  • 1. Data: 2012-08-11 17:46:41
    Temat: includy php
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    jak to okiełznać, jest kilka plików php w katalogu abc/, w innych katalogach
    np. strona/ są pliki strony www w których includujemy jakieś skrypty z
    katalogu abc/... chciałbym aby w plikach strony includy były wywoływane
    bezwzględnie czyli tak include("/abc/plik.php"), ale... w plikach w katalogu
    abc też jest includowanie jakiegoś config.php... no i to mi nie działa... da
    się to jakoś naprawić?

  • 2. Data: 2012-08-11 17:51:35
    Temat: Re: includy php
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    ogólnie to jak dam coś takiego:
    <? $op="abc"; $id=8; include("helper.php");?>
    i wywołam takiego includa ze strony w katalogu w którym jest plik helper.php
    to helper.php się wywołuje i działa,
    ale
    jak wywołam tak:
    <? $op="abc"; $id=8; include("/abc/helper.php");?>
    ze strony spoza katalogu abc, to ten helper w ogóle się nie wywołuje...
    ki diabeł?

  • 3. Data: 2012-08-11 18:23:23
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a teraz zauważyłem, że właściwie to żadne pliki php ze ścieżką bezwzględną
    mi sie nie wykonują, czemu?
    np. ../abc/plik.php działa, a już /abc/plik.php nie działa, może mi Ktoś
    pomoc?

  • 4. Data: 2012-08-11 18:34:01
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    znalazłem jakąś totalną głupotę:
    http://forum.webhelp.pl/poczatkujacy-webmaster/wkurz
    ajace-sciezki-bezwzgledne-t219285.html

    coś mi się wierzyć nie chce, że nie można używać ścieżek bezwzględnych...

  • 5. Data: 2012-08-11 18:40:28
    Od: Artur Kosmal <a...@g...pl>

    > a teraz zauważyłem, że właściwie to żadne pliki php ze ścieżką
    > bezwzględną mi sie nie wykonują, czemu?
    > np. ../abc/plik.php działa, a już /abc/plik.php nie działa, może mi Ktoś
    > pomoc?

    zauwaz ze podajesz 2 *rozne* sciezki

  • 6. Data: 2012-08-11 18:42:46
    Od: Artur Kosmal <a...@g...pl>

    > a teraz zauważyłem, że właściwie to żadne pliki php ze ścieżką
    > bezwzględną mi sie nie wykonują, czemu?
    > np. ../abc/plik.php działa, a już /abc/plik.php nie działa, może mi Ktoś
    > pomoc?

    podaj moze strukture katalogow to raz
    pl.comp.lang.php bylaby odpowiedniejsza to dwa

  • 7. Data: 2012-08-11 18:56:37
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    chodzi mi o to:

    Katalog_A
    Katalog_B
    Katalog_C
    strona.php
    Katalog_z_PHP
    skrypt.php

    dlaczgo taki include:
    include ("/Katalog_z_PHP/skrypt.php")
    umieszczony w pliku strona.php
    nie działa?

    i co zrobić, żeby zadziałał?

  • 8. Data: 2012-08-12 01:11:34
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    sobota, 11 sierpnia 2012 17:51. Wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) identyfikator: 20040501:

    > <? $op="abc"; $id=8; include("/abc/helper.php");?>
    > ze strony spoza katalogu abc, to ten helper w ogóle się nie wywołuje...
    > ki diabeł?

    Ścieżka bezwzględna w PHP odnosi się do ścieżki na serwerze hostującym
    stronę, a nie katalogu głównego strony internetowej wyświetlanej
    w przeglądarce (który można modyfikować tagiem <base>), tudzież katalogu do
    którego logujesz się przez FTP.

    Poczytaj o strukturze katalogów systemu operacyjnego, którego używa ten
    serwer. Jestem więcej niż pewien, że katalog /abc/ nie istnieje, więc PHP
    działa poprawnie.

    Jak przyjrzysz się tablicy asocjacyjnej $_SERVER, znajdziesz tam parę
    stałych które mogą przyjść z pomocą.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski