  • 71. Data: 2013-09-29 21:13:14
    Temat: Re: fotorapid: 72/50 - kłócić się czy zapłacić?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 27 Sep 2013 18:27:58 +0200, John Kołalsky napisał(a):

    > Użytkownik "Czesław Wiśniak" <c...@n...pl>

    > Nie jest tak, że przepis umożliwiający przekraczanie +10 obejmuje między
    > innymi właśnie ten błąd ?

    Nie ma żadnego przepisu umożliwiającego przekraczanie +10, a za
    przekroczenie 1-10km/h normalnie jest mandat, AFAIR do 50zł i 1pkt.

    To o czym zapewne myślisz, to wymaganie wyłącznie dla fotoradarów żeby nie
    robiły zdjęć samochodów jadących mniej niż 10km/h ponad limit.
    Nie uwzględnia to błędu pomiarowego fotoradaru, dlatego popularne
    fotoradary mające deklarowany minimalny błąd +-3km/h, zgodnie z prawem
    powinny robić zdjęcia dopiero przy zmierzonym przekroczeniu prędkości o
    13km/h.

  • 72. Data: 2013-09-29 21:25:30
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" <c...@n...pl>

    > Myślę, że powodów było wiele i jak dziś pamiętam debatę o licznikach :)

    Prędkościomierzach. Liczniki normalnie zliczają.

    > Generalnie pewnie masz rację zwłaszcza, że w ustawie stoi:

    "Minister ... określi, w drodze rozporządzenia ... sposób dokonywania
    pomiarów przez urządzenia rejestrujące, z uwzględnieniem progów prędkości
    dostosowanych do obowiązującego na drodze ograniczenia prędkości, oraz
    przetwarzania przez te urządzenia zarejestrowanych danych, a także ... "

    > "....a także biorąc pod uwagę możliwość błędu kierowcy do 10 km/h włącznie
    > w utrzymaniu dopuszczalnej prędkości"

    Więc ten przepis nie jest o tym, że można +10 tylko o tym, że pomiary mają
    taki błąd kierowcy uwzględniać. Może i daje to możliwość przekroczenia do
    +10 plus błąd urządzenia pomiarowego, ale potem tych 10 Ci już nie odejmą.

  • 73. Data: 2013-09-29 21:52:09
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Prędkościomierzach. Liczniki normalnie zliczają.

    Brawo, popisałeś się.

> [...]
    > +10 plus błąd urządzenia pomiarowego, ale potem tych 10 Ci już nie odejmą.

    Od czego i po co mają mi odejmować 10 ?. Idź się wyśpij Kołalsky :)

  • 74. Data: 2013-09-29 21:56:23
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > A skąd Ty to wiesz jak nawet przepisu nie czytałeś ?

    Ty nawet nie wiedziałeś gdzie go szukać.

    > No i właśnie.

    Właśnie widzę.

  • 75. Data: 2013-09-29 22:01:22
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" <c...@n...pl>

    > Ty nawet nie wiedziałeś gdzie go szukać.

    A Ty nawet czytać nie umiesz :-)

  • 76. Data: 2013-09-29 22:13:58
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Nie ma żadnego przepisu umożliwiającego przekraczanie +10, a za
    > przekroczenie 1-10km/h normalnie jest mandat, AFAIR do 50zł i 1pkt.

    Właśnie ale nie słyszałem, żeby kogoś wysuszyli na <10.
    Patrzę też na taryfikator niemiecki i ze zdziwieniem widzę, że w pewnym
    zakresie przekraczania predkości jest mniej restrykcyjny niż polski.
    http://www.berlinczyk.eu/taryfikator-mandatow-w-niem
    czech-2013-cz-1/

  • 77. Data: 2013-09-29 22:31:48
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" <c...@n...pl>

    > Właśnie ale nie słyszałem, żeby kogoś wysuszyli na <10.

    To wiadomo. Chodzi o 10..13

    > Patrzę też na taryfikator niemiecki i ze zdziwieniem widzę, że w pewnym
    > zakresie przekraczania predkości jest mniej restrykcyjny niż polski.
> [...]

    Nieprzesterzeganie zakazu wyprzedzania

    - ...
    - wyprzedzanie innege pojazdu z prędkością minimalnie większą niż pojazd
    wyprzedzany - 80,- EUR, 1 punkt

    Mamy taki mandat ? :-)

    PO. Jutro poniedziałek, pewnie znowu będą kontrole trzeźwości i potulne
    baranki będą poddawać się im :-)

  • 78. Data: 2013-09-29 22:47:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 29 Sep 2013 22:13:58 +0200, Czesław Wiśniak napisał(a):

    > Właśnie ale nie słyszałem, żeby kogoś wysuszyli na <10.

    No ja to nie kojarzę żeby kogoś wysuszyli za mniej niż 20 :)

  • 79. Data: 2013-09-29 23:25:15
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > No ja to nie kojarzę żeby kogoś wysuszyli za mniej niż 20 :)

    Każdy ma jakąś słabość

  • 80. Data: 2013-09-30 14:55:29
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 26.09.2013 17:56, ToMasz wrote:
> [...]
    > Co radzicie?
    > 1. powołać się na niedokładność radaru +/- 3km/h które powinno być
    > rozstrzygane na moją korzyść i poprosić o mandat za 69/50?
    > 2. poprosić o zmniejszenie kwoty z 200 na 100, bo..... moja prędkość
    > była bliższa niższej granicy? bo mam bardzo mały dochód?
    > 3. jakieś inne pomysły?
    > poradźcie coś.
    >
    > ToMasz
    >
    > PS dziecko wymiotowało i naprawdę nie miałem ochoty na rozglądanie się
    > czy i gdzie postawili radar
    > Czy gdzieś można sprawdzić ile mam punktów karnych?

    Napisz do niech ws zmniejszenia kary do najzszego pulapu.
    U mnie zawsze dziala.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z