  • 1. Data: 2012-08-07 11:30:49
    Temat: Przekierowanie 301 a adresy
    Od: "Janusz" <J...@u...pl>

    Witam,

    Zrobiłem sobie w .htacces przekierowanie 301 z index.php?costam=xxxx... na
    adresy bez index.php, czyli /?costam=xxx.

    Mam w zwiazku z tym pytanie - jak tworzyc nowe linki?
    Do tej pory uzywalem

    href=index.php?costam=xxxx. Teraz uzywac

    href=?costam=xxxx czy moze href=/?costam=xxxx ?

    Nie jestem pewien ktora opcja jest poprawna.

    Mam jeszcze drugie pytanko - po uruchomieniu mojego adresu www chrome na
    koncu doklada slash, a firefox i opera go nie wyswietla. Tak ma byc czy
    powinienem jakos zrobic przekierowanie z adresu bez slasha na taki ze
    slashem?

    Pozdrawiam,
    Janusz.

  • 2. Data: 2012-08-09 03:37:44
    Temat: Re: Przekierowanie 301 a adresy
    Od: Tomasz Sowa <t...@N...ttmath.org>

    On 2012.08.07 11:30, Janusz wrote:

    > Zrobi?em sobie w .htacces przekierowanie 301 z index.php?costam=xxxx... na
    > adresy bez index.php, czyli /?costam=xxx.

    I co by to miało znaczyć? zrób odwrotnie, przekierowanie z /?costam=xxx
    na index.php?costam=xxxx

    > Mam w zwiazku z tym pytanie - jak tworzyc nowe linki?

    href="/?costam=xxxx"

    --
    Tomek
    http://www.ttmath.org

  • 3. Data: 2012-08-09 08:20:22
    Od: "Janusz" <J...@u...pl>

    Użytkownik "Tomasz Sowa" <t...@N...ttmath.org> napisał w wiadomości

    > I co by to miało znaczyć? zrób odwrotnie, przekierowanie z /?costam=xxx
    > na index.php?costam=xxxx

    Robie tak, bo google traktuje adres.pl/ i adres.pl/index.php jako dwa
    oddzielne linki. Zostawiam na innych stronach linki na jeden adres i chce
    zeby byly w google byla tylko jedna strona wlasciwa. Dlatego tak zrobilem.

    > href="/?costam=xxxx"

    To sie pogubilem :) Zostawilem jednak bez slasha i dziala ok, ale nie wiem
    czy przypadkiem robot google nie interpretuje tego inaczej. Na logike
    wzialem, ze skoro mam href=index.php?xxx, to po usinieciu index.php nie
    powinienem nic dodawac, bo z tego samego powodu nie dodaje przed index.php
    tego slasha i nie robie href=/index.php?xxx

    Moze ktos mnie jeszcze upewnic? :)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2012-08-09 11:39:38
    Od: Tomasz Sowa <t...@N...ttmath.org>

    On 2012.08.09 08:20, Janusz wrote:

    > Robie tak, bo google traktuje adres.pl/ i adres.pl/index.php jako dwa
    > oddzielne linki. Zostawiam na innych stronach linki na jeden adres i chce
    > zeby byly w google byla tylko jedna strona wlasciwa. Dlatego tak zrobilem.

    Sorry źle skumałem, myślałem że mówisz o friendly urlach.

    --
    Tomek
    http://www.ttmath.org

  • 5. Data: 2012-09-19 12:47:37
    Od: Kapsel <k...@o...pl>

    Thu, 9 Aug 2012 08:20:22 +0200, Janusz napisał(a):

> [...]
    > powinienem nic dodawac, bo z tego samego powodu nie dodaje przed index.php
    > tego slasha i nie robie href=/index.php?xxx

    Slash po domenie jest "przeźroczysty", ale te dalej już nie.

    Stąd:
    adres.pl/ i adres.pl są traktowane jako jeden
    ale:
    adres.pl/dupa i adres.pl/dupa/ są traktowane jako różne.

    Acz trochę zakręciłeś temat i nie jestem pewien czy o to pytasz ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net