  • 1. Data: 2009-12-07 13:05:22
    Temat: ergonomia vs mapy google na stronie.
    Od: "northman" <n...@g...pl>

    Witam!
    Krótkie pytanie, może raczej spostrzeżenie i wymiana poglądów:)
    Zauważyłem, że odkąd google udostępniło API swoich map,
    na stronach często można zauważyć mapki google.
    Mam takie osobiste zdanie, że jest to bezsensowne i ma same wady.
    Chyba główną jest to, że jest małe, mniejsze niż na natywnej stronie google
    okienko w którym się poruszamy (cierpi ergonomia) . Nie wiem, czy
    przypadkiem serwer też nie zostaje
    obciążony, co może owocować przekroczniem limitów.
    Jak sądzicie, czy z punktu widzenia programisty można takie coś
    wrzucać na stronę, czy raczej łagodnie doradzić klientowi, że
    lepsza będzie prosta czytelna mapka, plus ewentualnie link
    do położenia w google...?

  • 2. Data: 2009-12-07 13:19:16
    Temat: Re: ergonomia vs mapy google na stronie.
    Od: Krzysztof Warunek <k...@t...pl>

    northman pisze:
    > Nie wiem, czy
    > przypadkiem serwer też nie zostaje
    > obciążony, co może owocować przekroczniem limitów.

    martwisz się o serwer google?

    --
    Krzysztof Warunek

    http://tocheckserver.pl

  • 3. Data: 2009-12-07 13:34:36
    Od: "northman" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Warunek" <k...@t...pl> napisał w
    wiadomości news:hfisgr$g25$1@news.vectranet.pl...

    > martwisz się o serwer google?

    Witam!
    Uznaję to za odpowiedź:)
    Czyli serwer na którym jest domena nie bierze udziału w transferze.
    Pozdrawiam:)

  • 4. Data: 2009-12-07 13:44:14
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    northman pisze:
> [...]
    > wrzucać na stronę, czy raczej łagodnie doradzić klientowi, że
    > lepsza będzie prosta czytelna mapka, plus ewentualnie link

    Kiedyś byłem zwolennikiem, obecnie odradzam. Integracja serwisu z mapami
    google ma w mojej opinii sens tylko w przypadkach, gdy charakter serwisu
    wykorzystuje jakoś powiązanie kluczowych dla serwisu danych z
    lokalizacją i dane te prezentowane są w jakiś sposób na mapie (przykład
    www.ratemyarea.com).

    Jeśli ma to być mapka pokazująca siedzibę firmy w dziale kontakt, to
    zdecydowanie odradzam. Nie ma nic bardziej wkurzającego jak oczekiwanie
    na serwer google na stronie kontaktu, gdy chcę tylko odczytać numer
    telefonu. Ewentualnie więc statyczna mapka (nawet z googlowego
    interfejsu) i link do serwisu macierzystego mapy.

    --
    Radek N.

  • 5. Data: 2009-12-07 13:52:59
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 7 Dec 2009 14:05:22 +0100, northman napisał(a):

> [...]
    > Chyba główną jest to, że jest małe, mniejsze niż na natywnej stronie google
    > okienko w którym się poruszamy (cierpi ergonomia) .

    Ależ te mapki są bardzo funkcjonalne - pozwalają na szybkie zorientowanie
    się w okolicy gdzie znajduje się dany punkt. Tym, którzy mniej więcej
    miejsce znają to wystarczy, a jak komuś trzeba więcej to ma link do pełnej
    mapki (domyślnie Google daje w mapce, ale można dać bardziej dopasowany
    własny gdzieś obok też).
    Całość dzięki interaktywności jest dużo lepszym rozwiązaniem niż statyczna
    mapka, do tego odpadają problemy z licencjonowaniem.
    Dla mnie bomba, tylko trzeba przemyśleć jakie funkcjonalności tej mapce
    będą potrzebne i usunąć niepotrzebne przyciski, sama wielkość mapy też
    powinna być przemyślana (IMHO te 300px chociaż okienko mieć powinno).

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 6. Data: 2009-12-07 15:59:00
    Od: yew <y...@q...dude>

    Radek N. pisze:

> [...]
    > zdecydowanie odradzam. Nie ma nic bardziej wkurzającego jak oczekiwanie
    > na serwer google na stronie kontaktu, gdy chcę tylko odczytać numer

    To, że zanim pokaże się zawartość strony jest wczytywana mapa od google,
    to wyłącznie wina webmastera, a nie mapy.

    --
    yew

  • 7. Data: 2009-12-07 19:36:20
    Od: Robert Kusmierz <r...@p...onet.pl>

    W dniu 09-12-07 14:05, northman pisze:

    Witam

    Ergonomia - zapewne chodziło Ci o uzytecznosc. To 1.

    > Zauważyłem, że odkąd google udostępniło API swoich map,
    > na stronach często można zauważyć mapki google.

    Juz dosc dawno temu.

    > Mam takie osobiste zdanie, że jest to bezsensowne i ma same wady.

    Zdecydowanie... jest to zdanie osobiste.

    > Chyba główną jest to, że jest małe, mniejsze niż na natywnej stronie google
    > okienko w którym się poruszamy (cierpi ergonomia) . Nie wiem, czy

    Okienko moze byc takie jakie chcesz. Troche prywaty:
    http://gdzienet.pl/

    > przypadkiem serwer też nie zostaje
    > obciążony, co może owocować przekroczniem limitów.

    Zdecydowanie. Google ma chyba dosc spore limity, nie wiem kto ich hostuje ;)

    > Jak sądzicie, czy z punktu widzenia programisty można takie coś
    > wrzucać na stronę, czy raczej łagodnie doradzić klientowi, że

    Z punktu widzenia programisty mozna dac narzedzie osobom zajmujacym sie
    zawartoscia strony (czego programista nie robi) i niech sobie wrzcaja.

    > lepsza będzie prosta czytelna mapka, plus ewentualnie link
    > do położenia w google...?

    Lepsza i czytelna mapka:
    http://suchar.net/forum/viewtopic.php?t=13292&postda
    ys=0&postorder=asc&start=0
    Sytuacja sprawdzona, na 100% jest wiele takich przypadków. Powodzenia.

    --
    Robert Kusmierz
    www.robertkusmierz.com | Serwis prywatny

  • 8. Data: 2009-12-07 21:15:20
    Od: "northman" <n...@g...pl>

    Pewnie, odpisałbym na każdą "sugestię" po kolei, ale miałem tą
    nieprzyjemność looknąć na Twoją stronę domową,
    więc po krótkiej reflekcji stwierdziłem, że nie ma to najmniejszego sensu.
    Odniosę się tylko więc do ostatniej jej części z radą i pomysłem rozwoju...
    Użytkownik "Robert Kusmierz" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Lepsza i czytelna mapka:
    > http://suchar.net/forum/viewtopic.php?t=13292&postda
    ys=0&postorder=asc&start=0

    przede wszystkim sugerujesz tutaj kradzież czyjejś własności (choć
    przeglądając forum to nie jest to takie pewne)
    Ja natomiast miałem na myśli wykonanie mapki w Illustratorze, czy innym
    pakiecie wektorowym.
    Myślisz, że to bardzo skomplikowane? Polecam naukę Illustratora, wykonanie
    takiej mapki to co najwyżej kilkadziesiąt minut.

  • 9. Data: 2009-12-07 21:32:29
    Od: Robert Kusmierz <r...@p...onet.pl>

    W dniu 09-12-07 22:15, northman pisze:

    Witam

    > Pewnie, odpisałbym na każdą "sugestię" po kolei, ale miałem tą
    > nieprzyjemność looknąć na Twoją stronę domową,

    Wlasnie po to ona jest ;)

    > Użytkownik "Robert Kusmierz"<r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Rozumiem że nie umiesz jeszcze cytowac postow, podpisac sie, uzyc
    delimitera itp. Ale...

    ys=0&postorder=asc&start=0
    > przede wszystkim sugerujesz tutaj kradzież czyjejś własności (choć
    > przeglądając forum to nie jest to takie pewne)

    Nic nie sugeruje. Zwracam uwage iz:
    - uzycie "jakiejs" mapki - moze byc problematyczne i kosztowene. Zarowno
    dla webmastera, admina jak i wlasciciela strony.
    - uzycie google maps jest dozwolone pod warunkiem zastosowan
    niekomercyjnych.

> [...]
    > Myślisz, że to bardzo skomplikowane? Polecam naukę Illustratora, wykonanie
    > takiej mapki to co najwyżej kilkadziesiąt minut.

    Pouczasz mnie w czym wykonac mapke ;) Czy myslisz że wykonanie mapy w
    programie wektorowym bedzie dobre, skoro publikujesz ja na WWW? I tak w
    koncu skonczy sie na PNG :) Wygodniej, ale ja wole PS.

    PS.
    To nie to. Czemu moja strona domowa ma znaczenie gdy rozmowa jest o mapach?

    Miłego dnia. No offence.

    --
    Robert Kusmierz
    www.robertkusmierz.com | Serwis prywatny, nie czytac

  • 10. Data: 2009-12-07 22:19:59
    Od: "northman" <n...@g...pl>

    > Rozumiem że nie umiesz jeszcze cytowac postow, podpisac sie, uzyc
    > delimitera itp. Ale...
    - to faktycznie, przepraszam więc za brak spójności.

> [...]
    > dla webmastera, admina jak i wlasciciela strony.
    > - uzycie google maps jest dozwolone pod warunkiem zastosowan
    - fajnie jak coś się ma na myśli, jeszcze fajniej jak się to jasno
    opisze.
    Dopiero teraz zrozumiałem...

    > Pouczasz mnie w czym wykonac mapke ;) Czy myslisz że wykonanie mapy w
    > programie wektorowym bedzie dobre, skoro publikujesz ja na WWW? I tak w
    > koncu skonczy sie na PNG :) Wygodniej, ale ja wole PS.
    - zacząłem ironicznie, bo i taki był Twój styl. Zawsze uważam, że aby
    się dogadać
    to trzeba używać tego samego języka.
    na PNG się nie skończy tylko na JPGu. Ostatecznie mapka wyląduje w
    Photoshopie
    a przewaga tego typu działania jest taka, że mapkę możemy "obrabiać"
    bez strat jakości przed ustaleniem ostatecznej wersji, ale jeszcze
    lepsze jest to
    że Illustrator pozwala pędzlowi nadać style typu: stroke i fill i
    zachować całkowitą
    kontrolę nad nimi podczas pracy. Posłużę się linkiem:):
    http://www.blog.spoongraphics.co.uk/tutorials/creati
    ng-road-maps-in-adobe-illustrator
    Wcześniej o illustratorze wiedziałem że jest. Teraz zaczynam go otwierać
    równie często
    co Photoshopa...

    > PS.
    > To nie to. Czemu moja strona domowa ma znaczenie gdy rozmowa jest o
    > mapach?
    - ma albo miała znaczenie, ze względu na panujący sarkazm i ironię w
    Twoich poprzednich
    wypowiedziach.

    Również pozdrawiam i życzę miłego dnia.