  • 51. Data: 2016-10-03 15:29:52
    Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    A co by bylo jskbym to zostawil tak jak jest. Ile pojezdzi? A moze zamiast takich
    panewek wsadzić nowe na nominał? Co jest większym złem?

  • 52. Data: 2016-10-03 15:58:16
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-03 o 15:29, Slawek h pisze:
    > A co by bylo jskbym to zostawil tak jak jest. Ile pojezdzi? A moze zamiast takich
    panewek wsadzić nowe na nominał? Co jest większym złem?

    Panewki są na tyle tanie, że lepiej je wymienić.
    Jednak ja już od ładnych paru lat nie robię w mechanice, nie czuję się
    kompetentny, aby odpowiedzieć. Zwłaszcza, nie mając detali w ręku i bez
    pomiarów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 53. Data: 2016-10-03 18:43:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Panewki sa do wyrzucenia i to nie podlega dyskusji. Zanim wyrzucisz spisz oznaczenie
    jakie jest wybite na panewce. Czopy do metalicznego polysku musisz zrobic. Nie musi
    byc lustro. Papier scierny 600 - 800. Na olej i rysy poprzeczne. Najprosciej paskiem
    papieru sie to robi. I teraz to co najistotniejsze. Kiedys mozna bylo kupic waleczki
    do sprawdzania luzu pomiedzy walem i panewka. To waleczki grubosci sredniej igly
    zrobione z miekkiego tworzywa sztucznego lub twardego wosku. Umieszcza sie go
    pomiedzy panewka i czopem a nastepnie skreca tak jak fabryka kaze. Rozkreca sie i
    albo mierzy szerokosc na jaka sie waleczek rozplaszczyl i odczytuje wielkosc luzu z
    tabelki na opakowaniu albo w opakowaniu jest miarka odpowiednio wyskalowana. Jak
    zmiescisz sie z luzem w tolerancji fabrycznej to jeszcze pojezdzisz.

  • 54. Data: 2016-10-03 19:11:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak:

> [...]
    > albo w opakowaniu jest miarka odpowiednio wyskalowana. Jak
    > zmiescisz sie z luzem w tolerancji fabrycznej to jeszcze

    http://allegro.pl/paski-pomiarowe-luzu-silnika-tunin
    g-plastigage-spb-i5759363941.html
    https://youtu.be/q3pHb-qXZc8?t=4m43s

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 55. Data: 2016-10-03 19:14:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-03 o 13:54, Lewis pisze:

    >Lata temu, jak byłem nieco młodszy ;) na warsztatach szkolnych
    >detale podgrzewało się w tylko powierzchniowo. Nie było ryzyka
    >przegrzania, ani zagrzania do środka - więc deformacja była
    >wykluczona.
    >Może tak to wygląda?

    A to bylo azotowanie czy hartowanie powierzchniowe ?
    Bo azotowanie o ile wiem to proces dlugotrwaly i wysokotemperaturowy -
    nie da sie podgrzac tylko powierzchniowo.
    Podobnie naweglanie.

    Ale moze cos wymyslili, czytam teraz azotowanie jonowe, plazmowe ...
    http://www.bodycote.com/pl-PL/services/heat-treatmen
    t/ion-implantation.aspx

    J.

  • 56. Data: 2016-10-03 20:04:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Problem czy bedzie dobrze czy zle sam sie rozwiazal.

  • 57. Data: 2016-10-04 20:32:18
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    Tzn co masz na myśli.
    Ciekawe ze cześć mechanikow mowi ze wygląd panewek jest ok po takim przebiegu
    (100tys).
    i badz tu mądry

  • 58. Data: 2016-10-04 21:30:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Polska wolny kraj. Mozesz wierzyc komu chcesz.

  • 59. Data: 2016-10-05 13:40:34
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 października 2016 21:30:11 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Polska wolny kraj. Mozesz wierzyc komu chcesz.

    Ie za bardzo chodzi tu o wiarę, ale praktykę.

    Pytanie dodatkowe, muszę zrzucić głowicę niestety i z tego co wiem instrukcja
    serwisowa opla nic nie mówi na temat smarowania dokładniej zwilżania śrub nowych
    olejem przed montażem. Natomiast producent śrub np elring już każe inni też.
    Wiec nie wiem czy muszą być zwilżone że suche?

  • 60. Data: 2016-10-05 15:14:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-05 o 13:40, Slawek h pisze:

> [...]
    olejem przed montażem. Natomiast producent śrub np elring już każe inni też.
    > Wiec nie wiem czy muszą być zwilżone że suche?

    Czasami o rzeczach oczywistych (aczkolwiek może nie dla każdego) nie
    pisze się.

    Na butelce z piwem nie pisze się, że przed wypiciem zawartości trzeba ją
    otworzyć - podobnie nie pisze się, aby nasmarować śruby.
    Oczywiście nie dotyczy to śrub bądź szpilek do felg.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam