  • 1. Data: 2010-04-11 08:47:18
    Temat: gałka retro zmiany biegów
    Od: pwz <p...@o...eu>

    Witam!

    Od czasu do czasu spotykam (na serwisach aukcyjnych albo na pchlich
    targach) stare, ozdobne gałki/końcówki drążka zmiany biegów. Takie
    plastikowe, PRL-owskie, z czymś zatopionym w plastiku w środku. I
    zastanawiałem się nad zamontowaniem takiej gałki na swoim lewarku. Czy
    ktoś z BiSwK mógłby podpowiedzieć, czy wymagałoby to znacznej przeróbki
    lewarka zmiany biegów, ewentualnie na co zwracać uwagę podczas kupowania
    takiej gałki? Domyślam się, że pewnie średnica/skok gwintu, ale i tego
    nie jestem pewien, ponieważ nigdy dotąd nie dokonywałem takiej przeróbki :-)
    (Jeżeli ma to znaczenie, chcę to zamontować w Dacii Logan MCV.)

    Pozdr
    pwz

  • 2. Data: 2010-04-11 08:56:38
    Temat: Re: gałka retro zmiany biegów
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent pwz nadaje:
    > stare, ozdobne gałki/końcówki drążka zmiany biegów. Takie
    > plastikowe, PRL-owskie, z czymś zatopionym w plastiku w środku.

    To świadomy oksymoron? Myślałem że chcesz strzelić sobie coś Mitoraja
    lub Abakanowicz ;-)

  • 3. Data: 2010-04-11 10:30:49
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "pwz" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > jestem pewien, ponieważ nigdy dotąd nie dokonywałem takiej przeróbki :-)
    > (Jeżeli ma to znaczenie, chcę to zamontować w Dacii Logan MCV.)

    problemy zaczynają sie w samochodach, gdzie pod gałką masz przycisk do
    włączania wstecznego.

    Jesli sama dzwignia jest prostym prętem bez żadnych zabezpieczeń ręcznego
    pod samą gałką - to wystarczy ze dopasujesz mocowanie (czyli najczęsciej
    gwint)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 4. Data: 2010-04-11 12:08:19
    Od: pwz <p...@o...eu>

> [...]
    >
    > Jesli sama dzwignia jest prostym prętem bez żadnych zabezpieczeń
    > ręcznego pod samą gałką - to wystarczy ze dopasujesz mocowanie (czyli

    Na szczęście tak właśnie jest, tzn. sam 'pręt'. Wsteczny jest
    'normalny'. Ale wolałem wcześniej zapytać, na wszelki wypadek...
    pwz

  • 5. Data: 2010-04-11 12:13:23
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-04-11 08:56, JanKo pisze:
    > Agent pwz nadaje:
    >
    > To świadomy oksymoron? Myślałem że chcesz strzelić sobie coś Mitoraja
    > lub Abakanowicz ;-)

    Oooo, bez dwóch zdań wolałbym coś w tym sensie "klasycznego". Aczkolwiek
    dzieła p. Abakanowicz - przynajmniej te najbardziej popularne - byłoby
    pewnie trudno wpasować w samochód ;-)
    A serio - widzę otwierającą się niszę rynkową na tego typu 'gadżety'.
    Gałki itp. nie tylko ze starych aut i nie tylko techno-disco
    świecące/metallic elementy wiejskiego tuningu, ale np. z reprodukcjami
    znanych dzieł sztuki. Vide (wygooglane pierwsze z brzegu, nie mam z tym
    sklepem nic wspólnego): http://www.dreamgadgets.pl/Alfons_Mucha.html
    albo http://www.dreamgadgets.pl/Gustav_Klimt.html - dlaczego by nie
    stworzyć elementów do samochodu w tym stylu?
    pwz