-
1. Data: 2009-10-25 08:46:50
Temat: jak wyregulowac zawieszenie w cross/enduro?
Od: "sailling8" <s...@U...fm>
Witam. Prosze o info jak powinna wyglada wlasciwa regulacja zawieszenia w
KLX 300. Jakim olejem najczesciej zalewaliscie lagi? Po ostatnim wypadzie
qmpel jadacy za mna potwierdzil moje przypuszczenia - tyl potwornie nie
trzyma. Jakie powinno byc prawidlowe ugiecie i stopien wytlumienia?
m.
-
2. Data: 2009-10-29 12:01:51
Temat: Re: jak wyregulowac zawieszenie w cross/enduro?
Od: "Piotr Kosior" <p...@w...pl>
Użytkownik "sailling8" <s...@U...fm> napisał w wiadomości
news:hc13a9$37f$1@inews.gazeta.pl...
> Witam. Prosze o info jak powinna wyglada wlasciwa regulacja zawieszenia w
> KLX 300. Jakim olejem najczesciej zalewaliscie lagi? Po ostatnim wypadzie
> qmpel jadacy za mna potwierdzil moje przypuszczenia - tyl potwornie nie
> trzyma. Jakie powinno byc prawidlowe ugiecie i stopien wytlumienia?
>
> m. Jedziesz pan do serwizu płacisz 12345677zł i może panu wyregulują
-
3. Data: 2009-10-29 12:31:45
Temat: Re: jak wyregulowac zawieszenie w cross/enduro?
Od: Arni <a...@N...spam>
Piotr Kosior pisze:
> Użytkownik "sailling8" <s...@U...fm> napisał w wiadomości
> news:hc13a9$37f$1@inews.gazeta.pl...
>> Witam. Prosze o info jak powinna wyglada wlasciwa regulacja zawieszenia w
>> KLX 300. Jakim olejem najczesciej zalewaliscie lagi? Po ostatnim wypadzie
>> qmpel jadacy za mna potwierdzil moje przypuszczenia - tyl potwornie nie
>> trzyma. Jakie powinno byc prawidlowe ugiecie i stopien wytlumienia?
>>
>> m. Jedziesz pan do serwizu płacisz 12345677zł i może panu wyregulują
>
>
klonowic.vlan3.corcoran.lubman.net.pl
czy szanowni Panowie chcą stracic dostep do netu?
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
-
4. Data: 2009-10-29 12:47:12
Temat: Re: jak wyregulowac zawieszenie w cross/enduro?
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-10-25 09:46:50 +0100, "sailling8"
<s...@U...fm> said:
> Witam. Prosze o info jak powinna wyglada wlasciwa regulacja zawieszenia
> w KLX 300.
Nie ma czegoś takiego. Zawsze ustawia się pod masę zwodnika, jgo styl
jazdy, preferencje.
> Jakim olejem najczesciej zalewaliscie lagi?
Stosownym. Gęstrzy olej to obejście problemu, właściwym rozwiązaniem
powinno być dobranie odpowiednich sprężyn, co oczywiście nie zawsze
jest opłacalne itepe.
> Po ostatnim wypadzie qmpel jadacy za mna potwierdzil moje
> przypuszczenia - tyl potwornie nie trzyma.
A jak dokładnie się to objawia?
> Jakie powinno byc prawidlowe ugiecie i stopien wytlumienia?
Ugięcie pod jeźdzcem, czyli SAG (przez niektórych w tym przypadku
nazywany dynamicznym, w przeciwieństwie do statycznego , czyli pod masą
samego motocykla) powinien mieć 40-50% skoku zawieszenia. Kompresja,
odbicie, tłumienie - stosownie od preferencji i warunków w jakich się
jeździ, ale również stanu zawiasów.
Ustaw wszystko na środek, zastanów się czy za twardo, czy za mięko,
skręć o połowę we właściwą stronę, powtarzaj aż do dobrania ustawień, z
którymi będzie Ci dobrze.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
5. Data: 2009-11-05 08:54:43
Temat: Re: jak wyregulowac zawieszenie w cross/enduro?
Od: "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl>
Użytkownik "sailling8" napisał w wiadomości
> Witam. Prosze o info jak powinna wyglada wlasciwa regulacja zawieszenia w
> KLX 300. Jakim olejem najczesciej zalewaliscie lagi? Po ostatnim wypadzie
> qmpel jadacy za mna potwierdzil moje przypuszczenia - tyl potwornie nie
> trzyma. Jakie powinno byc prawidlowe ugiecie i stopien wytlumienia?
Tak jak Sebastian napisał należy zacząć od środkowych ustawień,
a następnie kręcić na wyczucie zawsze o połowę dostępnej regulacji.
Pamiętaj tylko, że ustawienia do crossu są z definicji twarde, a do
enduro miękkie. Subiektywnie będziesz odczuwał lepsze trzymanie
obu kół na na miękkich ustawieniach ale jednocześnie pogarszać się
będzie tzw precyzja prowadzenia przodu. Z kolei im twardziej tym
mniejsza będzie zdolność do szybkiej odpowiedzi zawiasu na
nierównościach i większy poślizg na twardszych nawierzchniach ale
lepsze prowadzenie na miękkim.
Wykluczam przypadek całkowitego braku tłumienia w obu kierunkach
czyli padniętego zawiasu bo wtedy jedzie się na samych sprężynach i
nie ma mowy o żadnych sensownych regulacjach ponieważ motocykl
już żyje własnym życiem.
Objawy padniętego przodu to uczucie podwijania się koła po motocykl
i walenie w zakręt, padniety tył to z kolei jednoczesne pompowanie
koła w obu płaszczyznach.
--
Pozdrawiam
Irek i ktm-y