  • 31. Data: 2012-08-30 13:39:12
    Temat: Re: i wiadomo o co chodzi
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 30.08.2012 12:54, DoQ wrote:

    > Ale tych z telefonami, którzy niemal zawsze jadą w ten sposób już nie
    > zauważyłeś?

    > Co cię tak na prawdę tak boli? Czy jedno wyklucza drugie?

    Ty naprawdę nie rozumiesz, że Jarek postuluje eliminację pierwszego
    przez równe ściganie drugiego, a nie tylko gdy jest wynikiem pierwszego?

    Jak będą ścigać za jazdę jak skończona fajtłapa i stwarzanie zagrożenia
    to wyeliminują tych co:
    - gadają przez telefon, [*]
    - bawią się radiem, [*]
    - ustawiają nawigację, [*]
    - jedzą/piją, [*]

    co spowoduje daleko lepsze skutki jeżeli chodzi o poprawę bezpieczeństwa.

    [*] mimo że nie panują wtedy nad pojazdem

    Michoo

  • 32. Data: 2012-08-30 13:39:54
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > więc po co karać osobno za używanie telefonu?

    Bo rozmowa przez telefon mocno dekoncentruje kierowcę? Jesteś
    impregnowany na logikę czy udajesz?

    --
    Pozdr.

  • 33. Data: 2012-08-30 13:42:15
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 30 Aug 2012 13:29:35 +0200, DoQ <p...@g...com> wrote:

    >W dniu 30-08-2012 13:25, Jarek Andrzejewski pisze:

    >Co nie? Ewidentnie czepiasz się dla zasady.

    Choć ja uważam, że przytaczam pewne argumenty (nie wykluczone, że
    błędne), to mam radę: jeśli nie możesz znieść tego, że ktoś ma inne
    zdanie, to przecież możesz ignorować moje wypowiedzi.

    >Zatrzymanie naprutego w 3 dupy gościa też jest złe jeśli jechał prosto
    >pomiędzy liniami?

    powiedziałbym tak: z faktu, że wielu ludzi robi się agresywnych po
    pijaku nie wyciągałbym wniosku, że za spożycie alkoholu powinny być
    kary.
    Zauważ, że "napruty w 3 dupy", jeśli ma we krwi mniej alkoholu niż
    0,1mg/l nie podlega karze.

    Już przytoczono przykład: na czas rozmowy kierowca zjeżdża na prawy
    pas między np. ciężarówki i zwalnia. Moim zdaniem nie ma tu podstaw do
    karania, bo takie zachowanie nie utrudnia innym ruchu.

    Pawle, nie musisz się ze mną zgadzać. Staram się tylko przekazać i
    uzasadnić mój punkt widzenia: człowiek powinien być odpowiedzialny za
    skutki swoich decyzji. Za skutki.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 34. Data: 2012-08-30 13:44:55
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Pawle, nie musisz się ze mną zgadzać. Staram się tylko przekazać i
    > uzasadnić mój punkt widzenia: człowiek powinien być odpowiedzialny za
    > skutki swoich decyzji. Za skutki.

    Jest jeszcze pojęcie prewencji. Bo co ci po odpowiedzialności za skutki,
    jak będziesz siedział na wózku w wyniku potrącenia na przejściu dla
    pieszych?

    --
    Pozdr.

  • 35. Data: 2012-08-30 13:45:33
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 30.08.2012 12:42, Papkin wrote:
> [...]
    a-rozmowy-przez-komorke,1,5230572,artykul.html

    > tak to spisek producentow zestawow HF na BT, od calych 50zl za firmowe
    > "uszko", MA SA KRA ale zdzierstwo!
    >
    > Na miescie jest MASA spiskujacych przeciw temu spiskowi i potrafiacych
    > dobrze manewrowac nawet jedna reka przy 100km.

    Z tydzień-dwa temu widziałem agenta co to trzymał w jednej ręce telefon,
    w drugiej jakiś papier/kanapkę(?) a kierownicę kolanami, całkiem
    sprawnie kierując w stronę stacji benzynowej. O tutaj:

    https://maps.google.com/?ll=52.38463,16.915123&spn=0
    .000615,0.001321&t=h&z=20

    Szkoda, że kamery nie miałem, bo był to widok wart uwiecznienia...

    Michoo

  • 36. Data: 2012-08-30 13:49:08
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 30-08-2012 13:45, Michoo pisze:
    > Z tydzień-dwa temu widziałem agenta co to trzymał w jednej ręce telefon,
    > w drugiej jakiś papier/kanapkę(?) a kierownicę kolanami, całkiem

    Jechałeś z nim?

