-
1. Data: 2016-07-22 09:18:01
Temat: gwarancja na dyski twarde
Od: dcim007 <d...@g...com>
Witam,
Jak praktycznie, w przypadku dysków twardych wyprodukowanych przez WD,
Samsunga i Seagate wygląda gwarancja - czy serwis odbywa się przez
sprzedawcę czy też bezpośrednio u producenta?
Na stronie WD jest możliwość sprawdzenia czy dysk jest na gwarancji, u
samsung.pl nie ma, u Seagate jest możliwość reklamacji (przynajmniej na
polskiej stronie WWW).
pozd
-
2. Data: 2016-07-22 09:27:20
Temat: Re: gwarancja na dyski twarde
Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>
Samsung (dział HDD) nie jest wykupiony przez Seagate?
-----
> samsung.pl nie ma, u Seagate jest możliwość reklamacji -
3. Data: 2016-07-22 18:47:03
Temat: Re: gwarancja na dyski twarde
Od: Chris <x...@x...com>
W dniu 2016-07-22 o 09:18, dcim007 pisze:
> Witam,
> Jak praktycznie, w przypadku dysków twardych wyprodukowanych przez WD,
> Samsunga i Seagate wygląda gwarancja - czy serwis odbywa się przez
> sprzedawcę czy też bezpośrednio u producenta?
Najbardziej opłaca się przez sklep gdzie kupiłeś.
> Na stronie WD jest możliwość sprawdzenia czy dysk jest na gwarancji, u
> samsung.pl nie ma, u Seagate jest możliwość reklamacji (przynajmniej na
> polskiej stronie WWW).
Można sprawdzić ile ma gwarancji i można reklamować do producenta (WD,
Seagate, Samsung w Seagate ale nie wszystkie).
Zalety to pewna wymiana na nowy, w miarę szybki serwis ok tygodnia,
nawet jak sklep padnie albo dał 2 lata a fabryka 3-5 lat to liczy się
ile fabryka dała.
ALE dyski są to w 70% regenerowane fabrycznie sztuki (inne sztuki niż ta
odesłana), gwarancja jest jedynie przedłużona o czas pobytu w serwisie,
nie jest dawana od nowa na 2-3-5 lat od daty wymiany.
WD ma zapis na etykiecie o regeneracji (Recertyfiled), Seagate napis
(Certyfiked repaired HDD) oraz obwódka etykiety jest zielona.
Seagate:
http://bp2.blogger.com/_A3o0EjLYCNg/SEhgn7gtzGI/AAAA
AAAABXo/eCluX6z4_NE/s1600/08-06-07+Seagate+RMA+Green
+Label.jpg
https://www.bazang.ca/wp-content/uploads/2015/03/ccd
413645bb64c5ff5912923b175fb90.jpg
WD (widać napis nad 1 TB)
http://images17.newegg.com/is/image/newegg/22-136-82
8-TS?$S640W$
--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.
-
4. Data: 2016-08-04 18:29:00
Temat: Re: gwarancja na dyski twarde
Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>
Dnia Fri, 22 Jul 2016 18:47:03 +0200, Chris napisał(a):
> W dniu 2016-07-22 o 09:18, dcim007 pisze:
>> Witam,
>> Jak praktycznie, w przypadku dysków twardych wyprodukowanych przez WD,
>> Samsunga i Seagate wygląda gwarancja - czy serwis odbywa się przez
>> sprzedawcę czy też bezpośrednio u producenta?
>
> Najbardziej opłaca się przez sklep gdzie kupiłeś.
Albowiem?
> Można sprawdzić ile ma gwarancji i można reklamować do producenta (WD,
> Seagate, Samsung w Seagate ale nie wszystkie).
>
> Zalety to pewna wymiana na nowy, w miarę szybki serwis ok tygodnia,
> nawet jak sklep padnie albo dał 2 lata a fabryka 3-5 lat to liczy się
> ile fabryka dała.
>
> ALE dyski są to w 70% regenerowane fabrycznie sztuki (inne sztuki niż ta
> odesłana), gwarancja jest jedynie przedłużona o czas pobytu w serwisie,
> nie jest dawana od nowa na 2-3-5 lat od daty wymiany.
