  • 11. Data: 2009-04-03 07:17:01
    Temat: Re: ipTV - czy dobre kodowanie ?
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik pawell32 napisał:
    > bo adoptujemy nazewnictwo angielskie, też za tym nie przepadam

    Ani ja... ale na ogół łatwiej spolszczyć niż przetłumaczyć... ja np. nie
    mam pomysłu, jak przetłumaczyć "livebox"... żywe pudełko???
    A z interfejsem tłumaczonym jako "międzymordzie" to już klasyka ;-)

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 12. Data: 2009-04-03 08:45:31
    Od: "Marian" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:gr4d5c$bqh$1@polsl.pl...
> [...]

    mam pomysłu, jak przetłumaczyć "livebox"... żywe pudełko???
    A z interfejsem tłumaczonym jako "międzymordzie" to już klasyka ;-)
    ---------------------
    To nie jest odpowiedź na pytanie, bo o tłumaczenie na język polski
    angielskiego słowka "livebox" idzie, a o zagadnienie z dziedziny fonetyki
    języka angielskiego, która jest skomplikowana i pełna wyjątków.
    Dziś wiedzą o tym nawet przedszkolaki. W uproszczeniu dużym.
    LIVE(nie mylić z rzeczownikiem LIFE)jako czasownik czyta się "liw",
    a jako przymiotnik, np. w złożeniach, "lajf". Czyli LIVEBOX czyta się
    mniej więcej po polsku jak "lajfboks" i kropka.

    By the way, "Livebox" co do treści pasuje mi do "Magiczna Skrzynka".
    Ale kto by dziś tak mówił czy pisał :-) ?
    Nie warto tłumaczyć na siłę każdego słówka z "lengłydża", bo to
    może prowadzić do dziwactw w rodzaju "komórka".

    "Czy można postawić satelitę na widele?"

    --
    M.

  • 13. Data: 2009-04-03 09:19:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > tak tylko poza anteną sat jest jeszcze połączenie z routerem,

    To nomalne połączenie sieciowe.
    Nie mówiłem przecież o automatycznycm przekazywaniu uprawnień (zapewne
    konkretny livebox może przekazać uprawnienia do jednego konkretnego
    dekodera, reszta wycięta).

  • 14. Data: 2009-04-03 09:35:18
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Marian napisał:
    > LIVE(nie mylić z rzeczownikiem LIFE)jako czasownik czyta się "liw",
    > a jako przymiotnik, np. w złożeniach, "lajf".

    A w takim razie dlaczego płyty koncertowe (LIVE) czyta się również LAJF?
    Tu nie ma złożenia.

    > By the way, "Livebox" co do treści pasuje mi do "Magiczna Skrzynka".

    A może "Czarna skrzynka"? O ile jej kolor rzeczywiście jest czarny. No
    ale można się odwołać do znanej reklamy Forda... ;-)

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 15. Data: 2009-04-03 09:54:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > By the way, "Livebox" co do treści pasuje mi do "Magiczna Skrzynka".

    >A może "Czarna skrzynka"? O ile jej kolor rzeczywiście jest czarny.

    Kremowy.
    A nawet białawy.

  • 16. Data: 2009-04-03 09:55:36
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:

    > To nomalne połączenie sieciowe.
    > Nie mówiłem przecież o automatycznycm przekazywaniu uprawnień (zapewne
    > konkretny livebox może przekazać uprawnienia do jednego konkretnego
    > dekodera, reszta wycięta).

    właśnie się zastanawiam czy to zwykłe połączenie sieciowe, czy będzie
    działać jak mu podam neta z innego źródła.

    pawell

  • 17. Data: 2009-04-03 10:03:31
    Od: Mane <m...@w...pl>

    Cavallino pisze:

    > To nomalne połączenie sieciowe.
    > Nie mówiłem przecież o automatycznycm przekazywaniu uprawnień (zapewne
    > konkretny livebox może przekazać uprawnienia do jednego konkretnego
    > dekodera, reszta wycięta).

    W dekoderze jest karta VC.

  • 18. Data: 2009-04-03 10:05:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > właśnie się zastanawiam czy to zwykłe połączenie sieciowe,

    Miałem na myśli zwykłe połączenie z liveboxem, nie z netem jak takim.

    > czy będzie
    > działać jak mu podam neta z innego źródła.

    Nie sądzę.
    Raczej nie z dekodera tpsa, on szuka konkretnego liveboxa.

  • 19. Data: 2009-04-03 10:06:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mane" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W dekoderze jest karta VC.