  • 21. Data: 2011-03-18 20:29:15
    Temat: Re: jaki komp dla informatyka w urzedzie?
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-03-18 08:45, Kamil 'Model' pisze:

    > No ja u Siebie doprowadziłem do tego, że kobitki sobie sobie wymieniają
    > tonery i usuwają zacięcie papieru z drukarek. A dużo rzeczy i tak
    > robione jest na telefon. Jak Pani dzwoni i mówi "nic nie działa" albo
    > "nie działa komputer" to oczywiście trzeba jej powiedzieć, co by
    > sprawdziła listwę lub żeby włączyła monitor :)

    Pewnie Ci się śniło, albo tą kobitką ro jesteś Ty.

    --
    animka

  • 22. Data: 2011-03-18 21:48:13
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 18 Mar 2011 21:29:15 +0100, animka napisał(a):

    > Pewnie Ci się śniło, albo tą kobitką ro jesteś Ty.

    Że Ty sobie ze sprzętem / oprogramowaniem nie radzisz, to już nie raz
    udowodniłaś. Naprawdę - nie każda kobieta jest na takim samym, jak Ty,
    poziomie...

    [ Paranoja też jest sposobem na życie. ]
    [ (Murgen, Glen Cook "A imię jej ciemność") ]

  • 23. Data: 2011-03-20 17:49:16
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 18/03/2011 07:45, Kamil 'Model' wrote:

> [...]
    > "nie działa komputer" to oczywiście trzeba jej powiedzieć, co by
    > sprawdziła listwę lub żeby włączyła monitor :)

    Wystarczy wdrożyć jakiś porządny system helpdesku, uzgodnić z szefostwem
    trzydniowe albo i dłużej SLA na takie pierdoły i panie Krysie same dojdą
    do wniosku, że lepiej zacięty papier wyciągnąć samemu, niż zgłaszać
    usterkę i czekać aż ktoś zareaguje.

    Kamil

  • 24. Data: 2011-03-20 20:49:53
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-03-20, o godz. 17:49:16
    Kamil <k...@s...com> napisał(a):

> [...]
    > Krysie same dojdą do wniosku, że lepiej zacięty papier wyciągnąć
    > samemu, niż zgłaszać usterkę i czekać aż ktoś zareaguje.

    Niby tak po czym okazuje się że pani Krysia to sekretarka szefa urzędu.
    I SLA o kant potłuc bo jak nie zrobisz od ręki ro szef urzędu znajdzie
    powód byś to nie ty był podległym mu informatykiem. ;-)

    Zdrówko

  • 25. Data: 2011-03-20 23:05:09
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "jg" <j...@f...pl> napisał w wiadomości

    > dane bede trzymal na drugim hdd. a te ww. bazy sql to beda bekapy baz, a
    > nie te wykorzystywane na biezaco, wiec tez nie ma strachu.

    No jak bekapy beda, to faktycznie nie ma strachu
    pewnie nowy łe-urzad w powstaje ;)

  • 26. Data: 2011-03-21 08:46:12
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Marrcino" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > A to już zależy od urzędu i inwencji informatyka (np środki unijne).
    > Powiem tak 95% firm chciałoby mieć taką infrastrukturę i porządek jak u
    > mnie w urzędzie. Ale jak się chcieć nie chce to juz insza inszość.

    Rzuć nazwą urzędu. Skieruję uwagę na taki, paru moich kolegów
    Dobrze jest korzystać ze sprawdzonych metod.

    Artur(m)

  • 27. Data: 2011-03-21 08:56:28
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > O, i taka postawa jest godna pochwaly, Gdy pracowalem w takim "urzedzie' i
    > musialem walczyc o kase, powiedzialem wprost, ze z g**na miodu nie ukreca,
    > i albo pomoga mi w zdobyciu kasy na sprzet albo sie rozstajemy, bez zalu z
    > mojej strony, bo ja sznurkiem sieci nie bede latal. I rzeby cos z biznesu
    > mozna bylo wyjac, to najpierw trzeba wlozyc. I zrobilem piekna
    > strukturalna siec, jeden porzadny zarzadzalny switch zamiast 20 dlinkow
    > rozrzuconych po pokojach, 4 porzadne serwery, kilkadziesiat kompow
    > firmowych z trzyletnim serwisem NBD.

    Jak to zrobiłeś. Pomóż innym kolegom,
    jak zasugerować wydanie przez urząd z grubsza 0.5mln złotych
    (chyba ze gminny to 0.2 mln zł)
    na szczytny cel. (i to jak sugerujesz, od ręki - cud prawie).

    Artur(m)
    ps. ostatnio, ze źródeł dobrze poinformowanych dowiedziałem się,
    że trzyletni budżet działu informatyki, średniej wielkości miasta,
    wojewódzkiego wyniósł 200 000(!) plnów.

    Artur(m)

  • 28. Data: 2011-03-21 10:03:19
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 20/03/2011 20:49, Maciek Babcia Dobosz wrote:

    > Niby tak po czym okazuje się że pani Krysia to sekretarka szefa urzędu.
    > I SLA o kant potłuc bo jak nie zrobisz od ręki ro szef urzędu znajdzie
    > powód byś to nie ty był podległym mu informatykiem. ;-)

    A to wiadomo, są panie krysie i Panie Krysie, ale zawsze to jednak
    ułatwia życie. :)

    Kamil

  • 29. Data: 2011-03-21 10:05:47
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-03-21, o godz. 09:56:28
    "Artur\(m\)" <m...@i...pl> napisał(a):

    > Artur(m)
    > ps. ostatnio, ze źródeł dobrze poinformowanych dowiedziałem się,
    > że trzyletni budżet działu informatyki, średniej wielkości miasta,
    > wojewódzkiego wyniósł 200 000(!) plnów.

    Tzn. Urzędu Wojewódzkiego? Oni mają tam to często rozbite na
    departamenty i jednostki i zwykle dużą część kosztów w innych
    budżetach. Czyli np. geodeci mają własny budżet na sprzęt i soft -
    informatyka tylko pomaga określić potrzeby. Tak jest np. w mazowieckiem.
    Np. często w firmach prywatnych tak jest że budżet na materiały
    eksploatacyjne (tonery, płytki, papier itd.) jest przypisany do
    informatyki a w UW w Warszawie jest to oddzielny budżet powielarni.
    Trza prześledzić wszystkie tabelki nie tylko działu IT. No i raczej
    pensje w to nie wchodzą bo 200 tysięcy to po ~5500 brutto miesięcznie
    dla jednego kierownika przez 3 lata. ;-)

    Zdrówko

  • 30. Data: 2011-03-21 10:12:04
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.03.2011 08:11, Robson pisze:

> [...]
    > nich nie bede zmienial. Niech czytaja instrukcje, a jak nie rozumieja,
    > niech czytaja do skutku. Po roku czasu panie w biurze nawet tonery

    I po roku okazałeś się zbędny? ;->