  • 1. Data: 2010-03-30 09:35:26
    Temat: ilosc pakietow / Mb
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Tworze material pt. "Wplyw logowania i filtrowania Internetu na koszty
    dzialanosci operatorow telekomunikacyjnych" dla Pani Prezes UKE.

    W zwiazku z powyzszym bylbym wdzieczny za dane: aktualna szybkosc na porcie
    vs aktualna ilosc pakietow

    Interesuja mnie najlepiej porty ruchu hurtowego nie mniejsze niz 500Mb/s.

    Jezeli ktos jest chetny to prosze o przeslanie danych. Prosze rowniez o
    wskazanie czy mam wskazywac taka osobe jako zrodlo tych konkretnych danych w
    przygotowywanym materiale.

    Mile widzien sa natomiast informacje w postaci ilosci sesji tcp na takim
    porcie, rozroznienia pakietow pod wzgledem wielkosci oraz na syny i reszte
    ;)

    Icek

  • 2. Data: 2010-03-30 10:41:54
    Temat: Re: ilosc pakietow / Mb
    Od: Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz>

    Zaloz srednio pakiety nieco mniej niz 200-bajtowe. Wyjatkiem sa
    komunikatory, irc itp aplikacje, gdzie przyjmij minimalna wielkosc
    pakietow (tego typu ruch znacznie trudniej sie filtruje, analizuje,
    stanowi on duzo bardziej istotne obciazenie dla urzadzen np wiodacego
    producenta). Wyjatkiem w druga strone beda serwisy streamujace gdzie dla
    odmiany bedziesz mial prawie max wielkosc pakietow. Nalezaloby takie
    przypadki opisac jako istotne wyjatki.

    Jesli potrzebujesz jakichs konkretnych danych to zlap mnie prv.

    k.

  • 3. Data: 2010-03-30 11:32:59
    Od: Lukasz Olesiejuk <l...@N...net.pl>

    Dnia 30.03.2010 Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz> napisał/a:

> [...]
    > przypadki opisac jako istotne wyjatki.
    >
    > Jesli potrzebujesz jakichs konkretnych danych to zlap mnie prv.

    Tez moge cos podeslac, ale nieoficjalnie.

  • 4. Data: 2010-03-30 11:53:44
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Mile widzien sa natomiast informacje w postaci ilosci sesji tcp na takim
    > porcie, rozroznienia pakietow pod wzgledem wielkosci oraz na syny i reszte

    wszelkie nieoficjalne ale konkretne dane prosze wyslijcie na i...@d...pl

    Icek

  • 5. Data: 2010-03-30 11:57:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Icek" <i...@d...pl> writes:

> [...]

    > porcie, rozroznienia pakietow pod wzgledem wielkosci oraz na syny i reszte

    Typowo to jednak nikt takich rzeczy nie analizuje, za duzo zasobow to by
    zjadalo. Analizuje sie raczej "detaliczne" linki, one sa zwykle
    (nie zawsze) wolniejsze, i wtedy patrzenie w te wyniki ma jakis sens.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2010-03-30 12:03:12
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > Typowo to jednak nikt takich rzeczy nie analizuje, za duzo zasobow to by
    > zjadalo. Analizuje sie raczej "detaliczne" linki, one sa zwykle
    > (nie zawsze) wolniejsze, i wtedy patrzenie w te wyniki ma jakis sens.

    No właśnie. Czy taki np. service tunnel pick wewnątrz routera, do lączenia
    ze sobą routerów logicznych wewnątrz jednego routera fizycznego, to też link?

    --
    ŁT

  • 7. Data: 2010-03-30 12:03:50
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Typowo to jednak nikt takich rzeczy nie analizuje, za duzo zasobow to by
    > zjadalo. Analizuje sie raczej "detaliczne" linki, one sa zwykle
    > (nie zawsze) wolniejsze, i wtedy patrzenie w te wyniki ma jakis sens.

    wlasnie dlatego te dane mi sa potrzebne. Odczytanie szybkosci i ilosci
    pakietow z interfejsu to pikus a prawdziwe dane (nie wyliczenia z kosmosu
    teoretyczne) maja dac swiadomosc tworcom ustawy, ze nie da sie tego logowac.

    Icek

  • 8. Data: 2010-03-30 12:04:43
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > No właśnie. Czy taki np. service tunnel pick wewnątrz routera, do lączenia
    > ze sobą routerów logicznych wewnątrz jednego routera fizycznego, to też
    link?

    dlatego mnie interesuja ilosci pakietow na fizycznym porcie bez
    rozgraniczenia na typ

    Icek

  • 9. Data: 2010-03-30 12:18:20
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 30-3-2010 14:04, Icek wrote:
    > dlatego mnie interesuja ilosci pakietow na fizycznym porcie bez
    > rozgraniczenia na typ

    Nie precyzujesz czy in, czy out, czy też może suma. W zależności od typu
    sieci mogą się te wartości baardzo różnić.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 10. Data: 2010-03-30 12:40:48
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

    Icek wrote:
> [...]
    > teoretyczne) maja dac swiadomosc tworcom ustawy, ze nie da sie tego logowac.

    moim skromnym zdaniem twórcy ustawy i tak nie rozróżniają jednostek tak
    więc czy będzie to milion czy miliard pakietów na sekundę nie zrobi to
    na nich wrażenia.
    Zrób tak jak mówiła Pani prezes, musisz to wyłożyć jak debilowi,
    matematykę skrócić do minimum a na końcu konkretne łopatologiczne
    wyjaśnienie, że np wymagało by to zapisania X płyt DVD (albo lepiej CD)
    dziennie, co tygodniowo jest tyle, miesięczny tyle a rocznie tyle.

    Do tego przemnóż to razy 1000 i powiedz że przypuszczasz że tak by to
    wyglądało w TP.
    Pomijając całe technikalia, udowodnisz że samo składowanie tego będzie
    awykonalne a co dopiero trzymanie tego przez 5 lat lub dłużej.

    Marcin