-
11. Data: 2014-06-19 01:56:40
Temat: Re: [engine] tie50
Od: firr <p...@g...com>
> może pozniej rozwine troche uwagi merytoryczne
troche przepatrzylem ten kod (ktory teraz renderuje u mnie w domyslnym oknie 550x400
jakies 35 ms a na duzym
1200 x 1000 tylko dwa razy wiecej okolo 70 ms (ciekawe ze tak malo zwolnilo bo
niektore inne apki wraz ze wzrostem rozdziali zwalniaja o wiele mocniej)
i niestety chyba dalej przyoptymalizowac byloby
ciezko okolnie jest jakos tak ze okolo 8 ms zanmuje rysowanie tychtrojkatow ktore sa
w calosci w oknie okolo 8 ms tych ktore sie przecinaja z brzegami okolo 8 ms zajmuje
prosty shadong i okolo 8 ms transformacje i clipping - jak cos sie sklada z kilku
szeregowych elementów to moge uskubac pewnie ze dwie milisekundy na jednym czy na
drugim ale na calosc to nie za bardzo wplynie - tak ze niestety,
przepisywanie na sse nie dosc ze trudne to i tak nie wiem czy cos by dalo pewnie nie,
jakies lepsze podejscie do cache? moze by cos dalo ale nie wiem jak zrobic, co do
wydajnosci to w stosunku do bcc32/p4, m32/core2 dziala tu chyba okolo 3 razy szybciej
(czyi troszke mniej niz spodziewane bo wydaje mi sie ze sam procesor jest ze 3-4 razy
szybszy a i kompilator moglby dorzucic cos od siebie
ale nieststy - i tak jest w miare ok*, zawsze tez zostaje ew drugi rdzen
z tego co wiem nowsze komputery sklepowe powinny byc jeszcze ze 2x szybsze tutaj -
czyli na moim kompie na jednym rdzeniu uciaga 100 tys trojkaciakow na najnowszych
kompach na wszystkich rdzeniach ew mogloby uciągnac moze nawet rzędu 700 tys
trojkatow
-
12. Data: 2014-06-19 19:01:58
Temat: Re: [engine] tie50
Od: Edek <e...@g...com>
Szarym od mżawki świtem Wed, 18 Jun 2014 17:40:38 +0200, Kviat wyrzucił
pustą ćwiartkę i oznajmił:
> W dniu 2014-06-18 17:20, Robert Winkler pisze:
>> W dniu 2014-06-18 12:28, firr pisze:
>>> https://www.dropbox.com/s/6618w9uf10x5lor/tie50.zip
>>
>> Wystawiasz EXE-ka bez źródeł?
>> Masz ludzi za idiotów?
>
> Za zwrócenie mu uwagi właśnie zasłużyłeś na miano dresa.
> Nie Ty pierwszy to piszesz. Gość ma swój świat, bardzo hermetyczny i
> niepodlegający dyskusji.
Hermetyczny? Raczej nachalno-pretensjonalny.
--
Edek
-
13. Data: 2014-06-19 22:59:29
Temat: Re: [engine] tie50
Od: firr <p...@g...com>
https://www.dropbox.com/s/6618w9uf10x5lor/tie50.zip
w srodku tie53 poprawiona wersja z obrotami
(kólkomyszy do przodu przelacza na fullscreen
(kolko do dolu 'uwalnia' kursor ale nie chcialomi sie na razie z lenistwa przelaczac
by on sie pojawial) w kazdym razie polecam odpalic tie53 i najlepiej powiedziec ile
milisekund dla jakiej rozdzialki
-
14. Data: 2014-06-19 23:27:56
Temat: Re: [engine] tie50
Od: firr <p...@g...com>
przy okazji, niby działa (te drobne bugi z oknem i mysza mozna latwo naprawic nie
mialem czasu) ale jakos mnie od testowania tego glowa boli - chyba problemem
jestcieniowanie ktore zawsze dla takich prostych modeli wychodzi jakos plastikowo
(nie wiem czy wogole bez global ilumination da sie to poprawic)
-
15. Data: 2014-06-20 11:28:05
Temat: Re: [engine] tie50
Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>
Dnia Wed, 18 Jun 2014 19:06:44 +0200, bartekltg napisał(a):
> Sam teraz uprawiasz głąbizm. Gość zamiast olać Twój
> post doradza, co zrobić, aby ktoś rzeczywiście w to
> popatrzył. Zamiast podziękować i tak zrobić, ewentualnie
> odpowiedzieć, że takie rozwiązanie jest niemożliwe,
> bo nie checsz udostąpniać kodu, robisz głąbizm.
