  • 21. Data: 2010-03-31 01:08:10
    Temat: Re: ilosc pakietow / Mb
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Łukasz Bromirski <w...@t...hell> writes:

    > Co mi jeszcze przypomina, dlaczego jeszcze nie zDDoSowaliśmy wyborów?
    >
    > Bodaj Michał Zalewski miał taki ciekawy pomysł, żeby każdy zgłosił
    > każdego innego jako kandydata na prezydenta, tudzież posła. Wszystko
    > załatwiłoby odpowiednio sprawne przekazywanie sobie w kółeczku
    > list z podpisami.

    Moze lepiej zamiast DoSowac, powinnismy wystawic swojego kandydata, tym
    razem z prawdziwym np. technicznym wyksztalceniem, a w kazdym razie
    z solidna wiedza i otwartym umyslem?

    Mysle ze to wcale nie byloby nierealne - "internetowcy" nie stanowia
    zadnego zagrozenia tego typu dla politykow, gdyz sie nie zjednoczyli,
    ale gdyby to zrobili, ktoz by sie nam oparl?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 22. Data: 2010-03-31 01:40:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Łukasz Bromirski <w...@t...hell> writes:

    > Nie możesz logować tylko 64 bajtów każdego pakietu, bo jak potem
    > udowodnisz w sądzie, że URL/zasób/aplikacja którą rzeczony podejrzany
    > o hazard/whatever oglądał była zakazana?

    To troche niedobrze, ale to podnosi koszty itd. tylko trzykrotnie.
    Jak dlugo maja te dane byc trzymane, rok (optymista)?
    2*10^9/8*3600*24*365/(4.7*10^9) = ok. 1.677.447 plyt DVD dla wysyconego
    linku 1 Gb/s, 16.774.468 plyt dla analogicznego 10 Gb/s.

    Siedemnascie milionow plyt, zastanawiam sie jak cos takiego musialoby
    wygladac. Cienkie pudelko ma 3-4 mm grubosci, wieza z plyt mialaby 50 -
    70 km wysokosci, po rozlozeniu potrzebny bylby magazyn o powierzchni ok.
    400 m^2 (zakladajac scisle upakowanie do 2,5 m wysokosci - ktos wciaz
    chce w tym czegos szukac?). Jedna sztuka to 58 gramow (wlasnie
    sprawdzilem zapewne nielegalnym instrumentem, tzn. dokladna cyfrowa waga
    kuchenna) - calosc wazylaby ok. tysiaca ton.

    Wszystko to dla jednego wysyconego interfejsu 10 Gb/s, ale trzeba
    przyznac, ze bez gzipa, i bez kombinacji w stylu 64/200 bajtow. Za to
    tylko dla jednego roku. Gorzej jak ktos ma jakas wieksza switchownie
    np. 10 Gb/s, wtedy pewnie jego "obiekt" bylby widoczny z kosmosu.

    Czasem takie wyobrazenie sobie jak to mialoby wygladac moze wiele dac.
    Im tam w tym Sejmie chyba brakuje wyobrazni.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2010-03-31 07:31:29
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Czasem takie wyobrazenie sobie jak to mialoby wygladac moze wiele dac.
    > Im tam w tym Sejmie chyba brakuje wyobrazni.

    dlatego Pani Prezes prosila o stworzenie dokumentu wskazujacego absurd
    sytuacji

    Jak do tego dodala, ze autorem pomyslu byla Izba Celna to opadly mi rece bo
    myslalem, ze choc do tego jakis pseudo fachowcow zatrudnili)

    Robie co moge, poswiecam mase czasu aby stworzyc cos co bedzie mialo szanse
    byc uznane za wiarygodne. Jak skoncze to opublikuje

    Tak czy inaczej potrzebuje jeszcze jakis danych statystycznych
    potwierdzajacych moje wyliczenia teoretyczne. Czyli ilosc pakietow / sekunde
    na interfejsie fizycznym oraz szybkosc w danej chwili tego interfejsu

    Icek

  • 24. Data: 2010-03-31 07:40:42
    Od: Marek Kierdelewicz <m...@p...pl>

    >Mysle ze to wcale nie byloby nierealne - "internetowcy" nie stanowia
    >zadnego zagrozenia tego typu dla politykow, gdyz sie nie zjednoczyli,
    >ale gdyby to zrobili, ktoz by sie nam oparl?

