-
1. Data: 2010-04-11 08:47:18
Temat: gałka retro zmiany biegów
Od: pwz <p...@o...eu>
Witam!
Od czasu do czasu spotykam (na serwisach aukcyjnych albo na pchlich
targach) stare, ozdobne gałki/końcówki drążka zmiany biegów. Takie
plastikowe, PRL-owskie, z czymś zatopionym w plastiku w środku. I
zastanawiałem się nad zamontowaniem takiej gałki na swoim lewarku. Czy
ktoś z BiSwK mógłby podpowiedzieć, czy wymagałoby to znacznej przeróbki
lewarka zmiany biegów, ewentualnie na co zwracać uwagę podczas kupowania
takiej gałki? Domyślam się, że pewnie średnica/skok gwintu, ale i tego
nie jestem pewien, ponieważ nigdy dotąd nie dokonywałem takiej przeróbki :-)
(Jeżeli ma to znaczenie, chcę to zamontować w Dacii Logan MCV.)
Pozdr
pwz
-
2. Data: 2010-04-11 08:56:38
Temat: Re: gałka retro zmiany biegów
Od: "JanKo" <b...@m...tu>
Agent pwz nadaje:
> stare, ozdobne gałki/końcówki drążka zmiany biegów. Takie
> plastikowe, PRL-owskie, z czymś zatopionym w plastiku w środku.
To świadomy oksymoron? Myślałem że chcesz strzelić sobie coś Mitoraja
lub Abakanowicz ;-)
-
3. Data: 2010-04-11 10:30:49
Temat: Re: gałka retro zmiany biegów
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "pwz" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
news:hprr9n$1in$1@news.onet.pl...
> Witam!
>
> Od czasu do czasu spotykam (na serwisach aukcyjnych albo na pchlich
> targach) stare, ozdobne gałki/końcówki drążka zmiany biegów. Takie
> plastikowe, PRL-owskie, z czymś zatopionym w plastiku w środku. I
> zastanawiałem się nad zamontowaniem takiej gałki na swoim lewarku. Czy
> ktoś z BiSwK mógłby podpowiedzieć, czy wymagałoby to znacznej przeróbki
> lewarka zmiany biegów, ewentualnie na co zwracać uwagę podczas kupowania
> takiej gałki? Domyślam się, że pewnie średnica/skok gwintu, ale i tego nie
> jestem pewien, ponieważ nigdy dotąd nie dokonywałem takiej przeróbki :-)
> (Jeżeli ma to znaczenie, chcę to zamontować w Dacii Logan MCV.)
problemy zaczynają sie w samochodach, gdzie pod gałką masz przycisk do
włączania wstecznego.
Jesli sama dzwignia jest prostym prętem bez żadnych zabezpieczeń ręcznego
pod samą gałką - to wystarczy ze dopasujesz mocowanie (czyli najczęsciej
gwint)
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka
-
4. Data: 2010-04-11 12:08:19
Temat: Re: gałka retro zmiany biegów
Od: pwz <p...@o...eu>
W dniu 2010-04-11 10:30, Kuba (aka cita) pisze:
> problemy zaczynają sie w samochodach, gdzie pod gałką masz przycisk do
> włączania wstecznego.
>
> Jesli sama dzwignia jest prostym prętem bez żadnych zabezpieczeń
> ręcznego pod samą gałką - to wystarczy ze dopasujesz mocowanie (czyli
> najczęsciej gwint)
Na szczęście tak właśnie jest, tzn. sam 'pręt'. Wsteczny jest
'normalny'. Ale wolałem wcześniej zapytać, na wszelki wypadek...
pwz
-
5. Data: 2010-04-11 12:13:23
Temat: Re: gałka retro zmiany biegów
Od: pwz <p...@o...eu>
W dniu 2010-04-11 08:56, JanKo pisze:
> Agent pwz nadaje:
>> stare, ozdobne gałki/końcówki drążka zmiany biegów. Takie
>> plastikowe, PRL-owskie, z czymś zatopionym w plastiku w środku.
>
> To świadomy oksymoron? Myślałem że chcesz strzelić sobie coś Mitoraja
> lub Abakanowicz ;-)
Oooo, bez dwóch zdań wolałbym coś w tym sensie "klasycznego". Aczkolwiek
dzieła p. Abakanowicz - przynajmniej te najbardziej popularne - byłoby
pewnie trudno wpasować w samochód ;-)
A serio - widzę otwierającą się niszę rynkową na tego typu 'gadżety'.
Gałki itp. nie tylko ze starych aut i nie tylko techno-disco
świecące/metallic elementy wiejskiego tuningu, ale np. z reprodukcjami
znanych dzieł sztuki. Vide (wygooglane pierwsze z brzegu, nie mam z tym
sklepem nic wspólnego): http://www.dreamgadgets.pl/Alfons_Mucha.html
albo http://www.dreamgadgets.pl/Gustav_Klimt.html - dlaczego by nie
stworzyć elementów do samochodu w tym stylu?
pwz