(ciach...)
Przecież to samo będzie podczas reklamacji przez sklep - sklep uszkodzoną
sztukę wysyła do producenta, ten odsyła napęd refubrished.
--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk ]
[ Jedyna absolutnie precyzyjna definicja grafomana: jest to taka osoba, ]
[ która pisze bez honorariów. (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]
-
5. Data: 2016-08-05 11:07:07
Temat: Re: gwarancja na dyski twarde
Od: Chris <a...@g...pl>
W dniu 2016-08-04 o 18:29, Przemysław Ryk pisze:
> Dnia Fri, 22 Jul 2016 18:47:03 +0200, Chris napisał(a):
>
>> W dniu 2016-07-22 o 09:18, dcim007 pisze:
>>> Witam,
>>> Jak praktycznie, w przypadku dysków twardych wyprodukowanych przez WD,
>>> Samsunga i Seagate wygląda gwarancja - czy serwis odbywa się przez
>>> sprzedawcę czy też bezpośrednio u producenta?
>>
>> Najbardziej opłaca się przez sklep gdzie kupiłeś.
>
> Albowiem?
Wszelako....
>> Można sprawdzić ile ma gwarancji i można reklamować do producenta (WD,
>> Seagate, Samsung w Seagate ale nie wszystkie).
>>
>> Zalety to pewna wymiana na nowy, w miarę szybki serwis ok tygodnia,
>> nawet jak sklep padnie albo dał 2 lata a fabryka 3-5 lat to liczy się
>> ile fabryka dała.
>>
>> ALE dyski są to w 70% regenerowane fabrycznie sztuki (inne sztuki niż ta
>> odesłana), gwarancja jest jedynie przedłużona o czas pobytu w serwisie,
>> nie jest dawana od nowa na 2-3-5 lat od daty wymiany.
> (ciach...)
>
> Przecież to samo będzie podczas reklamacji przez sklep - sklep uszkodzoną
> sztukę wysyła do producenta, ten odsyła napęd refubrished.
Bzdura.
--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.
-
6. Data: 2016-08-05 12:39:00
Temat: Re: gwarancja na dyski twarde
Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>
Dnia Fri, 5 Aug 2016 11:07:07 +0200, Chris napisał(a):
>>>> Witam,
>>>> Jak praktycznie, w przypadku dysków twardych wyprodukowanych przez WD,
>>>> Samsunga i Seagate wygląda gwarancja - czy serwis odbywa się przez
>>>> sprzedawcę czy też bezpośrednio u producenta?
>>>
>>> Najbardziej opłaca się przez sklep gdzie kupiłeś.
>>
>> Albowiem?
>
> Wszelako....
A jakieś konkrety?
>>> Można sprawdzić ile ma gwarancji i można reklamować do producenta (WD,
>>> Seagate, Samsung w Seagate ale nie wszystkie).
>>>
>>> Zalety to pewna wymiana na nowy, w miarę szybki serwis ok tygodnia,
>>> nawet jak sklep padnie albo dał 2 lata a fabryka 3-5 lat to liczy się
>>> ile fabryka dała.
>>>
>>> ALE dyski są to w 70% regenerowane fabrycznie sztuki (inne sztuki niż ta
>>> odesłana), gwarancja jest jedynie przedłużona o czas pobytu w serwisie,
>>> nie jest dawana od nowa na 2-3-5 lat od daty wymiany.
>> (ciach...)
>>
>> Przecież to samo będzie podczas reklamacji przez sklep - sklep uszkodzoną
>> sztukę wysyła do producenta, ten odsyła napęd refubrished.
>
> Bzdura.
Jasne. W życiu żadnego dysku nie wymieniałem.
--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk ]
[ George: "It is better to be... agreeable than to be right." Bras: That's ]
[ not religion, that's marriage. ("CSI 9x19 The Descent Man") ]
-
7. Data: 2016-08-05 12:47:25
Temat: Re: gwarancja na dyski twarde
Od: Chris <a...@g...pl>
W dniu 2016-08-05 o 12:39, Przemysław Ryk pisze:
>>> Przecież to samo będzie podczas reklamacji przez sklep - sklep uszkodzoną
>>> sztukę wysyła do producenta, ten odsyła napęd refubrished.
