  • 1. Data: 2009-12-22 16:19:35
    Temat: jak go zmusic? wszystko dobrze, a jednak nie
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    prosba do fachwoców, chciałem reinstalować system na kupionym używanym
    netbooku:

    jak zmusic laptopa by uruchomił się z pendriva?

    pendrive przygotowany prtawidłowo - inny laptop i dwa różne kompy
    stacjonarne bootują z pendraka.

    natomiast asus eee 901 nie chce ruszyć.

    gdzie może tkwić przyczyna i jak go zmusić?
    gdzie szukać?
    o jakich opcjach mogłem zapomnieć?

  • 2. Data: 2009-12-22 18:09:32
    Temat: Re: jak go zmusic? wszystko dobrze, a jednak nie
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Konrad N.S. napisał(a) w <hgqrii$31ci$1@opal.icpnet.pl> :

> [...]
    >
    > jak zmusic laptopa by uruchomił się z pendriva?
    >
    > pendrive przygotowany prtawidłowo - inny laptop i dwa różne kompy

    Podłączyć pendrive. Włączyć Eee. Wejść do BIOSu. Wybrać sobie kolejność
    bootowania i tam będzie wylistowany pendrive.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 3. Data: 2009-12-22 18:18:01
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Maciek pisze:

    > Podłączyć pendrive. Włączyć Eee. Wejść do BIOSu. Wybrać sobie kolejność
    > bootowania i tam będzie wylistowany pendrive.

    U mnie w Lenovo S10 pod F12 jest wybór kolejności bootowania.
    Może w Asusie też będzie taka opcja pod którymś z klawiszy "F"?

    --
    Florian Marzejewski
    bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 4. Data: 2009-12-22 20:28:41
    Od: legus <l...@p...pl>

    <ciach>
    Witam,
    Może zobacz co się stanie naciskając F8.
    W każdej płycie Asusa (z która miałem dotychczas do czynienia) pozwala
    na wybór urządzenia które zostanie użyte do bootowania.
    Pozdrawiam legus

  • 5. Data: 2009-12-22 21:23:26
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    legus napisał(a) w <4...@p...pl> :

> [...]
    > W każdej płycie Asusa (z która miałem dotychczas do czynienia) pozwala
    > na wybór urządzenia które zostanie użyte do bootowania.
    To jest Asus EeePC 901 - on się nieco różni od normalnych laptopów.

  • 6. Data: 2009-12-22 21:30:01
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Konrad N.S. wrote:
    > jak zmusic laptopa by uruchomił się z pendriva?

    Wcisnij ESC na ekranie startowym BIOS-u, pojawi sie menu z wyborem napedu.

    --
    KILu

  • 7. Data: 2009-12-22 21:36:47
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "legus" napisał:

    > Może zobacz co się stanie naciskając F8.
    > W każdej płycie Asusa (z która miałem dotychczas do czynienia)
    > pozwala na wybór urządzenia które zostanie użyte do bootowania.

    To ciekawe, bo we wszystkich "moich" Asusach jest to ESC.
    I AFAIR tak samo jest napisane w instrukcji do EEE 901.

    JoteR

  • 8. Data: 2009-12-22 22:46:53
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "legus" <l...@p...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > W każdej płycie Asusa (z która miałem dotychczas do czynienia) pozwala
    > na wybór urządzenia które zostanie użyte do bootowania.

    Aby wyświetlić okno wyboru bootowania, starsze Asusy wymagały wciśnięcia ESC
    w odpowiednim momencie - te nowsze faktycznie wymagają F8 ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 9. Data: 2009-12-25 22:23:32
    Od: "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl>

    > To jest Asus EeePC 901 - on się nieco różni od normalnych laptopów.

    Wybierz w BIOSie bootowanie z tego Pendrive jako pierwszą opcję.
    Zrebootuj komputer (wyłącz silent boot i bodajze turbo boot - są takie 2
    opcje - jedno ukrywa początkowe komunikaty podczas bootu, a drugie nie
    wykrywa nowych urządzeń).
    Gdy komputer wyświetli tabelkę tuż POST i wywali "press Esc to boot" i
    odliczający od 9s licznik.
    !!!NIE NACISKAJ ESC!!!
    Daj mu dojść do zera - system zbootuje z urządzenia, które ustawiłeś w
    BIOSie.

    Też ostatnio sobie wymyśliłem, że mu backup partycji zrobie i też nie mogłem
    go uruchomić z Pendrive. Wystarczylo odczekać te 9-10 i bootowanie
    następowało z Pendrive.

    Ps. Bootowania z SD z wbudowanego portu nie dokonałem. Jeszcze ;-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327