  • 1. Data: 2012-02-12 08:34:12
    Temat: [hrdw] dlaczego dyski ssd nie sa szybsze od mechanizcnych
    Od: " fir i wróżki" <f...@g...pl>

    czy tez są?

    z tego co wiem dyski mechanizczne sa wolne wlasnie z
    powodu mechaniki, przy pbrotach 7200 na minute, 120
    na sekunde czyli 8 milisekund na obrot, dojechanie
    glowica do danych z pliku moze mw tyle zajmowac
    stad widac ze defragmentacja moze byc faktycznie
    istotna, o ile wiem dyski optyczne sa jeszcze wolniejsze
    bo procz tego dochodzi jeszcze problem stalej predkosci
    ruchu w poprzek i stalej predkosci w przod tj trzeba
    rozpedzac i zwalniac plyte w zaleznosci od R (fuj)

    dyski ssd powinny byc wydaje sie megaszybsze jako ze
    sa niemachaniczne (choc nie wiem wiele na ich temat
    kiedys pytalem kiedys czy sa szybsze to wychodzilo
    ze sladowo) czemu? (czy moze jednak sa/beda znzcznie
    szybsze?0

  • 2. Data: 2012-02-12 10:06:37
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-02-12 09:34, fir i wróżki wrote:

> [...]
    > kiedys pytalem kiedys czy sa szybsze to wychodzilo
    > ze sladowo) czemu? (czy moze jednak sa/beda znzcznie

    Dyski SSD są zazwyczaj znacznie szybsze od HDD (są różne konstrukcje SSD
    i nic nie stoi na przeszkodzie by stworzyc bardzo wolne urządzenie ala
    tanie peny)

    Największą zaletą jest czas dostępu do danych, co przekłada się na
    wysoki średni transfer.

    Zapyj konkretniej.

    Odnosnie HDD pomocne moze byc, choc to tylko zblizone do tematu wątku:
    http://luktronik.pl/bufor-dyskowy-hdd.html

  • 3. Data: 2012-02-12 10:20:57
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2012-02-12 09:34, fir i wróżki pisze:

> [...]
    > kiedys pytalem kiedys czy sa szybsze to wychodzilo
    > ze sladowo) czemu? (czy moze jednak sa/beda znzcznie

    SSD to nic innego jak odmiana CF roznia sie budowa i kontrolerem, za
    czas dostepu odpowiada niestety ich budowa. po konkretne specyfikacje
    zerknij na strone producenta przyspiesza sie je sztucznie przez np cache
    z pamieci RAM.

    http://www.samsung.com/global/business/semiconductor
    /products/flash/Products_NANDFlash.html

  • 4. Data: 2012-02-12 11:14:36
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 12.02.2012 09:34, fir i wróżki pisze:
    > czy tez są?

    Poczytaj recenzje, pooglądaj wyniki, a potem zadaj konkretne
    pytania. Ten temat jest doskonale opracowany w Internecie --
    dlaczego tutaj ma ktoś Ci pisać nowy elaborat?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 5. Data: 2012-02-12 11:34:05
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > czas dostepu odpowiada niestety ich budowa. po konkretne specyfikacje
    > zerknij na strone producenta przyspiesza sie je sztucznie przez np cache

    Jest tu jedna mozliwosc, ktore nie mozna zastosowac w ramach jednego
    dysku HDD. Otoz w ramach ukladow krzemowych mozna stosowac rozne triki
    przyspieszajace dzialanie np. zrownoleglanie odczytu/zapiusu
    (marketingowcy nazywaja to raid w ssd), co znacznie przyspiesza transfer.

  • 6. Data: 2012-02-12 13:07:16
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    " fir i wróżki" <f...@g...pl> wrote in message
    > czy tez są?

    oczywiscie ze sa

    > ruchu w poprzek i stalej predkosci w przod tj trzeba
    > rozpedzac i zwalniac plyte w zaleznosci od R (fuj)

    raczej niezbyt

> [...]
    > kiedys pytalem kiedys czy sa szybsze to wychodzilo
    > ze sladowo) czemu? (czy moze jednak sa/beda znzcznie

    czas dostepu jest pomijalny bo polega tylko na sprawdzeniu
    przez kontroler w ktorym bloku trzyma dane sektory

    zapis i odczyt do pamieci flash podlega podobnym ograniczeniom
    co zapis i odczyt dysku twardego - jest limitowany maksymalna
    przepustowoscia zastosowanych kosci flash

    oczywiscie da sie wrzucic kilka kontrolerow widocznych
    jako de facto jedno urzadzenie (revo drive x2, x4)
    ale ponosi to koszty

    rozwiazania sa rozne, niektore kosmicznie szybkie,
    ale zawsze ma to zwiazek z cena np:

    http://www.fusionio.com/platforms/iodrive-octal/

    wersja 5TB za 83994 dolarow

  • 7. Data: 2012-02-12 14:50:07
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > rozwiazania sa rozne, niektore kosmicznie szybkie,
    > ale zawsze ma to zwiazek z cena np:
    >
    > http://www.fusionio.com/platforms/iodrive-octal/
    >
    > wersja 5TB za 83994 dolarow
    to w takim razie podepnę się z moim pytaniem do praktyków. jaki dysk ssd
    o pojemności nie niższej niż 16gb, warto kupić aby był wyraźnie szybszy
    i miał krótsze czasy dostępu, niż przeciętny laptopowy 7200? Na dysku ma
    być system i podstawowe programy.

    ToMasz

  • 8. Data: 2012-02-12 15:49:23
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > krótsze czasy dostępu, niż przeciętny laptopowy 7200? Na dysku ma być system i

    obecnie ogolnie polecane sa crucial m4 chyba ze chcesz wydac wiecej

  • 9. Data: 2012-02-12 15:55:14
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-02-12 15:50, ToMasz wrote:

> [...]
    > o pojemności nie niższej niż 16gb, warto kupić aby był wyraźnie szybszy
    > i miał krótsze czasy dostępu, niż przeciętny laptopowy 7200? Na dysku ma

    wybor jest spory, pracowalem na OCZ Vertex2, teraz w lapku mam OCZ
    Agility 3 120GB, nie ma zupelnie porownania do wczesniejszego HDD
    (Seagate 7200 2.5" 500GB)

  • 10. Data: 2012-02-13 06:30:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    " fir i wróżki" jh7ti4$dpg$...@i...gazeta.pl

    > dyski ssd powinny byc wydaje sie megaszybsze jako ze
    > sa niemachaniczne (choc nie wiem wiele na ich temat

    A o mechanicznych wiesz wiele? Chyba nie. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'