>>
>> Bzdura.
>
> Jasne. W życiu żadnego dysku nie wymieniałem.
Powinno to wyglądać tak, chyba że sklep ma dyski z przemytu nie
sprzedawane w dystrybucji PL.
Reklamujesz u sprzedawcy > sprzedawca do dystrybutora > dystrybutor do
producenta > klient dystrybutora dostaje nowy dysk z magazynu albo
fakturę korygującą w przypadku braku towaru albo jego zamienników.
Dystrybutor nie daje dysków regenerowanych bo takich nie dostaje od
producenta, dystrybutor dostaje kredyt notę albo inne rozliczenia/zniżki
w zakupach.
Dyski regenerowane dostają tylko klienci którzy chcą ominąć drogę
dystrybucyjną i wysłać bezpośrednio do producenta np. z powodu upadku
sklepu, zagubienia dokumentów zakupu albo po prostu sklep jest za daleko
i nie chce mu się jechać, przebywa poza granicami kraju w którym zakupił
dysk.
Gwarancja od dystrybutora na dysk wymieniany biegnie od nowa zgodnie z
warunkami gwarancyjnymi producenta.
Zrozumiałeś czy za mało szczegółowo się wyraziłem :)
--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.
-
8. Data: 2016-08-05 13:49:03
Temat: Re: gwarancja na dyski twarde
Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>
Nigdy nie mów nigdy.
Raz dostałem DOA (to był 'new-refurb').
WD wymieniło pocztą, tylko trochę trwało.
-----
> W życiu żadnego dysku nie wymieniałem. -
9. Data: 2016-08-05 20:09:00
Temat: Re: gwarancja na dyski twarde
Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>
Dnia Fri, 5 Aug 2016 12:47:25 +0200, Chris napisał(a):
>>> Bzdura.
>>
>> Jasne. W życiu żadnego dysku nie wymieniałem.
>
> Powinno to wyglądać tak, chyba że sklep ma dyski z przemytu nie
> sprzedawane w dystrybucji PL.
(ciach...)
> Gwarancja od dystrybutora na dysk wymieniany biegnie od nowa zgodnie z
> warunkami gwarancyjnymi producenta.
>
> Zrozumiałeś czy za mało szczegółowo się wyraziłem :)
Z tego co kojarzę (znajomym kilka sztuk wymieniałem) w przypadku Seagate
sklep nie wysyłał do żadnego dystrybutora, tylko bezpośrednio do Seagate w
Polsce. I wracały do reklamującego właśnie refubrished.
--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk ]
[ Jeśli jakaś kobieta później staje się głupia, można być pewnym, że ]
[ zawsze taka była. (Sean Combs) ]
-
10. Data: 2016-08-05 20:19:30
Temat: Re: gwarancja na dyski twarde
Od: Chris <x...@x...com>
W dniu 2016-08-05 o 20:09, Przemysław Ryk pisze:
> Dnia Fri, 5 Aug 2016 12:47:25 +0200, Chris napisał(a):
>
>>>> Bzdura.
>>>
>>> Jasne. W życiu żadnego dysku nie wymieniałem.
>>
>> Powinno to wyglądać tak, chyba że sklep ma dyski z przemytu nie
>> sprzedawane w dystrybucji PL.
> (ciach...)
>> Gwarancja od dystrybutora na dysk wymieniany biegnie od nowa zgodnie z
>> warunkami gwarancyjnymi producenta.
>>
>> Zrozumiałeś czy za mało szczegółowo się wyraziłem :)
>
> Z tego co kojarzę (znajomym kilka sztuk wymieniałem) w przypadku Seagate
> sklep nie wysyłał do żadnego dystrybutora, tylko bezpośrednio do Seagate w
> Polsce. I wracały do reklamującego właśnie refubrished.
Bo szedł na łatwiznę żeby ominąć wymianę dysku na nowy i przyznanie mu
nowej gwarancji. Takie polskie janusze biznesu. Dla tego ja kupuje w
zaufanych źródłach a nie w żabce IT :)
--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.