  • 1. Data: 2011-03-28 10:55:41
    Temat: jaki internet bez telefonu?
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Witam,
    Przeprowadzam się do Kątów Wrocławskich gdzie jest linia TP (mogę zrobić
    cesję na siebie). Jaki internet wypadnie mi najkorzystniej jeżeli nie
    potrzebuję telefonu? W netii mogą mi podłączyć max 6Mbps za 59zł/m-c i babka
    z netii mówi że mogę po podłączeniu zrezygnować z linii telefonicznej tp,
    ale w regulaminie tej promocji wyczytałem że jeżeli nie ma linii to
    doliczają 30zł brutto za dzierżawę łącza (wtedy razem 89zł/m-c, a jeśli
    podłączam od razu internet w netii bez linii to 84zł/m-c, babka jednak
    mówiła że to oddzielne usługi i po instalacji internetu można rezygnować-
    prawda to i nie doliczą 30zł co miesiąc czy ściema ze strony konsultantki
    netii? Jeżeli nie to co najlepiej wybrać - w tp widzę ceny podobne (59+29 za
    utrzymanie łącza) - chyba że tp może zaoferować większą prędkość na tym
    samym kablu? rozglądać się za czymś jeszcze?

    Lukasz

  • 2. Data: 2011-03-28 23:29:47
    Temat: Re: jaki internet bez telefonu?
    Od: M <m...@g...com>

    Lekko NTG (skoro bez telefonu), ale - rozglądać się, nie patrzeć tylko
    na cenę, nie podpisywać długich lojalek (2 lata to kawał czasu) - i
    popierać lokalne firmy, póki jeszcze są...
    Z utrzymania łącza wątpię by dało się zrezygnować (Netia musi za nie
    zapłacić TP), chyba że sobie sami zbudujemy własne :)
    W razie sprawy spornej, wiążący jest regulamin i umowa, a nie to co
    mówiła konsultantka (też człowiek i może się pomylić lub "pomylić", a
    umowę się podpisało to płacić trzeba).
    Kablowi jest wszystko jedno czy latają po nim bity TP czy Netii, BSA
    to taka wirtualna konkurencja (kto ma lepszy marketing), a technicznie
    ta sama infrastruktura (kabel i DSLAM).
    W razie jakichś problemów mogą być przepychanki (TP może zwalać winę
    na Netię, lub odwrotnie) więc to by przemawiało raczej za TP.
    Z drugiej strony, BSA (Netia, Multimo itp.) można wziąć na linii z
    abonamentem socjalnym (już niedostępnym, ale kto miał i nie zmienił -
    nadal ma), a TP nie pozwala (chyba że coś się zmieniło).

  • 3. Data: 2011-03-29 04:36:46
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "M" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    >Lekko NTG (skoro bez telefonu), ale - rozglądać się, nie patrzeć tylko
    >na cenę, nie podpisywać długich lojalek (2 lata to kawał czasu) - i

    tylko trochę wątpię żeby przez te 2 lata cena diametralnie spadła..

    >popierać lokalne firmy, póki jeszcze są...

    chciałbym, tylko albo ich nie ma, albo nie potrafią się zareklamować, w
    zasadzie znalazłem jedną firmę w której formularzu zostawiłem swój kontakt -
    może się odezwą

    >W razie sprawy spornej, wiążący jest regulamin i umowa, a nie to co
    >mówiła konsultantka (też człowiek i może się pomylić lub "pomylić", a
    >umowę się podpisało to płacić trzeba).

    wiem, dlatego dziś tam pójdę tą sprawę wyjaśnić, może sama nie wie że
    wprowadza w błąd...

    >Kablowi jest wszystko jedno czy latają po nim bity TP czy Netii, BSA
    >to taka wirtualna konkurencja (kto ma lepszy marketing), a technicznie
    >ta sama infrastruktura (kabel i DSLAM).

    to wiem, ale w/g. https://netiaonline.pl/skantarek/standard/checkForm.
    do do
    centrali mam 2130m i mogę wyciągnąć max 6Mbps, może realnie da się przy tej
    odległości osiągnąć więcej?