    > sprawnie kierując w stronę stacji benzynowej. O tutaj:
    > https://maps.google.com/?ll=52.38463,16.915123&spn=0
    .000615,0.001321&t=h&z=20
    > Szkoda, że kamery nie miałem, bo był to widok wart uwiecznienia...

    Na pewno był doskonale skoncentrowany i w razie sytuacji podbramkowej
    zareagowałby prawidłowo i błyskawicznie.

    --
    Pozdr.

  • 37. Data: 2012-08-30 13:54:07
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 30 Aug 2012 13:39:54 +0200, DoQ <p...@g...com> wrote:

    >Bo rozmowa przez telefon mocno dekoncentruje kierowcę? Jesteś

    Podobnie jak milion innych przyczyn, choćby zmęczenie (pod wpływem
    którego bycie jednak karze nie podlega).
    Jeśli kierowca jest na tyle zdolny, że radzi sobie i z rozmową i z
    prowadzeniem pojazdu (zwłaszcza, jeśli dostosuje zachowanie do stanu
    tej - wszak nie całkowitej - dekoncentracji), to dlaczego go karać
    prewencyjnie?
    Ty uważasz, że to jest potrzebne, a ja nie.

    Nie mam problemu z pogodzeniem się z faktem, że masz inne zdanie.
    Mam nadzieję, że teraz jest jasne moje stanowisko?

    I dodam: jest dla mnie jasne, że rozmowa telefoniczna rozprasza. Nie
    jestem przekonany, że dużym utrudnieniem w normalnej jeździe jest
    trzymanie telefonu w ręce (szczególnie w przypadku samochodu z
    automatyczną skrzynią biegów).

    Oczywiście z uwagą przeczytam Twoje argumenty (jeśli je masz),
    dlaczego akurat trzymanie telefonu w ręce powinno podlegać karze, a
    nie ma potrzeby kar za inne działania skutkujące potencjalnie podobną
    dekoncentracją.

  • 38. Data: 2012-08-30 13:56:38
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 30 Aug 2012 13:44:55 +0200, DoQ <p...@g...com> wrote:

    >Jest jeszcze pojęcie prewencji. Bo co ci po odpowiedzialności za skutki,
    >jak będziesz siedział na wózku w wyniku potrącenia na przejściu dla
    >pieszych?

    Postulujesz likwidację ruchu samochodowego, Red Flag Act czy może
    jakieś pośrednie rozwiązanie widzisz?
    Jaka prewencja mogłaby całkowicie zlikwidować ryzyko?
    Co mi po prewencji rozmów telefonicznych, jeśli będę siedział na wózku
    w wyniku potrącenia gościa, który się zamyślił, ale przecież to nie
    jest zakazane?

  • 39. Data: 2012-08-30 14:04:01
    Od: DoQ <p...@g...com>

> [...]
    > prowadzeniem pojazdu (zwłaszcza, jeśli dostosuje zachowanie do stanu
    > tej - wszak nie całkowitej - dekoncentracji), to dlaczego go karać

    Ale jak chcesz to indywidualnie oszacować, szczególnie gdy u nas każdy
    jest zdolny, jeździ i rozmawia doskonale (wg. niego samego) radząc sobie
    z kierowaniem?

    > Ty uważasz, że to jest potrzebne, a ja nie.

    Owszem.

> [...]
    > dlaczego akurat trzymanie telefonu w ręce powinno podlegać karze, a
    > nie ma potrzeby kar za inne działania skutkujące potencjalnie podobną

    Po pierwsze statystyka. Jak często dojeżdżając chociażby do/z pracy
    kierowcy jedzą kanapki, a jak często zachodzi potrzeba
    wykonania/odebrania połączenia telefonicznego czy napisania smsa?
    Osobiście rzadko widuję kierowcę, który jechałby w dziwny sposób jedząc
    kanapkę. Po drugie, koncentracja na rozmowie telefonicznej pochłania
    więcej zasobów niż koncentracja na przełykaniu bułki.

    --
    Pozdr.

  • 40. Data: 2012-08-30 14:04:44
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 30.08.2012 13:49, DoQ wrote:

    > Jechałeś z nim?
    Dojeżdżałem do przejazdu rowerowego, więc miałem piękny widok z
    przodu/boku.

    (Swoją drogą chyba najbardziej idiotyczny przejazd jaki znam - jak się
    jedzie w drugą stronę, to się ma samochody dokładnie za plecami.)

    .000615,0.001321&t=h&z=20

    > Na pewno był doskonale skoncentrowany i w razie sytuacji podbramkowej
    > zareagowałby prawidłowo i błyskawicznie.
    Taa, zwłaszcza, że jak zobaczył dwóch rowerzystów przy przejeździe to
    przyspieszył zamiast zahamować. Ciekawe czy celowo, czy nie trafił w tej
    dziwnej pozycji w pedał.

    Michoo