  • 21. Data: 2011-04-16 23:07:26
    Temat: Re: jak można takie coś zagazować..
    Od: "Excite" <n...@n...pl>

    > Modyfikacja jak każda inna.
    > Niby dlaczego szeroko pojęty tuning silnika uchodzi za modyfikację
    > "uświęcającą", a przerobienie na gaz to ma być "profanacja"?

    Pewnie dlatego że tuning silnika daje pozytywne efekty a dołożenie lpg
    negatywne. Nie zawsze ale jednak często.

    > Kretynizmem natomiast jest system podatkowy który doprowadza do sytuacji
    > gdzie żeby korzystać z niższej akcyzy trzeba sobie przerobić silnik.
    > Gdybyśmy jako państwo mieli jeszcze w tym jakiś interes (np. własne
    > złoża), to byłoby zrozumiałe.
    > Ale AFAIK LPG w Polsce to taki sam produkt przeważania sprowadzanej ropy
    > naftowej jak benzyna czy olej napędowy.

    No niestety ktoś postanowił że LPG ma być najtańsze. Równie dobrze mógł tak
    samo ulgowo potraktować ON albo benzynę.

  • 22. Data: 2011-04-16 23:35:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-04-16 23:07, Excite pisze:

    > Pewnie dlatego że tuning silnika daje pozytywne efekty a dołożenie lpg
    > negatywne. Nie zawsze ale jednak często.

    Czyli dokładnie tak jak tuning.
    W dodatku obecnie pewnie trudniej o kompetentnego tunera, który nie
    narobi bigosu w silniku, niż o kompetentnego gazownika.

    > No niestety ktoś postanowił że LPG ma być najtańsze. Równie dobrze mógł
    > tak samo ulgowo potraktować ON albo benzynę.

    Równie dobrze ustawodawca mógł potraktować tak np. białe samochody.
    Ciekawe czy wtedy również biały hothatch byłby uważany za profanację, a
    przemalowanie samochodu na biało za wyraz ubóstwa.

  • 23. Data: 2011-04-16 23:46:16
    Od: "Excite" <n...@n...pl>

    > Czyli dokładnie tak jak tuning.

    To co chyba masz na myśli to jednak nie jest tuning. Tuning to synonim
    poprawiania, ulepszania. Jak się zmienia ale nie ulepsza to nie ma tuningu.

    > W dodatku obecnie pewnie trudniej o kompetentnego tunera, który nie narobi
    > bigosu w silniku, niż o kompetentnego gazownika.

    To zależy z usług jakich tunerów ktoś korzysta. Nie brakuje renomowanych
    firm które za nie małe pieniądzę robią dobrą robotę.

    > Równie dobrze ustawodawca mógł potraktować tak np. białe samochody.
    > Ciekawe czy wtedy również biały hothatch byłby uważany za profanację, a
    > przemalowanie samochodu na biało za wyraz ubóstwa.

    Tu nie o sam gaz jako paliwo chodzi tylko o niedoskonałości instalacji LPG
    oraz powszechne partactwo gazowników.

  • 24. Data: 2011-04-17 00:30:35
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    megrims <m...@i...pl> napisał(a):

    > http://otomoto.pl/renault-megane-2-0-turbo-rs-f1-225
    ps-gaz-C18375179.html

    > Chociaż w salonach Porsche ludzie pytają o instalacje gazowe.
    > ML55AMG widziałem już zagazowanego. Czy to nie profanacja?

    Nie ;) jak do Laguny, Safrana, Latitude i Vel Satisa można to tu tym
    bardziej :)

    Czy to ten sam silnik 2.0 Turbo co był w Avantime ?

    a tak w ogóle to czy te Meganki RS jako tako wiedzą co to zakręt,
    tz. skręci jak większe modele czy poleci na wprost lub obróci ?
    4x4 to to jest ?

    Pozdrawiam!

  • 25. Data: 2011-04-17 00:39:29
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > A jak auto kicha, gazownik mówi, że to silnik i trzeba jechać do
    > mechanika,
    > mechanik, że gaz i żeby do gazownika, delikwent jeździ jak kot z pęcherzem
    > i płaci za niezrobioną robotę, to oczywiście już nie jest skubanie, co?

    Jedziesz na montaz do wlasciwej osoby. Ja sam jechalem prawie 300 km, zeby
    potem nie miec klopotow. Jak jest dobrze zrobione to zapominasz o gazie.

    Pozdrawiam

    DJ

  • 26. Data: 2011-04-17 00:41:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "DJ" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jedziesz na montaz do wlasciwej osoby.

    Znaczy do wróżki, żeby poprawnie przewidziała kto zamontuje tak, że akurat u
    Ciebie nie będzie kłopotów?

  • 27. Data: 2011-04-17 00:41:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-04-16 23:46, Excite pisze:

    > To co chyba masz na myśli to jednak nie jest tuning. Tuning to synonim
    > poprawiania, ulepszania. Jak się zmienia ale nie ulepsza to nie ma tuningu.

    Zamiarem oczywiście jest ulepszanie.
    Tyle że często efekty są nieszczególne.

    > To zależy z usług jakich tunerów ktoś korzysta. Nie brakuje renomowanych
    > firm które za nie małe pieniądzę robią dobrą robotę.

    Tak samo jak i nie brakuje renomowanych gazowników.

    Druga sprawa to użyty sprzęt - i tu tak samo przy modzeniu samochodów
    jak i gazowaniu można iść w taniochę która bankowo będzie powodowała
    kłopoty, albo iść w sprzęt droższy, ale lepszy, bardziej przewidywalny itp.

    Jak ktoś nie będzie robił dziadowskich oszczędności, to ma bardzo duże
    prawdopodobieństwo że się uda wszystko zrobić dobrze i zgodnie z
    zamierzeniami.

    Jak zaczynają się kombinacje żeby taniej, żeby mniej, żeby "na razie
    tak, a potem się zobaczy", to efekty najczęściej są kiepskie.

    Zresztą powyższe działa nie tylko przy modyfikacjach ale i naprawach
    bieżących.

  • 28. Data: 2011-04-17 00:42:59
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > http://otomoto.pl/renault-megane-2-0-turbo-rs-f1-225
    ps-gaz-C18375179.html

    > Chociaż w salonach Porsche ludzie pytają o instalacje gazowe.
    > ML55AMG widziałem już zagazowanego. Czy to nie profanacja?

    Nie jak mozna takie cos zagazowac tylko jak kupic?
    Paskudne to jak nie wiem, a i tanie tez nie jest.

    DJ

  • 29. Data: 2011-04-17 00:50:53
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-04-17 00:30, Michał pisze:

> [...]
    >
    > a tak w ogóle to czy te Meganki RS jako tako wiedzą co to zakręt,
    > tz. skręci jak większe modele czy poleci na wprost lub obróci ?

    Te Meganki to najszybsze FWD na Ringu. Łoją Fokę RS, mocniejszą o ~70KM.
    Ale nie kupuj, bo i tak popsujesz. :P

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 30. Data: 2011-04-17 01:39:18
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 17 Apr 2011 00:39:29 +0200, DJ napisał(a):

    > Jedziesz na montaz do wlasciwej osoby. Ja sam jechalem prawie 300 km, zeby
    > potem nie miec klopotow. Jak jest dobrze zrobione to zapominasz o gazie.

    Jak jedziesz serwisować diesla, to do właściwej osoby. Jak jest dobrze
    zrobione to nie ma kłopotów.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.