  • 11. Data: 2015-08-01 19:45:08
    Temat: Re: [http] jak to działa
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    dzięki! co prawda nie za wiele mi to na razie mówi...

    po zastanowieniu chciałbym aby RTL zajmował się tylko wymianą pakietów w
    L2... ale kurcze pdf do tego scalaka ma 400 stron, nie bardzo chce mi
    się tego wszystkiego czytać...

    czy jest jakiś gnerator pakietów L2 na PC? żebym mógł sobie przesyłać w
    te i nazad pakietki L2...

  • 12. Data: 2015-08-01 19:54:41
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    istnieje jakaś książka o debugowaniu TCP/IP i protokołach TCP/IP?

    mam kilka ale są na prawdę bardzo słabe...

  • 13. Data: 2015-08-01 19:55:09
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    na początku chciałbym rozczaić samo www... wszelkie informacje mile
    widziane.

  • 14. Data: 2015-08-01 20:34:55
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > na początku chciałbym rozczaić samo www... wszelkie informacje mile
    > widziane.

    www to raczej na końcu :)

    Pytanie czy chcesz to robić od początku na piechotę czy wykorzystać gotowca.

    Jeśli od początku to proponuję znaleźć opis działania drivera do samego
    ne2000 a następnie znaleźć kod źródłowy na zwykłego PC np: na system dos :)
    i przykłady inicjalizacji zapisy odczyty do konkretnych portów.
    Inicjalizacja i obsługa pamięci ram, to taki bufor kołowy jeśli tak to można
    nazwać.

    Następnie proponuję poszukać przykładowego sterownika na konkretny mcu np:
    jak wcześniej
    wspominałem avr.

    Jest też taki projekt ethernut ver 1.x właśnie na avr atmega128. Proponuję
    też zakupić jakąś płytkę rozwojową np: w firmie propox i nie tracić czasu na
    pisanie stosu tcp od początku tylko zaimplementować ten ethernut.

    Paweł

  • 15. Data: 2015-08-01 21:04:55
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    zdecydowałem się na tego realteka, pisać chcę sam, do tego (tu się po
    obrazi) w języku niskiego poziomu :oP...

    przydał by mi się opis TCP/IP...

  • 16. Data: 2015-08-02 04:00:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik platformowe głupki N...@g...pl ...

    > a skąd ten europejski pomysł?
    >
    > przecież nigdzie nie ma jakiegoś lola czy innego społeczno-gówna...

    To tak jak w realu - jak ktos gada głupoty bardzo powazna mina to mozna
    pomyslec ze:
    - ironizuje
    - zartuje
    - jest idiotą...

    Ktora wersję prezentujesz?
    ;-)

  • 17. Data: 2015-08-02 12:13:19
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > przydał by mi się opis TCP/IP...

    Polecam książkę
    Addison.Wesley.TCPIP.Illustrated Volume 1

    Paweł

  • 18. Data: 2015-08-02 12:59:24
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 1 sierpnia 2015 20:34:56 UTC+2 użytkownik pawel napisał:
    > Jeśli od początku to proponuję znaleźć opis działania drivera do samego
    > ne2000 a następnie znaleźć kod źródłowy na zwykłego PC np: na system dos

    Jak sie ktos na wymyslanie kola od nowa pisze, to mozna bez problemu
    podejrzec w zrodlach kernela Linuksa, te sterowniki do kart sieciowych
    maja dosc czytelny kod napisany w przyzwoitym C.

  • 19. Data: 2015-08-02 13:17:46
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    i co uważasz, że ja nie mając zielonego pojecia o linuxie i kernelu
    sobie sam z tym poradzę?

  • 20. Data: 2015-08-02 17:46:00
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Sun, 02 Aug 2015 13:17:46 +0200, platformowe głupki wrote:

    > i co uważasz, że ja nie mając zielonego pojecia o linuxie i kernelu
    > sobie sam z tym poradzę?

    Żeby było prościej zacznij od zdefiniowania co potrafisz.
    Wtedy dostaniesz odpowiedzi adekwatne do swojej wiedzy.

    --
    howgh
    szemrany