-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.task.gda.pl!newsfeed.neostrada.
pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: jak wyregulowac zawieszenie w cross/enduro?
Date: Thu, 5 Nov 2009 09:54:43 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 27
Message-ID: <hcu41a$s65$1@atlantis.news.neostrada.pl>
References: <hc13a9$37f$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: gnw110.internetdsl.tpnet.pl
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1257411434 28869 83.3.100.110 (5 Nov 2009
08:57:14 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 5 Nov 2009 08:57:14 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:613517
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "sailling8" napisał w wiadomości
> Witam. Prosze o info jak powinna wyglada wlasciwa regulacja zawieszenia w
> KLX 300. Jakim olejem najczesciej zalewaliscie lagi? Po ostatnim wypadzie
> qmpel jadacy za mna potwierdzil moje przypuszczenia - tyl potwornie nie
> trzyma. Jakie powinno byc prawidlowe ugiecie i stopien wytlumienia?
Tak jak Sebastian napisał należy zacząć od środkowych ustawień,
a następnie kręcić na wyczucie zawsze o połowę dostępnej regulacji.
Pamiętaj tylko, że ustawienia do crossu są z definicji twarde, a do
enduro miękkie. Subiektywnie będziesz odczuwał lepsze trzymanie
obu kół na na miękkich ustawieniach ale jednocześnie pogarszać się
będzie tzw precyzja prowadzenia przodu. Z kolei im twardziej tym
mniejsza będzie zdolność do szybkiej odpowiedzi zawiasu na
nierównościach i większy poślizg na twardszych nawierzchniach ale
lepsze prowadzenie na miękkim.
Wykluczam przypadek całkowitego braku tłumienia w obu kierunkach
czyli padniętego zawiasu bo wtedy jedzie się na samych sprężynach i
nie ma mowy o żadnych sensownych regulacjach ponieważ motocykl
już żyje własnym życiem.
Objawy padniętego przodu to uczucie podwijania się koła po motocykl
i walenie w zakręt, padniety tył to z kolei jednoczesne pompowanie
koła w obu płaszczyznach.
--
Pozdrawiam
Irek i ktm-y
Najnowsze wątki z tej grupy
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
- Re: Kluby MC, barwy i ustalenia - pare wyjasnien (bardzo dlugie) -- total offtopic
- Covid Covidem, ale co z Różańskowiskiem?
Najnowsze wątki
- 2024-09-02 Wzór
- 2024-09-01 Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- 2024-09-01 odrdzewiacz do amelinium
- 2024-09-01 Elektryczna łapka i szerszeń
- 2024-09-01 Jakie podatki za wynajem?
- 2024-09-02 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-02 Warszawa => Projektant/Programista React Native <=
- 2024-09-02 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-09-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-09-01 1. wrzesnia po niemiecku
- 2024-09-01 Od setki do setki...
- 2024-08-31 wpadłem w siodło
- 2024-08-25 cenka opada
- 2024-08-30 Elektryki takie bezpieczne cd.
- 2024-08-31 Warszawa => International freight forwarder <=