  • 21. Data: 2009-04-07 05:32:54
    Temat: Re: jak zamienić 12V na 9V
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > Pewnie niedługo będziecie sobie o mnie opowiadac kawały, ale co tam ;)
    > --
    > "Mierz wysoko" - wpajali mu wzniośli nauczyciele. Strzelił im w łeb.
    > Stanisław Jerzy Lec

    Weź już przestań z tym Lecem, bo to głupie.
    Nie rozbieraj tego radia, jeśli z powrotem chcesz je podłączyć do sieci 230V
    .
    Wybierz jakieś radio samochodowe, które do tego nadaje się najlepiej.
    Budzik to w zegarku naręcznym LCD, będzie pobierał najmniej.
    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 22. Data: 2009-04-07 12:55:12
    Od: yes <y...@p...onet.pl>

    Marcin Łukasik pisze:

    > Znaczy się... napięcie?

    > Znaczy się... mocy?

    > Z małymi stratami prądu powiadasz... no, prądu to ono będzie miało
    > dostatek, bo taki akumulator to z 600A przy starcie spokojnie daje. Nie
    > podejrzewam, żeby Twoje radyjko tyle ciągnęło ;)
    > Z moich obliczeń wynika, że potrzebuje ok. 0.3A :)
    >
    > A tak poważniej to potrzebujesz stabilizator, np. wspomniany już 7809.
    >
    > m.

    A po co stabilizator - Dioda zenera w szereg lub 5 diod zwykłych 1N4007
    szeregowo i ma.

    pozdrawiam
    yes

  • 23. Data: 2009-04-07 14:35:55
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    yes pisze:

    > A po co stabilizator - Dioda zenera w szereg lub 5 diod zwykłych 1N4007
    > szeregowo i ma.

    Tak, jeśli zawsze miałby na wejściu te 12V. Ale na akumulatorze to
    różnie bywa.
    Z drugiej jednak strony, jeśli radio żre 9V z baterii, to wspomniana
    dioda powinna wystarczyć :)

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''