  • 1. Data: 2004-07-29 10:09:21
    Temat: Wirusy i wspolpraca z Providerami
    Od: "Marcin Olejniczak" <marcin@usun_mnie.bo-to.pulap'ka-.netmo.info.usun.to.tez>

    Witam !

    Od jakiegos czasu wacze z ICPnetem odnosnie ich userow i wirusow ktore
    zawalaja mi serwery. pare razy zglaszalem wczesniej d abuse i pomagalo,
    jednakze po kilku tygodniach znow z tego samego IP przychodza wirusy w duzej
    ilosci. od poniedzialku sle maile do abuse - dzis mamy czwartek i dalej
    wirusy z ICP przychodza. Postanowilem sobie zadzwonic do nic i na moje
    grzeczne pytanie kiedy moge sie spodziewac ze cos z tym zrobia uslyszalem
    bezczelne stwierdzenie ze mam sobie zainstalowac lepszy program antywirusowy
    bo to moj problem a nie ich a jak mi nie pasuje to mam reklamacje napisac.
    Przyznam, ze troche mnie to z rownowagi wyprowadzilo, bo poza ICP bylo kilka
    innych providerow z ktorych sieci przychodzil spam albo wirusy i wszystkim
    innym zajelo to od godziny do 24 godzin zeby wyprostowac uzytkownikow, a ICP
    ma albo taki dlugi przewod myslowy albo ma w pompie wszystko.

    I teraz moje pytanie co mozna zrobic providerowi ktory nie reaguje na
    oficjalne zgloszenia abuse a pracownicy mowia ze to nie ich problem.

  • 2. Data: 2004-07-29 10:26:26
    Temat: Re: Wirusy i wspolpraca z Providerami
    Od: peter <p...@W...total.chaos.pl>

    > I teraz moje pytanie co mozna zrobic providerowi ktory nie reaguje na
    > oficjalne zgloszenia abuse a pracownicy mowia ze to nie ich problem.

    Mam podobnie z ICP, acn'em, o neostradach i sdi nie wspominajac.
    Wysylalem sporo grzecznych maili z odpowiednimi zalacznikami jako
    dowody. Zero reakcji, totalna ignorancja. Chociaz musze przyznac, ze
    znalazl sie jeden prowajder, ktory zareagowal i do tej pory nie
    otrzymuje zadnych smieci (wycieli port 25, czy upomnieli klienta? ;) ).
    Brawo! :)

  • 3. Data: 2004-07-29 10:26:44
    Od: Slawek <s...@a...net>

    On Thu, 29 Jul 2004 12:09:21 +0200
    "Marcin Olejniczak"
    <marcin@usun_mnie.bo-to.pulap'ka-.netmo.info.usun.to
    .tez> wrote:

    > I teraz moje pytanie co mozna zrobic providerowi ktory nie reaguje na
    > oficjalne zgloszenia abuse a pracownicy mowia ze to nie ich problem.

    Wyciac na fw.

    --
    pozdr. Slawek
    GG: 1262167

  • 4. Data: 2004-07-29 11:07:16
    Od: Krzysztof Palicki <c...@i...pl>

    Marcin Olejniczak napisał(a):
    > Witam !
    >
    > Od jakiegos czasu wacze z ICPnetem odnosnie ich userow i wirusow ktore
    [...]

> [...]
    > bo to moj problem a nie ich a jak mi nie pasuje to mam reklamacje napisac.

    A pamieta Pan z kim Pan rozmawial ?

    > I teraz moje pytanie co mozna zrobic providerowi ktory nie reaguje na
    > oficjalne zgloszenia abuse a pracownicy mowia ze to nie ich problem.

    Wyslac zgloszenie do mnie.

