eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingjak stuningowac symulacjejak stuningowac symulacje
  • Data: 2012-09-07 20:58:37
    Temat: jak stuningowac symulacje
    Od: kenobi <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    (stuningowac mam na mysli stweakowac, dostroic paramatry)

    Mam kilkanascie czastek w 2d,

    screenshot:

    https://dl.dropbox.com/u/42887985/sym.jpg

    symulacja (win, raczej nie ma wirkow )

    https://dl.dropbox.com/u/42887985/sym.zip

    9 uzozylem w kwadrat 3 na 3, a 7 w kolko,
    czatki te odzialywuja na siebie silami przyciagajacymi
    wzdluz zalozonych wiezow - jakby kresek miedzy czateczkami
    ktore zapodalem z reki - dla kolka jest to 8 kresek
    ( 0-1-2-3-4-5-6-7-0 ) dla kwadratu 12 kresek ( taka kratka
    wiadomo o co chodzi)

    wzdluz kresek (joinow) czastki oddzialuja na siebie silami
    przyciagajacymi

    (sumuje po kreskach, wx,wy to wychylenie po kresce)

    particle[j].Fx += wx*joint_factor;
    particle[j].Fy += wy*joint_factor;

    np dla kolka czastka 0 dostanie wychylenie w strone
    czastki 1 do ktorej ma joina plusy wychylenie do czastki
    7 do ktorej ma joina itp) joint_factor to mnoznik dobierany
    z reki i tu konkretnie wynosi .1

    procz tego wszystkie czastki oddzialywuja na siebie
    odpychajaco

    (suma pomiedzu wszystkimi parami)

    particle[j].Fx += wx*odpychanie_factor/(dist*dist);
    particle[j].Fy += wy*odpychanie_factor/(dist*dist);

    odpychanie factor z reki to tutaj 2.

    te wzorki sa chyba ok bo przyciaganie jest proporcjonalne
    do odleglosci a odpychania w sumie odwrotnie proporcjonalne do
    odleglosci


    jak zsumuje te Fx, Fy dla danej klatki symulacji zgodnie z
    tymi wzorkami to zmieniam pozycje czastki

    x+=Fx;
    y+=Fyl

    wiadomo ze powinienem raczej zmieniec predkosci a nie pozycje
    ale jak zmienie predkosci to robi sie kaszana bo wszystko sie
    rozbieguje - problem jest wlasnie taki, jakby ktos uruchomil
    symulacje to zobaczy ze kolko i kwadrat genaralnie trzymaja sie
    razem i nawet troche odzialuja ale są w tym odzialywaniu

    a) miekkie (wolalbym by dalo sie z tego zrobic uklady bardziej
    sztywne

    b) nie zachowuja predkosci/pedu srodka masy (co jest oczywiste
    skoro x+Fx) - a na tym by mi tez alezalo

    czy ktos analitycznie potrafi wykombinaowac takie ustawienie
    parametrow i ew modyfikacje wzorkow bym z tego co mial mogl
    osiagnac

    a) bardziej sztywne kólko i kwadrat
    b) kółko i kwadrat z zachowanym realistycznie pedem/momentem
    pedu

    Słowem chcialbym na bazie tego co mam otrzymac bardziej
    realistyczna symulacje bryl co bardziej sztywnych (a jesli to
    nie mozliwe to czemu?)

    TNX (mam nadzieje ze to kogos zainteresuje i ktos ew udzieli
    jakiejs pomocnej odpowiedzi)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: