  • 1. Data: 2011-09-13 20:33:01
    Temat: stała szerokość kolumn w tabeli
    Od: mokpl <m...@g...pl>

    Czy można jakoś nadać stałą szerokość kolumn w tabeli (przy użyciu CSS)?
    Udało mi się ustawić takowe tylko dla sytuacji w których tekst
    (rozumiany jako najdłuższy ciąg bez spacji) nie jest dłuższy niż
    ustawiona szerokość. Inaczej to jest ignorowane.

    A chciałbym, żeby sztucznie przeniosło tekst (tam gdzie się nie mieści -
    nie patrząc na spacje) albo po prostu go obcięło.

    Innymi słowy chciałbym, żeby stała szerokość oznaczała STAŁĄ szerokość.

    Pozdr.

  • 2. Data: 2011-09-13 21:31:33
    Temat: Re: stała szerokość kolumn w tabeli
    Od: ramblinman <%nick%@gazeta.pl>

    W dniu 2011-09-13 22:33, mokpl pisze:
    > Innymi słowy chciałbym, żeby stała szerokość oznaczała STAŁĄ szerokość.

    Niestety raczej nie obejdzie się bez dodatkowego diva w każdej komórce,
    albo i dwóch, jeśli nie chcesz wpisywać każdej szerokości dwa razy.
    Możesz też, jeśli nie zależy Ci na miejscu podzielenia tekstu, pociąć po
    stronie serwera wszystkie długie słowa miękkimi łącznikami (soft hyphen
    - &shy; - wyszukaj w google, jeśli interesuje Cię to rozwiązanie).

    Wracając do divologii, mogłoby to wyglądać tak jak poniżej. Jeśli nie
    chcesz paska przewijania, zamień overflow w "td div{" na "hidden".
    Zauważ też, że jeśli komórka nie ma określonej wysokości (tak jak tutaj
    200px), to ewentualny pasek będzie zaraz w miejscu, gdzie kończy się tekst.

    <!doctype html>
    <head>
    <title>Test</title>
    table{
    border-collapse:collapse; table-layout:fixed;
    }

    td{
    border: 1px solid black; vertical-align: top; height:200px;
    }

    td div{
    overflow-x:auto; width:100%; height:100%; position:relative;
    }

    td div div{
    overflow-x:visible; width:100%; height:100%; position:absolute;
    }

    .c0{
    width: 200px;
    }

    .c1{
    width: 100px;
    }

    .c2{
    width: 75px;
    }

    .c3{
    width: 50px;
    }
    </head>

  • 3. Data: 2011-09-13 21:53:08
    Od: ramblinman <%nick%@gazeta.pl>

    W dniu 2011-09-13 23:31, ramblinman pisze:
    > Zauważ też, że jeśli komórka nie ma określonej wysokości (tak jak tutaj
    > 200px), to ewentualny pasek będzie zaraz w miejscu, gdzie kończy się tekst.

    Poprawka - wtedy w ogóle nie działa. Zapomniałem do czego to stosowałem.
    Wysokość jest wymagana. Tutaj rozwiązanie niewymagające określania
    wysokości komórki:

[...]

    overflow-x:hidden; height: 100%;
    }

    .c0, .c0 div{
    width: 200px;
    }

    .c1, .c1 div{
    width: 100px;
    }

    .c2, .c2 div{
    width: 75px;
    }

    .c3, .c3 div{
    width: 50px;
    }
    </head>
    test test test test test test </div></td>

  • 4. Data: 2011-09-14 07:23:37
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 13-09-2011 22:33, mokpl pisze:
    > Czy można jakoś nadać stałą szerokość kolumn w tabeli (przy użyciu CSS)?

    table-layout:fixed;

    Ja korzystam jeszcze z połączeniem z border-collapse i border-spacing:

    border-collapse:separate;
    border-spacing:0;
    table-layout:fixed;

    --