  • 1. Data: 2017-01-30 18:58:59
    Temat: jaka karta graficzna do sporadycznego grania?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    95% czasu siedzę i czytam. ale czasem zagrałbym w coś (wiedzimina) a
    dzieci też.... bym zapoznał z czymś więcej niz gierki na tablecie.
    Pooglądałem co tam jest allegro w okolicach 500zł, ale co mnie przeraża
    to pobór mocy w stanie spoczynku. Z takich które mają jakąś wydajność i
    moc w granicach rozsądku znalazłęm radeona rx460 (14 nano metów).
    Wolałbym Nvidie, nawet trochę bym dopłacił, ale porównywalna karta
    (benchmark z netu) to 660ti(28nm), która ma dwukrotnie większe
    zapotrzebowanie na moc.
    Czy i kiedy nvidia przeszła na 14nm? czy w tej serii są tańsze karty?
    Jakieś sugestie? Karta ma spoko dać radę wiedzminowi numer dwa.
    ToMasz

  • 2. Data: 2017-01-30 19:13:20
    Temat: Re: jaka karta graficzna do sporadycznego grania?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-30 18:58, ToMasz wrote:
    > Jakieś sugestie? Karta ma spoko dać radę wiedzminowi numer dwa.

    Ciągle mam wsadzona HD 6850 i jakoś nie ma potrzeby zmieniać, nawet dla
    Fallouta4, wszystko chodzi choć może nie w full wypasie, ale kogo to
    obchodzi. A w Raymana czy gry LEGO pograsz na byle czym. Nie ma sensu
    inwestować w hiper wydajność skoro to dzieci i nie widzą róznicy w HD
    czy 4K.

  • 3. Data: 2017-01-30 19:14:18
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    > Karta ma spoko dać radę wiedzminowi numer dwa.

    GTX 750Ti 2GB

  • 4. Data: 2017-01-30 19:16:25
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

> [...]
    >Czy i kiedy nvidia przeszła na 14nm? czy w tej serii są tańsze karty?
    >Jakieś sugestie? Karta ma spoko dać radę wiedzminowi numer dwa.

    Zapoznaj sie z Nvidia Geforce 750Ti, wersja z dodatkowym zasilaniem (mniej
    obciąża prądowo płytę główną).
    Kiedyś robiłem rozeznanie w tym temacie i ta pozycja wydaje sie być
    rozsądna, nie brałem pod uwagę Ati jestem zwichnięty na Nvidie.
    Na youtube sa filmy z gameplay wiedzmina 2 na tej grafice.
    Poza grafiką ważna jest tez reszta bebechów, myślę ze cos w klasie I3 4XXX
    3Ghz+ bedzie OK + 8GB RAM.

    Koniec końców kupiłem GTX760 ze względu na wydajność, ale aby cena była
    podobna musiałem kupić używkę - trochę loteria czy nie poserwisowa etc.
    chyba ze sie trafi np. aktywną gwarancją (ważne aby dostać paragon/fakturę)

    Buniek

  • 5. Data: 2017-01-30 23:11:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Zapoznaj sie z Nvidia Geforce 750Ti, wersja z dodatkowym zasilaniem
    > (mniej obciąża prądowo płytę główną).
    wydajnościowo, w porównaniu z rx460 kiszka
> [...]
    > chyba ze sie trafi np. aktywną gwarancją (ważne aby dostać paragon/fakturę)

    wydajnościowo, w porównianiu z rx460 całkiem całkiem, tylko że
    porównanie mocy jest tragiczne. 75W do 170W

    no i wszystko wskazuje że jednak kupię.....
    Tam tara tam....
    gfx 1050. ktoś ma? jak się spisuje? Czy da się podłączyć do niej monitor
    vga wtyczką D15?

  • 6. Data: 2017-01-30 23:31:13
    Od: atm <...@v...pl>

    > Tam tara tam....
    > gfx 1050. ktoś ma? jak się spisuje? Czy da się podłączyć do niej monitor
    > vga wtyczką D15?

    Nie wiem jak w tych poszukiwaniach znajdujesz 970. Do niedawna mialem
    jedną, Wiedzmin 3 na calkiem wysoko ustawionych detalach chodzil
    plynnie. Teraz dolozylem druga w SLI i jest juz z zapasem.

  • 7. Data: 2017-01-31 10:18:53
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.01.2017 o 23:31, atm pisze:

    > Nie wiem jak w tych poszukiwaniach znajdujesz 970. Do niedawna mialem
    > jedną, Wiedzmin 3 na calkiem wysoko ustawionych detalach chodzil
    > plynnie. Teraz dolozylem druga w SLI i jest juz z zapasem.

    znajduje ją.... na allegro za 850zł

    za droga, dzięki

  • 8. Data: 2017-01-31 15:10:12
    Od: Doxent <d...@g...pl>

    > no i wszystko wskazuje że jednak kupię.....
    > Tam tara tam....
    > gfx 1050. ktoś ma? jak się spisuje? Czy da się podłączyć do niej monitor
    > vga wtyczką D15?

    nie da się niestety, tylko DVI, HDMI albo DP. Do VGA nie podłączysz
    żadnej nowej karty wypuszczonej w ostatnim roku.

  • 9. Data: 2017-01-31 15:16:28
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 31 stycznia 2017 15:10:17 UTC+1 użytkownik Doxent napisał:

    > nie da się niestety, tylko DVI, HDMI albo DP. Do VGA nie podłączysz
    > żadnej nowej karty wypuszczonej w ostatnim roku.

    Ale mozna kupic przejsciowke hdmi-dsub.
    Najlepiej taka z wyjsciem audio na jacka.

    Mam taka i korzystam na ps3. Dziala bardzo fajnie.

  • 10. Data: 2017-01-31 20:05:04
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    W dniu 2017-01-30 o 18:58, ToMasz pisze:
> [...]
    > Wolałbym Nvidie, nawet trochę bym dopłacił, ale porównywalna karta
    > (benchmark z netu) to 660ti(28nm), która ma dwukrotnie większe

    Do sporadycznego grania mi wystarczy to co jest wbudowane w core i7. Da
    się grać w Call of Duty. Jest cicho (wszystko w PC pasywne) i nie żre
    prądu. Niestety wiedźmina na tym nie testowałem.

    --
    pozdrawiam
    Piotr