    KP

  • 5. Data: 2004-07-29 11:07:35
    Od: Paweł Tyll <o...@o...pl>

    wrote in message news:ceaic7$ito$1@news.onet.pl...
    > I teraz moje pytanie co mozna zrobic providerowi ktory nie reaguje na
    > oficjalne zgloszenia abuse a pracownicy mowia ze to nie ich problem.
    Najprościej a zarazem najskuteczniej jest chyba dopisać odpowiednią regułkę na
    firewallu - albo tylko SMTP, albo tak jak sobie zasłużyli, cała podsieć. Wszak
    skoro nie rozwiązują jednego problemu, to kto wie co będzie za tydzień. A w
    przypadku takiej sieci, zapewne nic nie zauważysz, paru klientów p2p odpadnie
    ;)

    Co do rozwiązania problemu; np. ja u siebie ruch mam puszczony transparentnym
    SMTP, a do owego SMTP podpięty jest clamav i wirusy nie przechodzą w żadnym
    kierunku.

    Zdrówko.

  • 6. Data: 2004-07-29 11:21:03
    Od: MarcinS <M...@C...pl>

    O witam!
    Mam podobne przejscia, z tym ze ja mam zero odzewu od waszego abusa. Mozna Panu na
    maila podeslac sprawe?

  • 7. Data: 2004-07-29 11:29:26
    Od: Paweł Tyll <o...@o...pl>

    "Krzysztof Palicki" <c...@i...pl> wrote in message
    > Wyslac zgloszenie do mnie.
    Hmm, taki szalony pomysł mi przyszedł do głowy...A gdyby tak...hm, no nie wiem
    czy powinienem...Trochę się wstydzę, ten pomysł jest naprawdę dziwny...No
    dobra - gdyby tak...przekierować a...@i...pl na c...@i...pl? Wydaje mi się,
    że to powinna być skrzynka czytana przez osoby które coś robią w temacie, a
    aktualni odbiorcy chyba się nie spisują. No chyba, że lubicie sobie psuć
    wizerunek firmy, to BMG.

    Zdrówko.

  • 8. Data: 2004-07-29 12:04:10
    Od: "Marcin Olejniczak" <marcin@usun_mnie.bo-to.pulap'ka-.netmo.info.usun.to.tez>

    "Paweł Tyll" <o...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > skoro nie rozwiązują jednego problemu, to kto wie co będzie za tydzień. A
    > przypadku takiej sieci, zapewne nic nie zauważysz, paru klientów p2p

    To jest siec korporacyjna wiec p2p nie wchodza w rachube wogole. Biorac pod
    uwage, ze ICP ma dynamiczne IP musialbym caly zakres dopisac a tego znow nie
    moge zrobic bo jak ktos z klientow bedzie mial adresy na ICP to znow zaden
    mail wtedy nie przejdzie.

> [...]
    transparentnym
    > SMTP, a do owego SMTP podpięty jest clamav i wirusy nie przechodzą w

    Ja mam amawisa ale chodzi o ruch generowany na laczach a jak ostatnio
    zajzalem w logi to mozna oszalec. maili z wirusami jest ok 800 dziennie! no
    teraz juz 1/3 z tego bo zaczalem walke i po paru mailach do roznych abuse
    sie uspokoilo.

  • 9. Data: 2004-07-29 12:10:20
    Od: RusH <l...@p...pl>

    "Marcin Olejniczak"
    .tez> wrote :

    > I teraz moje pytanie co mozna zrobic providerowi ktory nie reaguje
    > na oficjalne zgloszenia abuse a pracownicy mowia ze to nie ich
    > problem.

    Zglos na policje atak z wlamaniem z sieci ICPnet.

    Pozdrawiam.
    --
    RusH //
    http://pulse.pdi.net/~rush/qv30/

  • 10. Data: 2004-07-29 12:38:14
    Od: Krzysztof Palicki <c...@i...pl>

    MarcinS napisał(a):

    > O witam!
    > Mam podobne przejscia, z tym ze ja mam zero odzewu od waszego abusa. Mozna Panu na
    > maila podeslac sprawe?

    Jesli jest nadal nie wyjasniona i aktualna to prosze bardzo.

    KP