>
>
> Nikt tego nie lubi. Nie warchol więc na dobre rady.
>
> pzdr
> bartekltg
Hehe, alez sie prosisz o dolaczenie do firowej Hall of Fame dla glabow i
warcholow ;-)
Dla niewtajemniczonych wyjasniam, ze trafienie na czarna liste fira zalezy
wprost proporcjonalnie od stopnia dostrzegania firowej nonszalancji
edukacyjnej :-)
--
pozdro
R.e.m.e.K
-
16. Data: 2014-06-20 20:16:51
Temat: Re: [engine] tie50
Od: firr <p...@g...com>
nowsza wersja z poprawiona myszą
https://www.dropbox.com/s/m682fm4bqo00gvf/tie55.zip
much nicer - worth taking a look
-
17. Data: 2014-06-20 20:28:45
Temat: Re: [engine] tie50
Od: firr <p...@g...com>
edukacja jest dla javowców itd, porzadny programista c wyprowadza wszystko sam od
zera i jedynki ;/
-
18. Data: 2014-06-22 17:25:14
Temat: Re: [engine] tie50
Od: firr <p...@g...com>
> co do wydajnosci to w stosunku do bcc32/p4, m32/core2 dziala tu chyba
jeszczt troche pooptymalizowalem i mozna powiedziec ze jest ok tak na oko wychodzi ze
moj zestaw core2/m32 jest mw równo 3 razy szybszy niz stary b32/p4 (na jednym
rdzeniu) - czyli ujdzie,
wynika z tego ze na moim softowym engine mozna sie spokojnie pobawic w budżecie
100k-50k trojkatow (moze bardziej 50k niz sto ale zawsze coś)
-
19. Data: 2014-06-25 13:11:01
Temat: Re: [engine] tie50
Od: firr <p...@g...com>
W dniu niedziela, 22 czerwca 2014 17:25:14 UTC+2 użytkownik firr napisał:
> > co do wydajnosci to w stosunku do bcc32/p4, m32/core2 dziala tu chyba
>
>
>
> jeszczt troche pooptymalizowalem i mozna powiedziec ze jest ok tak na oko wychodzi
ze moj zestaw core2/m32 jest mw równo 3 razy szybszy niz stary b32/p4 (na jednym
rdzeniu) - czyli ujdzie,
>
>
>
> wynika z tego ze na moim softowym engine mozna sie spokojnie pobawic w budżecie
100k-50k trojkatow (moze bardziej 50k niz sto ale zawsze coś)
jeszcze przyoptymalizowalem z 10 %, teraz mam dla malej rozdzialki ok 20-25 ms a dla
duzej ok 50-60
przydaloby sie wiecej tak naprawde fizyczna rozdzielczosc dla ktorej prog dosciga moj
monitor i jest naprawde plynnie to jest 10-13 ms - ale wiecej niz tyle co tu jest
chyba nie wydole (bez jakiegos hiperciezkiego kursy asma
bo moze wtedy by poszlo)
optymalizowanie ciezka sprawa bo tutaj reguly tego optymalizowania sa mixem mojej
wiedzy i testów - czyli taki set optymalizacyjny obejmuje siedzenie kilka dni nad
ciezka robotą i przepisywanie /przerabianie procedur kilkadziesiat razy na
najrozmaitsze sposoby i testowanie, dosyc ciezka robota
na razie tyle bylem w stanie przyoptymalizowac
wiecej niz tyle nei osiagne - trudno, moze czas odpoczac
(fir)
-
20. Data: 2014-06-25 13:19:30
Temat: Re: [engine] tie50
Od: firr <p...@g...com>
> > jeszczt troche pooptymalizowalem i mozna powiedziec ze jest ok tak na oko
wychodzi ze moj zestaw core2/m32 jest mw równo 3 razy szybszy niz stary b32/p4 (na
jednym rdzeniu) - czyli ujdzie,
>
> >
link z tej 'ostatecznej' wersji
https://www.dropbox.com/s/0fuwprhulldbejp/tie56.zip