    >Z drugiej strony, BSA (Netia, Multimo itp.) można wziąć na linii z
    >abonamentem socjalnym (już niedostępnym, ale kto miał i nie zmienił -
    >nadal ma), a TP nie pozwala (chyba że coś się zmieniło).
    i tu cały 'piec' jest pogrzebany, w punkcie tp dowiedziałem się że linię
    odziedziczę z socjalnym więc szkoda się go pozbywać, choć z drugiej strony
    można zawiesić usługę...
    Dowiedziałem się też, że jeśli cesja będzie np. dziś to linia będzie moja od
    1 maja!!!! bo muszą dane wklepać do systemu :D do tego czasu będzie
    poprzedniego właściciela który już tam mieszkać nie będzie więc powinien
    zawiesić tą linię żebym gołych bab przez telefon nie oglądał, a ja do maja o
    neostradzie czy czymkolwiek mogę pomarzyć...?!

    Lukasz

  • 4. Data: 2011-03-29 12:53:46
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 28 Mar 2011 12:55:41 +0200, "Lukasz"
    <l...@b...net.pl> wrote:

    >Witam,
    >Przeprowadzam się do Kątów Wrocławskich gdzie jest linia TP

    jest tam moze siec Dialogu (druty a nie wirtualnie). Przenies sie do
    nich z linia i numerem z TP (lub nie):

    Dzis patrzylem na oferte dla jednej pani:

    internet 2mb/s (sa tez wyzsze predkosci ale drozej) + telefon
    familijny Nieograniczony (bez limitow na stacjonarne w PL i EU)- umowa
    na 24 zl -

    razem 80 zl/miesiac/brutto

    a w TP:

    zawieszona usluga telefoniczna 21 zl + Neostrada (np. 2 mb/s) ca 50
    zl

    razem ok 70 zl (+- 5 zl) pare zlotych taniej a nie mozesz dzwonic a
    Dialogu gdzies i ile chcesz.

    Jak nie chcesz dzwonic, to wez TP (zawsze to zostanie pare zlotych na
    piwo).

    Albo poszukaj Internetu na wifi (w swojej okolicy), wtedy nie bedziesz
    musial posiadac linii telefonicznej, a Internet na wifi to pewnie juz
    20 zl (za najnizsze opcje).

    Albo z sasiadem na spolke !!! (kabel miedzy domami/mieszkaniami lub po
    wifi (najlepiej na 5GHz, bo na 2.4GHz to jest ciasno i duzo
    interferencji).

    Zdaj relacje na co sie zdecydowales. No i na piwo dla mnie!

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2011-03-31 06:07:07
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    > jest tam moze siec Dialogu (druty a nie wirtualnie). Przenies sie do
    > nich z linia i numerem z TP (lub nie):

    nie ma tam dialogu

> [...]
    > internet 2mb/s (sa tez wyzsze predkosci ale drozej) + telefon
    > familijny Nieograniczony (bez limitow na stacjonarne w PL i EU)- umowa

    miałem do tej pory w dialogu 10Mbps bez telefonu za 84zł miesięcznie
    Połączenia bez limitów na stacjonarne w PL mam w Pleju, za gramanicę na
    razie musi wystarczać skype.

    > zawieszona usluga telefoniczna 21 zl + Neostrada (np. 2 mb/s) ca 50

    Interesuje mnie jak najwyższa prędkość, z niższych prędkości korzystam w
    internecie mobilnym
    co do zawieszania- to dobra opcja, choć jeśli odziedziczę linię z socjalnym
    to pewnie już jej nie będę zawieszał, na przychodzące się przyda.

  • 6. Data: 2011-03-31 07:32:28
    Od: "sdd" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Lukasz" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "M" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    >tylko trochę wątpię żeby przez te 2 lata cena diametralnie spadła..

    Cena moze i nie, ale np. szybkosc wzrosnie 10-krotnie (lub stukrotnie), ale
    abonenci zwiazani cyrografami beda musieli cieszyc sie dotychczasowymi
    warunkami

    Pozdrawiam
    SDD