  • 41. Data: 2012-07-31 20:43:38
    Temat: Re: jaka płyta z 360W?
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Einstein" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jv7s1e$oa$1@inews.gazeta.pl...

    > Może się okazać, że np. przez pół roku nic nie będzie się działo, aż tu
    > nagle.....

    ... aż tu nagle zadziałają w razie czego zabezpieczenia.

    > Podsumowując, lepiej dołożyć do nowego zasilacza (jak kasy brak to się
    > wstrzymać chwilę) i jak to mówią "mieć czyste sumienie"

    Tyle że w tym segmencie nowy zasilacz będzie kosztował niewiele mniej niż
    G530 czy low-endowa płyta do niego. Więc skoro ma stary sprawny zasilacz to
    nie ma sensu go wymieniać.

  • 42. Data: 2012-08-01 02:55:57
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    Irokez (n...@w...pl)
    in news:5017803c$0$1295$65785112@news.neostrada.pl

    > No z H61 to problem, H67 już nie, np
    > http://www.komputronik.pl/product/120585/Sprzet_komp
    uterowy/Podzespoly/
    > Asus_P8H67_M_Rev_3_0.html Tylko fakt że drożej.

    No, ale za samo PATA mi się nie opłaca płacić ponad dwa razy tyle. Bo
    niewiele więcej widzę tam potrzebnego dla siebie. USB3.0 mają i te, i te
    (niektóre).
    Chyba że coś przeoczyłem. :)

    MSz

  • 43. Data: 2012-08-01 03:17:29
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    Chris (s...@s...net)
    in news:jv80h7$3hm$1@inews.gazeta.pl

    > ASROCK Fatal1ty P67 Performance Intel P67 LGA 1155
    > (PCX/DZW/GLAN/SATA3/USB3/RAID/DDR3)
    > http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=Fatal1ty
    %20P67%20Performanc
    > e&cat=Specifications
    >
    > Albo jeśli płyty za drogie to po taniości:
    >
    > Kontroler PCI - e-SATA (1+0) + SATA (0+2) + IDE(ATA) (0+1)
    > http://www.4world.pl/categories/product/43/368

    Po taniości oczywiście lepiej, bo z tego Asrocka najbardziej spodobał mi
    się "Floppy connector".

    A pod tym kontrolerem PCI napisane: UWAGA! Z dysków podłączonych do
    kontrolera nie ma możliwości bootowania systemu.

    MSz

  • 44. Data: 2012-08-01 03:57:21
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    maX (a...@i...pl)
    in news:jv98il$vrq$1@atena.e-wro.net

    Ale to znaczy, że tu się mylą? http://tinyurl.com/cancqhd

    > Tak, to optymalny wybór. Grafa to najlepiej HD5570 (ok. 200 zł),
    > karty Ati mają zdecydowanie mniejszy pobór mocy od nVidii.

    Zaraz, bo nie rozumiem. Myślałem, że nowe procesory same obsługują
    grafikę, i jak włożę taki do płyty która też to obsługuje, to będę mógł
    się obejść bez karty graficznej. Przetestuję grafikę Intela, a jak mi się
    nie spodoba, to kupię zewnętrzną kartę (mało prawdopodobny scenariusz).
    Nie jest tak?
    Dzięki za cenne uwagi co do kart graficznych.

    > Co do dysków, to nie ma tanich płyt s1155 z IDE, musiałbyś dać
    > dodatkowy kontroler z IDE (najlepiej na PCI-Ex a nie PCI, bo gniazd
    > PCI też coraz mniej na płytach s1155). Ewentualnie przejściówki
    > IDE->SATA.

    No pewnie, bo to rozwiązanie przejściowe ;)

    > Możesz dogadać sie z sklepem, żeby w razie czego móc wymienić /
    > zwrócić płytę. Albo przejść się do nich z tym zasilaczem, niech
    > sprawdzą na miejscu.

    A tam, jak kupię płytę droższą niż zasilacz, to już raczej zasilacz
    zmienię. ;) 150 zł starczy mam nadzieję.