    Płeć piękna? Ta ważona w kg, a nie kB.

    pozdrawiam
    Marek

  • 25. Data: 2010-03-31 08:52:27
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 31-3-2010 9:31, Icek wrote:
    > Jak do tego dodala, ze autorem pomyslu byla Izba Celna to opadly mi rece bo
    > myslalem, ze choc do tego jakis pseudo fachowcow zatrudnili)

    To zaczyna się powoli układać w logiczną całość. Po wejściu do strefy
    Schengen ta cała Izba Celna nie ma zbyt wiele do roboty, bo granice
    zmniejszyły się o połowę. Rozpacz spowodowaną możliwością utraty stołka
    i koryta powoduje wymyślanie coraz to bardziej kretyńskich pomysłów. A
    to zatrzymamy na granicy doniczkę za 3.99 zł z Obi, bo jest antykiem, a
    to oclimy wszystkie pakiety IP z zagranicy...

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 26. Data: 2010-03-31 09:04:00
    Od: andzio <a...@t...net-komp.to.net.pl>

    W dniu 2010-03-31 10:52, Grzegorz Janoszka pisze:
    > to oclimy wszystkie pakiety IP z zagranicy...

    Oclic jak oclic, ale jezeli pakiety beda pochodzily z przemytu to jak
    znalezc przemytnika? I bingo! Wystarczy ze ISP beda trzymali logi i
    przemytnik pakietow sie znajdzie :P I juz sie wszystko uklada w logiczna
    calosc.

    --
    Andrzej Banach
    net-komp.net.pl

  • 27. Data: 2010-03-31 09:13:12
    Od: Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz>

    Po to jest system partyjny, progi wyborcze, doplaty do partii
    politycznych, listy krajowe - zebys nie mial mozliwosci zrobienia
    czegokolwiek, chocbys mial/byl najlepszego/ym kandydata/em.

    Mozesz wybrac, czy chcesz miec AIDS czy raka. W koncu jest demokracja ;)

    Tak naprawde to bardzo skutecznie zabetonowane srodowisko, w ramach
    ktorego wymieniane sa swinie przy korycie. Nie przewidziano mozliwosci
    likwidacji koryta, albo chociazby zmiany profilu hodowli.

    k.

  • 28. Data: 2010-03-31 09:42:38
    Od: Pawel Malachowski <p...@n...niewazne>

    Dnia 31.03.2010 Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz> napisał/a:

    > Tak naprawde to bardzo skutecznie zabetonowane srodowisko, w ramach
    > ktorego wymieniane sa swinie przy korycie. Nie przewidziano mozliwosci
    > likwidacji koryta, albo chociazby zmiany profilu hodowli.

    Cała nadzieja w świńskiej grypie.

    --
    Paweł Małachowski

  • 29. Data: 2010-03-31 11:17:12
    Od: "d...@b...pl" <d...@b...pl>

    On 30/3/10 10:35, Icek wrote:
    > Tworze material pt. "Wplyw logowania i filtrowania Internetu na koszty
    > dzialanosci operatorow telekomunikacyjnych" dla Pani Prezes UKE.
    >
    > W zwiazku z powyzszym bylbym wdzieczny za dane: aktualna szybkosc na porcie
    > vs aktualna ilosc pakietow
    >
    > Interesuja mnie najlepiej porty ruchu hurtowego nie mniejsze niz 500Mb/s.

    Na Twoim miejscu uzylbym do tego celu statystyki i modelu IMIX.

    Agilent w jednym ze swoich dokumentow podaje rozklad z korelacja 0,999
    do "zywego" ruchu w Internecie.

    Trzecia strona, "Accurate Imix":

    http://advanced.comms.agilent.com/n2x/docs/insight/2
    001-08/TestingTips/1MxdPktSzThroughput.pdf

  • 30. Data: 2010-03-31 14:26:15
    Od: " " <m...@g...pl>

    Icek <i...@d...pl> napisał(a):

    > W zwiazku z powyzszym bylbym wdzieczny za dane: aktualna szybkosc na porcie
    > vs aktualna ilosc pakietow
    Dla ruchu portalowego możesz przyjąć jako dobre przybliżenie pakiety 1000
    bajtowe (Output 5430000 bits/sec, 676 packets/sec)
    Miesięcznie przy typowej charakterystyce ruchu portalowego z łącza na którym
    ruch liczony 95 percentylem wynosi 500Mb/s, daje się wysłać 3,57TB na dobę,
    czyli ok. 90TB miesięcznie (90.000.000.000 pakietów miesięcznie)

    > Mile widzien sa natomiast informacje w postaci ilosci sesji tcp na takim
    > porcie, rozroznienia pakietow pod wzgledem wielkosci oraz na syny i reszte
    > ;)

    Liczba SYNów jest bardzo zmienna - wystarczy, że dziecko neostady kliknie na
    jakiś skrypt i na łączu możesz dostać prawie same SYN'y