremiasz napisał(a):

    > Ale CE to chyba nie do końca to samo co WM, wiele instalek ma w cab-ie
    > warunek, że jak CE to nie zainstaluje aplikacji przeznaczonej dla WM. No ale
    > może dłubanina tu i ówdzie by to obeszła.

    co nie znaczy, że pod Windows Mobile czy Windows Phone nie ma Windows CE.
    Jest. Programy pod CE zadziałają teoretycznie pod WM, tyle, że mogą mieć
    problemy z ekranem (większość modeli z CE ma ekran w poziomie i inne
    proporcje)
    Da się nawet dosyć prosto wyłączyć całą nakładkę WM i zostać z czystym CE.
    Trochę grzebania, ale żadne rocket science.

    Co innego WP7 - tu to już jest masakra, a w WinCE jest schowane baaaaardzo
    głęboko.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Po co uzywac czegos tak topornego jak BT do przesyłania czegokolwiek ?" -

  • 28. Data: 2011-05-19 21:50:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kakmar wrote:
> [...]
    /B0007DBJM8/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1305487384&sr=8-1

    > Dramatyzujesz, operator sieci GSM z której korzystasz zna twoją
    > pozycję i nic na to nie poradzisz. Zawsze gdy łączysz się z

    ciach

    a co kolega doradzi w temacie?

  • 29. Data: 2011-05-19 21:50:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>