    Dzięki,
    MSz

  • 45. Data: 2012-08-01 04:07:51
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    BartekK (s...@d...org)
    in news:jv86m4$qds$1@mx1.internetia.pl

    > Jak tak bardzo tniesz koszty, to kup płytę na s1155, procesor z
    > zintegrowaną grafiką, i minimum potrzebnego ramu w 1 szt. (ddr3 jest
    > najtańszy teraz). A jak będzie trzeba, to do tak biednego zestawu na
    > początek (do czasu np zmiany grafiki na jakąś mocną) wystarczy ci
    > najsłabszy najbiedniejszy zasilacz współczesny.

    Tylko mam nadzieję, że mój (2003r.) = współczesny. ;)

    MSz

  • 46. Data: 2012-08-01 04:28:24
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    Einstein (e...@g...pl)
    in news:jv7s1e$oa$1@inews.gazeta.pl

    > Ile dokładnie lat ma ten twój zasilacz? Ja jednak podchodzę do takich
    > tematów ostrożnie.

    No tak, właśnie niedawno ktoś tu pisał, że taki Chieftec uszkodził
    wszystkie komponenty komputera.
    Mój to HPC-360-202, kupiony w 2003r.
    Wydaje się że ten, ale jeśli "3-pin pomiar prędkości wentylatora w
    zasilaczu" jest błędne (bo mam 2 piny, nad czym ubolewam), to ATX 2.0 też
    może być nieprawdą.
    Ale jaka jest definicja tego ATX 2? Bo znalazłem jakiś obecnie
    sprzedawany zasilacz chyba 450W i przy +12V miał 18W, mniej więcej tyle
    co mój stary!

    MSz

  • 47. Data: 2012-08-01 05:38:04
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-08-01 04:28, Marcin Szumilas wrote:
> [...]
    > Ale jaka jest definicja tego ATX 2? Bo znalazłem jakiś obecnie
    > sprzedawany zasilacz chyba 450W i przy +12V miał 18W, mniej więcej tyle

    Wiki, zasilacze mają kilka oddzielnych linii 12V, 450W to max.
    sumaryczna moc na wszystkich liniach zasilania.

  • 48. Data: 2012-08-01 08:34:47
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Marcin Szumilas nabazgrał(a):

    > Quoted:
    > Einstein (e...@g...pl)
    > in news:jv7s1e$oa$1@inews.gazeta.pl
    > No tak, właśnie niedawno ktoś tu pisał, że taki Chieftec uszkodził
    > wszystkie komponenty komputera.

    Wywalił też bezpieczniki w domu oraz piwnicy ... taki super Chieftec
    generujący wysokie napięcie w obu kierunkach .. do koma i do sieci .. dobrze
    że elektronia przez niego nie padła .. albo nowa godzilla nie powstałą ..
    było by Gozilla vs Chieftec ... :)

  • 49. Data: 2012-08-01 13:10:09
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    > sprzedawany zasilacz chyba 450W i przy +12V miał 18W

    18A
    Sorry

  • 50. Data: 2012-08-01 16:02:16
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Quoted:
    > maX (a...@i...pl)
    > in news:jv98il$vrq$1@atena.e-wro.net

    > Ale to znaczy, że tu się mylą? http://tinyurl.com/cancqhd

    202-ek były dwa rodzaje. Zwykła oraz DF. DF jest 2.0, ale ty masz zwykłą.
    Porównaj sam:
    http://www.highpowersupply.com/product-ps-hpc360202.
    htm
    http://www.highpowersupply.com/product-ps-hpc360202d
    f.htm

> [...]
    > się obejść bez karty graficznej. Przetestuję grafikę Intela, a jak mi się
    > nie spodoba, to kupię zewnętrzną kartę (mało prawdopodobny scenariusz).

    Dokładnie tak jest.

    > A tam, jak kupię płytę droższą niż zasilacz, to już raczej zasilacz
    > zmienię. ;) 150 zł starczy mam nadzieję.

    Starczy ta 202.