  • 1. Data: 2017-01-28 21:40:26
    Temat: Czy zaufać klawiaturze Logitech (wireless)
    Od: universis <u...@i...pl>

    Około 1.5 roku teku miałem nieprzyjemną przygodę z włamem na moje konto
    Allegro i próby włamania na konto bankowe. Jak przeanalizowałem problem
    - to "wyciągnięto" hasła przez nasłuch bezprzewodowej klawiatury
    produkcji chińskiej - firma Riitek model RT-MWK03. Dziś posiadam
    klawiaturę wireless firmy Logitech model MK270, ale do logowania do
    banku używam macierzystej klawiatury laptopa. Mam troche kłopot z władzą
    w rękach i jest to dla mnie trochę uciążliwe - w związku z czym mam
    pytanie : Czy mogę używać w/w klawiatury Logitech do logowania do banku
    ? Słyszałem że Ligitech "pracował" nad problemem, ale nie wiem co z tego
    wyszło. Proszę o jakieś sugestie/odpowiedzi.

  • 2. Data: 2017-01-28 21:48:56
    Temat: Re: Czy zaufać klawiaturze Logitech (wireless)
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle universis napisał w sobota, 28 stycznia 2017
    21:40:

    > Około 1.5 roku teku miałem nieprzyjemną przygodę z włamem na moje
    > konto Allegro i próby włamania na konto bankowe.

    Jeżeli się obawiasz o bezpieczeństwo, to proponowałbym jednak
    kablową.

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 3. Data: 2017-01-28 21:57:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-28 21:40, universis wrote:
    > Allegro i próby włamania na konto bankowe. Jak przeanalizowałem problem
    > - to "wyciągnięto" hasła przez nasłuch bezprzewodowej klawiatury

    Jak to przeanalizowałeś?

  • 4. Data: 2017-01-28 22:17:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    universis pisze tak:

> [...]
    > w/w klawiatury Logitech do logowania do banku ? Słyszałem że
    > Ligitech "pracował" nad problemem, ale nie wiem co z tego wyszło.

    Logitech MK260 i MK270 mają szyfrowanie klawiatury.

    Możesz też używać klawiatury ekranowej

    %SystemRoot%\system32\osk.exe

    klikając myszką albo mieć jedno hasło do zaszyfrowanego pliku txt z
    hasłami. Potem copy paste myszką.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 5. Data: 2017-01-28 22:57:30
    Od: atm <...@v...pl>

    > wyszło. Proszę o jakieś sugestie/odpowiedzi.

    Musisz miec bezprzewodowa? W przypadku myszy bardzo sobie cenie
    bezkablowosc natomiast przewod klawiatury w ogole mi nie przeszkadza a
    pojawiaja sie zalety w postaci braku potrzeby ladowania, podswietlania,
    czy wspomnianego przez Ciebie spokoju w zakresie bezpieczenstwa.

  • 6. Data: 2017-01-31 09:35:00
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 28/01/2017 08:40, universis wrote:
> [...]
    > klawiatury Logitech do logowania do banku ? Słyszałem że Ligitech
    > "pracował" nad problemem, ale nie wiem co z tego wyszło. Proszę o jakieś

    Moze zastosuj podwojna autoryzacje gdzie sie da. Jest to na teraz jakies
    zabezpieczenie.

  • 7. Data: 2017-02-04 13:52:55
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Też jestem ciekaw...
    Jaki zasięg ma bezprzewodowa klawiatura i jakie środki technicze warto zastosować do
    włamu na czyjeś konto aledrogo?
    Bo że NSA czy GRU laserem skierowanym na Twoje szyby odczytają to, co piszesz na
    klawiaturze po samym dźwięku jej klawiszy lub spokojnie sklonują obraz Twojego
    monitora to oczywiste.

    -----

  • 8. Data: 2017-02-04 17:41:00
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces universis <u...@i...pl> zwrócił błąd:
> [...]
    > mogę używać w/w klawiatury Logitech do logowania do banku ? Słyszałem
    > że Ligitech "pracował" nad problemem, ale nie wiem co z tego wyszło.

    MK270 występuje w dwóch wersjach: unifying i nie-unifying. Wersja
    unifying ma takie pomarańczowe logo w kształcie śnieżynki (może być od
    dołu). Są znane różne haki do wersji nie-unifying i dwa do unifying. Co
    prawda jeden z tych ostatnich został załatany patchem przez logitecha, a
    drugi nie jest dostępny dla przeciętnego hakera (który ściągnął program
    z sieci nie rozumiejąc o co chodzi), ale ja bym uważał, że Twój system
    został złamany. Ostatecznie przestępcy to nieraz po prostu służby
    specjalne dorabiające na boku.

    Dlatego rozważyłbym sposób ukrycia hasła np. z klawiaturą ekranową.

    --
    Saiko Kila
    Jsem zaklínac. Zabývám se hubením potvor.

  • 9. Data: 2017-02-04 21:14:48
    Od: universis <u...@i...pl>

    OK mniej więcej kojarzę już o co chodzi - więc mam 2 pytania :

    1. Czy klawiatury komunikujące się z komputerem przy pomocy technologii
    Bluetooth ( te z dedykowanym "ząbkiem" do USB) - można uznać za
    klawiatury z szyfrowaną łącznością z PC ?

    2. Czy klawiatury firmy TeckNet wireless RF mają szyfrowaną łączność ?
    Te mają podświetlenie klawiszy co bardzo by mnie urządzało.

  • 10. Data: 2017-02-05 22:41:26
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2017-02-04 o 17:41, Saiko Kila pisze:
    > Ostatecznie przestępcy to nieraz po prostu służby specjalne
    > dorabiające na boku.

    Ano właśnie.
    Różne tam cieniasy to mogą co najwyżej na sklep osiedlowy zrobić napad,
    ale prawdziwa ośmiornica zaczyna się wtedy, gdy w to wplączą się
    "specjalni", co to uważają, że mogą wszystko. I często-gęsto mają rację,
    bo im to nikt kuku zrobić się nie odważy.

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"